Gå til innhold

*Gullfiskbollen* Ny 15. februar


*Ruger på novembersnuppe*

Anbefalte innlegg

Så stille det er her i dag da..hm...

 

Jeg så nettopp en creepy annonse på finn. Har dere hørtom reborn baby dukker? De ser skikkelig creepy ut altså. Huffa meg, kommer til å få mareritt i natt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter!!! Endelig er jeg på nett igjen. Formen er bra og jeg har endelig fått vasket her hjemme uten å få anfall og hiver etter pusten. Ilyas hadde sin første dag i bhg idag etter over 1 uke med sykdom...

 

Inviterte naboene våre idag på taco! Var koselig!! Og nabodama som tente på ute på verandaen for noen uker siden har nå fått langtidsplass på sykehjemmet her, HELDIGVIS! Så nå tømmer de leiligheten hennes og skal sette den ut for salg. Er godt og trygt å vite at hun ikke skal bo her noe mer, dama er jo syk stakkars. Ungene hennes har prøvd lenge å få plass til henne, så det var brannen og beskymringsmeldingen fra oss som gjorde "underverket". Hehe! :)

 

Lilleblomst: Leit med sånne kommentarer. Hadde det vært meg hadde jeg sagt at vi prøver, men dessverre har vi mistet. Og ikke noe mer om det. Andre mener det jo godt når dem sier det, men samtidig så har dem jo ikke noe med det... Jeg er åpen om at vi prøver, men samtidig at vi nå tar det litt som det kommer.. Ga litt opp siden jeg aldri fikk mensen eller positive tester, men like greit, så jeg fikk roet meg ned litt og ikke stresser så veldig som jeg gjorde. Uansett, gjør/si det som er best for deg.

 

Dossa: Deilig med vinterferie. Jeg skal kun jobbe mandag og tirsdag natt, så har jeg 9 dager fri. Så Ilyas skal ha fri torsdag og fredag, så får vi se hva vi gjør uka etter vinterferien. Blir nok ikke i bhg hver dag da heller regner jeg med... Vi reiser jo med båten til Kiel på torsdag - DET gleder jeg meg til. Ilyas er veldig opptatt av at han skal kjøre båt og tog :)

 

Var vel flere jeg skulle kommentere her, men det husker jeg ikke nå. Håper alle har hatt en fin fredagskveld, og får en fin helg. Sola har varma godt idag, men jeg brukte dagen på å vaske her. Heldigvis fikk Ilyas kost seg ute i bhg, så håper jeg vi får like fint vær i morgen også! :) Selvom det lukter vondt ute, er det tegn på VåREN, som er mer enn hjertelig velkommen nå - bare det ikke begynner å fryse på igjen neste uke.. Synes 4+ grader er BRA! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeidiL: Uffda, ikke så gøy å være kvalm nei :( Men da vet du i alle fall at det skjer saker og ting i magen din ;) Håper ikke du blir så veldig plaget i ukene som kommer!

 

Cornflake: Så flink du har vært å trene :) Jeg elsker å bli støl etter trening, for da føler jeg at effekten av treningen varer mye lenger :P Hva slags trening var det? å jeg skal prøve å huske et ekstra stekebrett, men skal det være dobbelt da på en måte eller et hakk under i ovnen om du skjønner?

 

Lilla: Kan tenke meg at det lindrer litt å ha en baby i magen når denne dagen skulle passere..men trist likevel. Koselig at du fikk blomster da :) Bra at du nyter sykemeldingen, det høres ut som det var akkurat det du trengte, ta godt vare på deg selv og den lille spira di :)

 

Renate: Så bra at naboen har fått plass på sykehjemmet :) Får håpe de nye naboene ikke setter fyr på noe! Det blir vel deilig med 9 dager fri og tur og greier :) Kan tenke meg at det blir stas med både båt og tog for Ilyas :D

 

Nå har jeg sett seriene mine og kost meg med sjokolade og eplecola. Seriøst, det burde lages eplecola, jeg har fått helt dilla på å ha en liten skvett eplejuice oppi colaen etter at Leah puttet sin eplejuiceskvett oppi colaglasset mitt for noen uker siden, så nå har jeg litt eplejuice oppi hver lørdag :D Vet det er fredag i dag ja, men tok bare en liten bit sjokolade, så det jevner seg ut ;)

 

Leah våknet for ca 1 time siden og gråt og gråt uten å vite hvorfor, så tok henne bare ned i stua og vugget henne en stund og koste til hun sovnet..lot henne bare sove på sofan mens jeg så ferdig seriene, men nå skal vi begge to opp og i seng :)

 

Hun hadde kost seg masse hos venninna, men jeg fikk mld rett før 18 om at hun ville hjem, og da jeg kom dit så gråt både hun og venninna..de hadde kranglet om en leke og begge var nok litt slitne etter ei lang uke, så det ble full melt-down på begge to :P Men bortsett fra det hadde det gått veldig bra, og jeg tror nok hun er litt stolt over at hun turte å dra dit :D

 

Wow, ser hva klokka er nå..2 timer over min leggetid..kommer til å angre i morgen ja ;) God natt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen! :)

 

Heidi! huff, kjedelig å være kvalm. jeg er kvalm nesten hele dagen, det kommer i bølger... de siste dagene så har jeg slitt med å stå oppreist og gjøre noe (måtte sette meg for å skrelle poteter og gulerøtter til middagen i går!) vet virkelig ikke hvordan jeg skal være mer aktiv heller, blir så vanvittig kvalm og trøtt hvis jeg gjør noe :(

 

Cornflake, flinka som trener! bare pass på så ikke du går for hard ut og blir dritt lei. viktig at du ikke "stresser" for da vil kroppen holde igjen og da får du ikke ønsket resultat. Jeg gikk ned 10 kg på under 3 mnd en gang, brukte vektklubb.no for å få kontroll på mat og trening og alt. så jeg vet det er mulig ;) husk at du trenger masse sunn mat så kroppen din ikke går i sparemodus! :)

 

Lilla! bra du har spire på termindatoen ja! var veldig tøft for meg da termindatoen kom i oktober og jeg hadde mistet en gang til i mellomtiden... ble liksom dobbelt tøft, tenkte jo hele tiden at hvis jeg bare hadde en ny spire, isteden hadde jeg allerede mistet en til... neste termindato husker jeg ikke... har ikke tenkt å tenke på den i det hele tatt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du fikk sovet litt ekstra i dag leah! :)

 

hva skal dere i helgen da jenter?

Vi har ikke noen spesifikke planer enda, men hvis det blir ok vær i dag eller i morgen så skal snuppa stå litt på ski. Regner nå, så ser ikke så bra ut i dag...

 

Ønsker alle en fin helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen ;) ikke så veldig kvalm foreløpig, har fått nedpå ei skive og nå skal vi gjøre oss klare til å dra i svømmehallen! Snuppa elsker å svømme, og helt perfekt aktivitet i stiv kuling og regn :) :)

Deilig lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen snupper :)

 

HeidiL, høres ut som dere får en knall fin dag i bassenget :) kose dere masse. Håper kvalmen snart gir seg, men må jo være litt godt også å være kvalm for da veit du at alt er bra med spiren.

 

Leah, håper du fikk sove litt ekstra idag og at mini ikke våknet så alt for tidlig :P men det er vel typisk *ler*

Kose dere masse idag!!

 

Renate, tenker det blir gøy med en båt tur :) Bare krysse fingra for at det ikke blir for høye bølger ;)

Så bra at nabodama fikk plass, tenker barna hennes var fornøyd med deres bekymringsmelding :) var det som skulle til.

De nye naboene får la være å brenne ned noe da :P

 

Cornflake, alt bra her :) skal snart begynne å teste etter EL *juhu* har en god følelse denne pp, men veit jo at den kan snu seg når jeg nærmer meg IKM *ler*

Ikke lenge før dere skal på ferie, misunner deg søta men unner deg at du skal på tur :wub:

 

Dere gravide fisker må passe godt på dere sjøl :) og god bedring til dere som sliter med kvalmen :D

 

Nå skal vi ut en tur, gullet skal i bursdag og resten av folket skal på senteret. Vi trenger ny lampe på kjøkkenet :)

Ellers skal vi lage boller seinere idag *yummi* er jo fastelaven imorra og da må vi ha boller i hus :P

 

Ha en super fin dag :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Jeg var helt i koma etter jobb i går, og orket ikke å åpne pcen en gang. . Godt med helg! Og tusen takk for alle råd angående fortelle eller ikke i barnehagen. Jeg har kommet frem til at jeg vil si det til hun som spør mens, når jeg finner den rette anledningen. Mannen min har vært åpen på jobb når folk har spurt han, og nå spør ikke folk lenger, Ærlighet varer lengst, gjør det ikke? :) Tjohei: Du har lov til å være sur og lei når folk maser på det måter. Vi skal jo liksom prøve å stresse ned, og det gjør det ikke akkurat bedre at folk maser! En måte å svare på kan jo være at det ikke passer med barn akkurat nå.Da slutter folk å mase..

 

Idag har snuppa og jeg vært på shopping og kafé. Kjøpte tre truser til henne som en motivasjon i forhold til at hun har vært flink til å gå å do i det siste. Da jeg holdt opp den ene Hello Kitty- trusa, sa hun: "Det er mamma sin truse det!". Mamma sine truser er jo ikke så store, hehe :) Nå koser vi oss med film i sofaen mens vi venter at min svoger og svigerinne skal komme på besøk. De har ei jente på 2 og har nettopp begynt å prøve på nr. 2. Har på følelsen at hun er gravid, og er forberedt på å fremføre "Å, så hyggelig"-kommentaren med stor innlevelse. Heldigvis er min svigerinne en veldig søt og omtenksom jente, og hun vet at vi sliter. Så tror ikke det blir så ille. Vi skal lage boller, og mannfolka skal legge tak i gangen. Ikke lenge til gangen er ferdig nå :)

 

Ellers har jeg følt meg litt uggen i går og idag, og ekstremt sliten. Er bare 7 dpo, men fikk ømme pupper allerede i går. Så enten er det ekstrem PMS, eller noe litt kjekkere ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei søte jenter :)

 

Vi sto opp 7.30 og begynte rett i bakinga :P Spiste frokost mens makronene sto til tørk og når de var helt ferdige tok vi med oss noen og dro til min mamma som passet tantesnuppa :D Makronene ble rosa, nusselige og smaker nyyyydelig, så det fikk vi fint til :D

 

Har vært ute 2 timer og lekt i den deilige snøen som kom i går, akt og gått på ski og hatt piknikk ute på trappa hos mamma :)

 

Nå er vi kommet hjem og har satt en bolledeig, så det blir fastelavensboller på samboern, han har gledet seg sånn til det :P

 

Jeg har jo fått den vanlige pms-puppen min, men i går og i dag har det vært litt ømt i den andre puppen også! Tok en test i dag som var negativ. Men det er på en måte to streker på den for kontrollstreken har fått en siamesisk tvilling som er litt svakere enn seg..skulle ønske den streken hadde vært på riktig plass :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leah: Høres ut som du har hatt en koselig dag:) Krysser fingrene for at streken flytter deg iløpet av de neste dagene så du kan juble og misunne oss andre med at du har en spire :D

 

Verpesjuk: Håper det er en god grunn til at du har ømme pupper:) Hold oss oppdatert om hvordan ting går fram mot IKM:)

 

Dossa: Hvordan gikk shoppinga? Fant du noe fint?

 

Heidi: Høres ut som en deilig dag med svømming i hall og dårlig vær. Elsker sånn innekosevær, her er det dessuten bare gråvær og kjedelig idag :P Håper kvalmen din holder seg moderat:)

 

Selv gjør jeg minimalt idag også, fikk nakke kink på torsdag så er først nå nakken er nogenlunde brukbar igjen. Har ikke gjort noe annet enn å sitte stille nesten i 2 dager så er ganske rastløs.

Så nå skal jeg gjøre reint i det ene akvariumet og rydde klesvaska for å ha noe å gjøre:)

Venter fortsatt på tr som ikke har vist noe tegn, temp går opp og ned så ikke godt å skjønne seg på den siden den var oppi 37,5 igjen idag. Tok en test for moroskyld, men den var blendahvit :P Så tror nok ikke det har klaffet den mnd her. Håpa lissom litt at noe hadde skjedd siden jeg har hatt stikkinger nederst i magen i et par dager, men var vel noe annet.

 

ønsker alle sammen en kjempefin lørdag og helg videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig dag dere har hatt Leah :) du er ei god og snill mamma som gjør så masse fint sammen med mini :wub:

Vi skal bake boller imorra, blir jeg og unga som spiser de opp :P mannen er ikke noe glad i gjærbakst :o

 

Prøvekanin, vi fikk kjøpt noen bursdagsgaver. Er bursdag både lørdag og søndag neste helg :) Fant ikke noe til meg sjøl men med mann og to unger på slep :P så går det ikke *ler*

Jeg må ha tid for meg sjøl *digg* da finner jeg masse til meg sjøl og ungene :)

 

Gulle har stor kost seg på mac bursdag idag. Svetten rant av han :P

Nå har han med seg to kamerater hjem :)

De sitter oppe og spillrr skylanders og stoooor koser seg hører jeg *smiler*

Jentene er hos nabojentene :)

 

Jeg sa til mannen at jeg var kåt og klar og gjett hvem som kom raskt inn på badet da :P Er bare på CD 12 men skader jo ikke å ha noen svømmere som ligger klare ;)

Svir av første EL test imorra, regner med at den blir positiv ca tirs/ons/tors :D

Nå vil jeg at spiren skal sitte :wub: synes jeg fortjener det litt...smil :)

 

Egentlig så skulle jeg ønske at min bror og svigerinne ble gravide før meg. De har prøvd i 3 år uten hell :( men nå er de igang med ivf så håper de snart kan juble høyt :D

Unner min lillebror å bli pappa :) :)

 

Metti, hvordan er det med deg, kjenner du noe?

Er så utrolig spent sammen med deg :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verpesjuk, så koselig dag du og snuppa har hatt :)

Alltid gøy å gå på kafe :D Krysser fingra for at du nå har en spire i magen din :wub: Det er DIN tur nå søta :)

 

Prøvekanin, god bedring. Ikke gøy når nakken er kranglete :)

 

Renate, jobber du inatt eller har du fri nå og kan kose deg med familien? Klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere alle har hatt bra dag! kjempe koselig! :)

 

Jeg er heldigvis litt bedre i dag :) vi har kost oss masse, og i går fikk jeg lyst til å bake boller i helgen, da jeg så at det var fastelaven så må jeg jo ;) så nå har jeg handlet inn det jeg trenger og i morgen skal vi bake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se på denne testen, skjønner dere hva jeg mener med siamesisk tvilling?

Hadde den streken bare vært der streken skal være :P

post-571931-0-09155100-1329587123_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser streken godt, Leah, men er nok enig i at den er på feil plass... Vi har vel begge relativt god erfaring i å tolke disse testene ;) Håper streken flytter seg på riktig plass til i morgen :D

 

Vi har kost oss masse i dag! Fikk superkoselig besøk fra Oslo. 2 skjønne søstre kom med fly og tog for å hente valp, og de var bare verdens herligste, blideste og mest omsorgsfulle mennesker! Er så utrolig glad for at valpen får komme til å snille og gode eiere :D Anton sov nesten ikke dupp i dag, hadde ikke tid :) Men han har klart seg veldig bra likevel. Fikk bade i kveld og nå ligger han i senga si. Tror han sovner fort... I morgen drar siste valpen, og kjenner at det kommer til å bli kjempetrist :( De er både rampete og har laget mye lukt som ikke hører hjemme på et kjøkken, men åååh så søte og gode...

 

Godt å høre at så mange har hatt en fin dag :) Håper morgendagen blir like fin og at dere heldige gravid-fiskene slipper altfor mange plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener Leah :) streken har ikke plassert seg på riktig plass jo :P Kanskje den flytter seg til imorra ;)

 

Lilleblomst, godt å høre at du føler deg litt bedre :) Jeg skal også bake boller imorra *yummi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ser at jeg er førstemann ut til å kommentere testen igjen, Leah... Tilfeldig? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Høres ut som dere har hatt en fin lørdag :) Jeg hadde eggløsning i går, men var sliten at jeg ikke orket sex :( Jeg har vært og trent i dag også, har vondt i hele kroppen akkurat nå. Men det blir bedre, må bare holde ut.

 

Flink du er Leah :) Mine makroner er sjelden 100% vellykket, det er alltid noen som sprekker eller skjevere enn andre.

 

Verpesyk: Spennende, kanskje dine ømme pupper kommer av en liten spire i magen ;) Det er jo lov å håpe.

 

Metti: Hvordan går det med deg? Noen symptomer?

 

Dossa: Hehe, dere får stå på ;)

 

Ha en superlørdagskveld jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, Tigerlise..forventet nesten at du kom til å svare først ;) Ja, den streken hører jo ikke hjemme der liksom, dustestrek :P Men det ser ikke ut til at det kommer til å komme en strek på riktig plass i morgen, føles som at tappen hart begynt å åpne seg og gjøre klar til tr :/ Men håper enda bittelitt siden den puppen som ALDRI er øm er bittelitt øm..og jeg nekter å innse at det kan være fordi jeg driver å kliper i den ;)

 

Makronene mine sprakk ikke, men så jo ikke akkurat proff ut heller, ikke helt runde og ikke like store :P Men de smakte nydelig :D Har aldri smakt makroner før da, så jeg vet jo ikke hvordan de EGENTLIG skal smake ;) Men kommer til å lage det fler ganger ja!

 

Så flink du har vært å trent i dag også Cornflake, veldig bra :D Jeg har ikke trent i dag, bare bakt og spist :P

 

Dossa: Høres lurt ut å begynne med aksjelegging i god tid, viktig å øve vet du ;) Og det skader jo aldri å ha noen svømmere på lur for når egget slippes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...