Gå til innhold

Kan arb.giver dele opp tilrettelegginga mi sånn?noen som vet??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har inntill for noen uker siden jobbet 100 %, da jeg ble satt på tilrettelegging.

 

I starten sa arb.giver at hun kunne tilrettelegge 100%, noe som fungerte i kun 2 uker (for henne). Hun fortalte meg da at hun kun kunne tilrettelegge 50%.

Problemet mitt ble nå at hun selv velger hvordan hun skal disponere disse 50% fra tid til annen.

Dvs for meg, at jeg ofte jobber fra 7.45- 10.00, og må tilbake på jobb for å jobbe fra 14.00- 16.00.

Jeg må altså jobbe to ganger per dag! Dette er faktisk ganske så slitsomt, da jeg rett og slett opplever dette som stress.

 

Som imorgen f.eks, har jeg i utgangspunktet 4 timer på torsdager (fra før tilretteleggingen). Men da har hun plutselig satt meg opp fra 8.45- 13.30, og deretter fra kl 18.00- 20.00, og så satt meg på fri på fredag for å "liksom" være snill.

Dette vet jeg blir en tung dag, og gruer meg.

 

Men spørsmålet mitt er om hun har krav på å disponre mine timer som hun vil, når konsekvensen blir at jeg må jobbe to ganger per dag?

 

Har i tillegg et symfysemål som flater ut, og jeg skal på oppfølging for dette med ekstra UL. Jeg er 31 uker på vei.

 

Jeg ser rett å slett litt mørkt på dette da det kommer til å være sånn i seks uker til, og jeg sliter med masse kynnere og stress fra før.

Jeg har sagt til arb. giver at symfysemåler ikke stemmer, og at jeg er sliten.

Da får jeg besjhed om at jeg bare kan slappe av når jeg føler fordet, noe både hun og jeg vet er lite sannsynlig at jeg får mulighet til, da jeg har en rimelig fysisk krevede jobb (treningsveileder).

 

På forhånd, takk for svar om noen vet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fy søren, dette høres helt ekstremt ut. Dønn urimelig og utrolig dårlig gjort.

Jeg kan ikke si jeg vet hva som gjelder, men synes det høres merkelig ut at du ikke har noe du skulle ha sagt med hensyn til arbeidstid. Hva slags tilrettelegging er det?? Jeg ville forhørt meg med NAV eller tatt en tur til legen og forklart situasjonen. Dersom sjefen din ikke er villig til å gjøre noe med saken får du helt sikkert en sykemelding. Til syvende og sist er det kun du som kan ta vare på deg selv så det er viktig å sette grenser. Det er veldig forståelig at du ikke orker å holde på sånn som du blir bedt om. Lykke til, jeg håper det ordner seg for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når æ va gravid, hadde æ tillrettelegging.. Da kunne æ komme på jobb de dagan æ følte at æ klarte.. De hadde satt nån andre inn i min stilling, sånn at æ kunne gjøre andre ting enn den vanlige jobben min..

 

jobbet mine vakter...

 

Kan ikje tru at d e lovt at du skal jobbe 2 gang før dag... D kan ikje være rett.. D dær må du bare sjekke ut, evt med Nav.. Eller jordmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her...

 

Jeg har nå sjekket om dette er lov, og det er det!!!!

 

Min arb.giver har ikke satt noen inn i stillingen min før rett før jeg går ut i permisjon, så derfor kan jeg ikke jobbe når jeg føler jeg klarer, desverre...

Jeg får bare bite tennene sammen og håpe at de siste fem ukene går fort!

 

Godt å høre at det ikke er bare meg som reagerer på dette opplegget, så slipper jeg å tenke at jeg er en sytepave :)

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke tro at det er lov. Helt utrolig! Jeg ville snakket med legen og fått en sykemelding dersom det blir for ille. Ta vare på deg selv og lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...