Gå til innhold

snart 31 uker på vei og fare for prematur fødsdel:(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

livmorhalsen min ble målt til 2,7 i uke 27. har for tiden mye kynnere. utslag på protein og blod i urinen. babyen har lagt seg med hodet ned.jordmor tror at det blir prematur fødsel. skal måle livorhalsen igjen neste uke. er 31 uker på vei i morgen? andre som har født i uke 31?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jepp, jenta mi kom i uke 31. Keisersnitt. Jeg hadde svangerskapsforgiftning, motstand i navlesnoren og jenta hadde hjertefeil i tillegg. Alt har gått kjempebra etterpå, er dette din første?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg fødte i uke 30, uten at noen vet grunnen til det. Men det gikk kjempe fint og alt er bare bra med henne. Så ikke bekymre deg:) Alt har vært normalt hele veien og med tanke på utvikling har hun alltid ligget foran skjemaet:) Man hører mange skremselshistorier, men hvis jeg hadde visst alt jeg vet nå hadde det spart meg for mang en bekymring. Selvfølgelig er det best å ha babyen i magen i flest mulig uker mot termin, men når det ikke går, så går det som regel veldig fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte også i uke 30 uten at noen vet grunnen til det. Jenta trengte litt pustehjelp i starten, men heldigvis ikke respirator. Alt gikk bra i begynnelsen, men vi har ellers hatt et ganske tøft år. Vært så og si syk hele året med feber, tett nese, hoste, oppkast og diaré. Hun er også ganske liten av vekst, men har fulgt nesten normal utvikling siden hun var rundt 5 mnd. Nå er det kun størrelsen som avslører at hun ikke er født til termin, og hun er nå 15 måneder gammel.

 

Alt kommer sannsynligvis til å gå bra om du føder etter uke 31. Mulig babyen trenger litt pustehjelp i starten, er ganske liten og dere må nok også belage dere på å tilbringe mange uker på sykehus. Vi var på sykehus i 8 uker, siste ukene kun fordi hun måtte lære å spise selv (ville ikke gi flaske). Hun fikk pustehjelp (C-PAP) i 9 dager og lå like lenge i kuvøse.

 

Det var skremmende i begynnelsen, det skal jeg ikke legge skjul på. Men alt gikk bra heldigvis:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte i u31+1 pga morkakeløsning. Det gikk kjempefint og var aldri noen komplikasjoner :) Nå er sønnen min snart 6 måneder og er helt frisk og fin;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du fortsatt har babyen i magen!

 

Jeg fikk ei jente i uke 32. Hun lå på varmemadrass, fikk litt koffeinsitrat for pustestopp, og solarium i 2 døgn. Ellers ingen problemer! Hele opoholdet på nyfødt intensiv var rolig og fredlig for vår del. Vi ble skrevet ut da hun var knappe 3 uker (5uker før termin) og hun var knappe 2 kg.

 

Alt har gått strålende! Hun er nå en normal og livlig 2 åring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

hei- jeger 28 uker og netopp fåttt lungemodning. da livmorhalsen min blitt forkortet til 1.7 cm.

 

men de virket veldig optimistikse på sykehuset og sa at man fint kunne gå helt til terming selv om det hadde begynt å forkorte seg.

 

det som var vaktig var å ta det med ro og ikke være oppe å gå.

det vil holde senga eller sofaen.

 

hver dag ekstra teller.

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

livmorhalsen min ble målt til 2,7 i uke 27. har for tiden mye kynnere. utslag på protein og blod i urinen. babyen har lagt seg med hodet ned.jordmor tror at det blir prematur fødsel. skal måle livorhalsen igjen neste uke. er 31 uker på vei i morgen? andre som har født i uke 31?

 

Hvordan gikk det på den nye kontrollen? Er babyen fremdeles i magen? Fødte i uke 34, da hadde de alt klart å stoppe fødselen i uke 31. Gikk kjempe fint!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mine tvillinger i uke 31-0 pga TTTS.....litt stress akkurat det da....men de er fine og aktive gutter i dag på 13 mnd :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg ligger på sykehuset akkurat nå med rier som har kommet og gått i fire dager og som bare blir sterkere og sterkere. Målte livmorhals da jeg kom hit og den var på 2,6, målte deretter idag og da var den gått ned til 1,7 + liten åpning. Lurer veldig på om det blir prematur fødsel! Er jo bare 30+5!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

i uke 28+5 hadde jeg forkortet livmorhals med sterke kynnere konstant i 5 timer,som så avtok litt og kom tilbake..min"hals" var 2,2 ved innleggelse.

fikk 2 lungemodnins sprøyte og måtte være sengeligende i 2 dager på sykhus.

Etter to liggedøgn var livmorhalsen 2,9.ble så sendt hjem å fikk beskjed om å ta d m ro. er i dag 31 +0 så får håpe at d holder seg sånn i noen uker til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...