Gå til innhold

****oss over 30**** Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


gry*a

Anbefalte innlegg

Hei hei :) Da begynner jeg med sprøyter i kveld. Skal bruke gonal-f 300 ie. Ny kontroll neste fredag, og forhåpentligvis uttak mandag 16., eller en av de første dagene om ikke annet. Spennende det her :)

 

Hvordan gikk det med deg i dag Rime? Krysser fingrene for at dere fikk se et bankende hjerte <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:))))))))))))))) Så et kraftig lite hjerte som slo i dag, tror aldri jeg har vært så glad i heile mitt liv som jeg var da jeg så det!!

 

så gla': Det er en plass hvor du kan hake ut om du vil vises som anonym, det kommer i hvert fall opp når du skriver et nytt innlegg!! Spennende at du starter med sprøyter i dag :) Jeg har ikke så peiling på det annet enn hva jeg har hørt fra ei veninne som brukte det! Lykke til i alle fall :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år mine kjære!!!!!!!!

 

Velkomme til deg Smileyone, håper du er en av de heldige som slipper å "henge" her år etter år :-p og at spiren sitter raskt hos dere!!!!!!

 

Rime: Så hinnsides fantastisk bra!!!!!! Nå ble jeg sååååå glad (og litt sjalu ;)) Nå er det bare å nyte de neste månedene mens du venter på lillegull :-)

 

Så gla: Dette blir spennende!!!!!! Masse lykke til. Jeg unner deg så inderlig mye ett lite knøtt!!!!!!

 

Bomsa: Du skal se spira sitter som ett skudd nå, blir ikke du veldig lett gravid????? Denne gangen klorer h*n seg sikkert sikkelig fast så flink som du har vært med trening og kosthold!!!!!

 

Ble ikke noe spire i julegave her heller...snufs...men det lille positive er jo at sexlivet til meg og gubben den siste tiden har forandret seg til noe positivt og bedre!!!! Jeg begynte også å tenke på det her for noen dager siden at kanskje syklusen min faktisk fremdeles er ganske lang (siden den ikke har vært veldig stabil etter jeg fikk nr 2), så med andre ord skal jeg sjekke det ut litt nå og heller tro på en 35 - 40 dagers syklus i stedet for en normal syklus (hadde 40 dagers syklus etter første mann), så kanskje det kan gå vår vei snart igjen også....sukk...det er så inni granskauen mange høygravide damer rundt meg nå, så jeg holder på å klikke. Det er nesten så jeg må spy...synes det er bare sååååå urettferdig at alle andre får det til og ikke vi :-p Skikkelig destruktivt, men ærlighet er viktig ikke sant????

 

Nei, må vel hive meg i jobbinga igjen!!!!!

 

Ha ei god helg folkens!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Jeg er 33 (snart 34) og prøver på nr 3. Vi er nå i 3 pp. Ingen vet at vi prøver, alle tror vi er ferdige med å få barn (barna våre er 4 og 6 år nå). Så derfor er det fint å ha et sted å lufte tankene sine litt siden vi ikke vil buse ut med dette før vi får klaff.

Jeg har vært heldig og blitt raskt gravid tidligere (1MA og 2 barn), men da var jeg under 30 år...

 

Trenger vel ennå ikke bli bekymret iom at det bare er 3 pp ennå. Er heldig siden jeg har relativt korte sykluser, så jeg trenger ikke vente så altfor lenge på mensen hver gang.

 

Håper jeg kan følge dere her på ***oss over 30***

 

ønsker dere alle godt gravidår!!

Endret av tør_vi_prøve_på_nr_3?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit tør_vi_prøve_på_nr_3. :) får krysse fingrene for at du blir fort gravid denne gangen også. Selv brukte jeg over 2 år på å bli gravid med en MA i løpet av den tiden. No er jeg gravid igjen og denne gangen SKAL det gå bra :) Uansett så er det en gjeng med koselige jenter her inne, og her kan man lufte, gleder, sorger, frustrasjoner osv. :) håper du vil trives her!

 

Tussemor5: skjønner veldig godt sjalusien, sånn var jeg selv også, hehehe. Fint å høre at sengekosen er på topp igjen, du skal se det hjelper, tror faktisk det var en av de tingene som hjalp oss. Og så er det sååååå mye bedre da, hehehe! Håper virkelig det snart blir din tur også! :)

Endret av Rime
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he Tussemor..Her har vi også forbedret sengekosen betraktelig..:-) Kan selvfølgelig ha noe med at vi nå er lettere og bedre trent..:-)

Velkommen til alle nye, det er koselig at vi blir flere.

Liker godt at Rime blir selv om du nå er gravid, koselig å følge deg..:-)

Så spennede Sågla, med de hormonsprøytene. Hva er neste steg på veien?

Her har vi vel EL snart, så da er det bare å kjøre på..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bomsa, jeg fortsetter på denne tråden fordi jeg vil jo følge dere og se når dere også blir gravide. :) + jeg synes det er en så koselig gjeng her! Lykke til med el som kommer og masse "lett" sengekos i den perioden!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også synes det er kjekt at du holder deg her inne Rime, det gir liksom litt håp til oss andre :-P

 

Bomsa: Her hos oss er vi kanskje ikke så mye lettere, men du d...hvor kåtskapen har steget :-p tror aldri før at jeg har gitt ungene snop til frokost før...men nå er det ingen hindring...hehehehe...og det værste er at å lage baby ikke er hoved fokus...det er tilfredsstillelse og kos som er viktigst :-p Så nå skal det bli riktig så deilig med en hel uke fri fram mot en mulig eggløsning...kose skal vi i værtfall :-P

 

Hvor er det man får kjøpt sånne billig tester foresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høre tussemor5 at alt er topp i sengehalmen, da er det også så mye mer moro og lettere å lage baby, hehehe! Jeg kjøpte billigtestene mine på Billige-tester.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg var her på forumet i 2009 da jeg prøvde og var gravid med nr 2, men hvorfor er jeg har nå da jeg alltid har vært fast bestemt på å bare ha 2 barn? Hjernen og Hjertet er i tottene på hv erandre og jeg vet ikke hvem jeg heier på... Bør komme meg ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :) Her var det jammen meg stille om dagen...

 

I går var jeg til kontroll på Aleris igjen. Jeg har i hvert fall 8 eggposer som holder på å vokse seg store og fine. Skal fortsette med gonal-f t.o.m søndag. På mandag kveld skal jeg sette el-sprøyta, også blir det uttak på onsdag :) Spennende det her, men gud så slitsomt med disse hormonene. Men, hva gjør man ikke for ei lita spire ;)

 

majpiken: he, he, det er ikke alltid det blir som en først hadde tenkt seg. Lykke til med valgets kvaler ;)

 

Hvordan går det med resten av gjengen her inne da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stille her om dagane.

Så gla': så spennende da, da har nå dere kommet et godt stykke på veien, du skal se at du sitte der med positiv graviditets test før du vet ordet av det! Ja har hørt at disse hormonene ikke alltid er like greie, men du får nok bare bite sammen tennene og tenke på det endelige resultatet! :) lykke til videre i hvert fall :)

 

Selv går jeg no med dager hvor jeg lurer på om noe er galt ( vet det er teit, men det blir nå bare sånn når man har hatt MA før) fordi jeg ikke har noen andre symptomer enn småømme pupper og litt murring i magen av og til, og andre dager hvor jeg tenker, jeg er heldig som føler meg så bra og glad for å være gravid. Huff blei litt tungt skrevet, håper dere skjønte det! Hehe! Men til syvende og sist har jeg det bra og takker for spiren hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk Rime :) Det ville jo bare vært ubeskrivelig deilig med positiv test om drøye to uker. Jeg må nesten bestille noen strimler fra billig-test.no. Kommer nok til å bli testefest her i gården. Litt usikker på når jeg kan begynne å teste, men mener at el-sprøyta sitter i i 10 dager og den vil jo gi positivt utslag åkke som i noen dager. Kjenner meg selv og vet jeg nok vil begynne å teste for å se at el-sprøyta forsvinner ut av kroppen, for så å begynne å vente på den "ordentlige" positive testen. He,he. Får vel bestille en 10-15 stykker :o

 

Rime: Skjønner at det ikke er like greit å bare glede seg hele tiden, hver dag. Det er nok ganske naturlig etter en MA. Men, håper ikke du tenker for mye på det. Skal dere ta ny ul igjen før den ordinære? Jeg skjønner dere veldig godt om det blir en ekstra ul. Det er ikke godt å gå der å lure for mye.Hvor mange uker er du på vei nå?

 

Hvis jeg blir gravid igjen nå vil jeg få oppfølging fra sykhuset fra uke 6. Det er godt å vite. Hadde det sist når det endte i MA, så det i seg selv er jo ikke noen forsikring for at alt skal gå bra, men synes nå det var veldig betryggende den gangen likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gla' : hehe, skjønner godt at du blir å teste masse, jeg fikk svak positiv 3-4 dager før ikm. :) bra de er så billige så man kan bruke litt av dem, hehe. Skal følge spent med! :) neida, jeg går ikke å tenker på det hver dag, men kjenner som sagt at jeg ikke klarer helt slappe av. Gleder meg til de 12 første ukene er unnagjort, kan i hvert fall senke skuldrene litt da! Er no 8+3 og skal høre om jeg får en ul rundt uke 11 eller 12. Katta mi kom i sted og la seg på magen min og det tok jeg som et godt tegn, for ho har bare villet ligge hos meg etter jeg blei gravid! :) ho e litt spesiell av seg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Er ny her inne, dvs jeg meldte meg inn i beg av des, mn hadde en MA i romjula. Var da akkurat 11 uker, og måtte ha utskrapning 2. januar.

har bare skumlest fra toppen og hit, så "kjenner" ikke så godt til dere, mn håper jeg kommer dit ;)

Jeg har ei jente på 9år, og en gutt på 3år, så det var altså nr 3 som var på tur. Ble uventa fort gravid med de 2 første (mn de var likevel godt planlagte) og denne gangen tok det 6 mnd fra jeg slutta m minipillen til vi fikk klaff.

Dere som har opplevd MA, er det noen som har måttet ha utskrapning? Hvordan var kroppen i så fall etterpå? I morgen er det 2 uker siden min, og nå føler jeg meg liiitt lettere, mn synes jeg ser gravid ut likevel. Har hatt fryktelig vondt nede i magen, mn ingen illeluktende utflod eller feber. Fikk beskejd om å vente å se om det ga seg (og det gjorde det)

 

Jeg har akkurat fylt 37, og er spent på om jeg kommer til å være mye nervøs hvis jeg blir gravid igjen... Fikk ikke lov å prøve igjen før om 2 mnd pga inngrepet :( Så egentlig er jeg innstilt på at vi ikke får det til.

 

Så lurer jeg på: Hva står pp for og ike(tror det var det)

 

Godt at det var et forum for "sånne som oss" her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake da tante - ku, selv om du aller helst ikke skulle vært her!!!!! Håper spira sitter som ett skudd etter de 2 "vente" månedene du nå er inne i. PP står for prøveperiode og IKM mener jeg står for "ikke kommende mens" :-) ellers skal det vær en tråd her med forkortelser og forklaring på dem!!!!!!!!!!

 

Jeg har nesten ikke hatt tid til å være på nett, har hatt mer enn nok med sengekos og ellers pleie en syk kropp. Nå er jeg på beina igjen og på jobb :-p Kjenner at jeg er veldig spent på denne ppen, vet jo ikke riktig når det er eggløsning og ikm osv, siden syklusen min er ett kapittel for seg. Uansett har jeg ett håp, mens troen har delvis forlatt meg...etter over 1,5 år med prøving, så er det bare blitt slik....

 

En positiv greie oppi alt er at om tanta nå kommer denne mnd (eller neste), så har vi blitt lovet en sydentur til høsten, så uansett så har vi noe koselig å se fram i mot til høsten!!!!!!!

 

Jeg får hive innpå litt mat også gjøre siste innsats før jeg skal hjem å soooooooooooooooooove!!!!!!!!!!!!!

 

Ha ei fortreffelig uke damer!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tudeluuu...velkommen til nye navn..:-) Her er vi uhøytidelig og har opplevd det meste, så jeg håper du finner deg til rette her hos oss.

 

Lite som skjer her, gubben har lyst å kjøpe sånn monitor...så vi får se litt på det..:-)

Må vel ha litt større fokus på denne prøvingen, her vokser alt meg over hodet..:-)

Så spennende tid du har nå Sågla...og tussemor, sydentur skal vi og ha i år...det gledes..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og velkomstord :)

 

Sydentur høres fryktelig deilig ut akkurat nå... ;) Heldige dere!

 

Må le litt når jeg leser sengekos... snakk om at forbuden frukt smaker best :P Er vel lenge siden jeg har vært så "hekta", som nå når vi ikke har fått lov ;) Mannen min flira av meg her en dag, jeg har vært helt tussete og lagt inn alt jeg kan av flørt hihihi. Men det er jo godt at vi kan le av det, og vi har vel faktisk kommet enda litt nærmere hverandre (har vært sammen i snart 14 år, og gift i 7,5)

 

Hvis dere plutselig har for mye penger, og ønsker å ha flere med til syden, så takker jeg ikke nei... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit tante-ku! :) Trist å høre at du hadde en MA, har selv hatt MA, men jeg tok ikke utskrapning, men sånne tabletter (noe jeg ikke vil anbefale noen), blødde i nesten 2 med etterpå og tror det var derfor kroppen min brukte lang tid på å normalisere seg! Det er ikke noe hyggelig å oppleve, men det blir mindre tungt etterhvert! Jeg er mye mer nervøs no når jeg går gravid enn hva jeg var sit gang, men tror det er normalt når man har mistet! Lykke til i hvert fall! :)

 

Bomba: åh, jeg kan anbefale monitorer, det er så sykt enkelt å følge med hvilke dager som er enklest å bli gravid. Da jeg begynnte å bruke den blei jeg litt sjokkert, for den viste at jeg hadde eggløsning mye tidligere en jeg trodde i syklistene, så etter andre pp etter at vi hadde invitert i en så blei jeg gravid! :) sier så klart ikke at det vil resultere i kjappe resultater hos alle, men det var bare så veldig enkelt å følge med, og følte også at jeg slapphet mer av! Vel invistert penger! Du begynner å bruke den på første mens dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Velkommen til dere nye. Håper dere ikke blir en av sliterene her inne. Selv har jeg vært med i denne tråden fra den spede start i 2006. Har vært gravid 2 ganger, men det endte med for tidlig fødsel hvor gutten vår døde, deretter en MA i uke 12 senere i 2007. Jeg har to barn fra et tidligere forhold. Vel, barn og barn. De er 22 og 16 år nå. ;) Flotte unger, men sambo har ingen, derfor fortsetter vi å prøve. Nå er vi i gang med ivf.

 

Og jeg sitter her og venter og venter på den etterlengtede telefonen. Vi var på klinikken i går og hadde uttak av egg. Det ble 6 egg som alle visst var bra :) De skal ringe mellom 9 og 11 i dag og gi oss beskjed om noen er blitt befruktet. Det må det være. Jeg vil bli ruger i morgen, og gjerne til 2 egg :D

 

Jeg har vært ganske avslappet til det hele og tenkt at det går som det går. Men, i går kom forventningene for fullt. Det blir nok en skikkelig nedtur om vi ikke skulle lykkes, men det vil jeg ikke tenke på nå.... I dag har jeg satt første dose med progesteronstøtte så nå kommer nok snart graviditetssymptomene som perler på ei snor. Gjorde det sist i hvert fall. Da er det bare å håpe på innsett i morgen.

 

Bomsa: Hvis vi lykkes nå kan det hende jeg har en monitor du kan få kjøpe veldig billig. Den er jo blitt nærmere 3 år, men er jo ikke brukt mange syklusene så skal være i orden den. Eller du kan få låne den noen sykluser. Men, det får vi komme tilbake til ;) Først må jeg bli ruger, og deretter står en positiv g-test for tur ;)

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Håper dere fikk positive nyheter i dag :)

Det er utrolig godt å ha funnet en plass hvor man kan lufte hvordan man har det uten at noen nødvendigvis må komme med alle mulige kunstens "se lyst på livet" kommentarer (eks: du har jo 2 flotte friske barn fra før, kos deg med dem. Det var ikke liv laga/ det var sikkert noe galt med den... osv.) Vi vet jo alt dette, men det må da være lov å være trist og tom noen dager?

 

Godt å vite at vi er flere i samme båt og man kan få "realistisk" orståelse og støtte ;) ( finner ikke rette ordene men håper dere forstår)

 

Nå er min dag lettere og mer positiv, og håper det samme for dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhh....Så glad...hvordan gikk det????? Jeg er sååååå spent!!!!! Krysser alt jeg har for at det går knakende bra denne gangen.

 

Tante Ku, dette er en god plass å være!!!! Ønsker man barn eller flere barn, så er det det man går for, uansett hvor glad man er i de man har (for min del) så er det jo samme nedturen hver gang dette forbaskede tante kreket dukker opp!!!! Vi deler det aller meste her altså...å det er sååååå deilig!!!!!!

 

Rime: Hvordan går det med deg???

 

Bomsa: Jeg har faktisk tenkt på den der monitoren selv, men så ser jeg for meg at det kan bli ganske så stressete el???? Jeg tror jeg skal gå til legen først hvis det ikke klaffer denne mnd...:-p

 

Jeg for min del kjente at jeg ble noe frustrert over at jeg ikke skal forvente tanta før om 9 dager....det er jo bare sååååååå alt for lenge til. Synes dagene har gått så tregt :-P for jeg har jo bare såååå utrolig lyst på den derre positive testen...sukk...og som jeg skrev, håpet er der, troen er forsvunnet :-( får håpe at håpet er sterkest. Men, men, får se det positive i det nå da at jeg har fri helt til torsdag, så da får vi lagt en del aksjer til!!!!!! For denne mnd har vi vært unormalt aktive til å vær oss!!!! Gubben kom tom etter meg og ungene da vi var på besøk forrige helg, kun for å "gi meg en dose"...knis!!!!!! Men vi har vært ett par dager uten sengkos nå pga at jeg har vært på jobb (jobbe kun natt), så jeg gleder meg til i morgen!!!!! Kjenner jeg er sliten nå, har hatt to skikkelig bedritne nattevakter, så det skal bli godt med fri. Vurderer ett par glass med noe rødt, men sist var det ikke noe godt og skulle det nå være ei spire der osv....f...får ta det som det kommer i morgen. Jeg skal værtfall gnure meg opp i sofaen med en god film og litt potetgull og snop...det fortjener jeg jaggu meg nå altså!!!!!

 

Ha ei alldeles fortreffelig helg damer!!!!!!! Klem fra en mildt frustrert tussemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjapt innom her med en kort oppdatering. Vi er veldig snart på vei inn til Oslo for å sette inn 2 egg :) Snart er jeg ruger dere ;) Føles rimelig uvirkelig. Trodde jeg skulle være ganske avslappet til dette, men da vi i går fikk beskjed om at 3 av 5 egg var befruktet, tok det helt av i hodet mitt. HCG-sprøyta som jeg tok mandag, og progesteronstøtta har tatt fullstendig over her ;) Nå er det bare å krysse fingrene for at eggene har delt seg normalt slik at det blir innsett. Tror dem ville ringt oss allerede om det ikke ble det, så er vel rimelig sikker på at om en 3 timers tid er jeg RUGER :D :D :D

 

Dette er til å bli helt tussete av, hi, hi ;) I går dro jeg frem sekker med mammaklær og babytøy. Greide ikke la vær å kikke og drømme. På morgenen nå har jeg meldt oss inn i tre bokklubber for barn. Ha, ha, er det mulig sier nå jeg :)

 

Ja, ja - og jeg som ikke skulle ha store forventninger. Nå er fallhøyden blitt større enn noen gang.....

 

Ha en fin dag alle sammen, skal komme med oppdatering senere i dag jeg. Beklager at dette bare ble om meg og mitt, men greier da ikke konse om noe annet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...