Gå til innhold

Noen som har noen "ekstrem-dietter" som funker bra?? Jeg MÅ gå ned mye og raskt....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er fullstendig klar over at det ikke er lurt å gå raskt ned i vekt, men jeg MÅ bare ned så mye som mulig på kort tid, for så skal jeg igang med et varig program når det gjelder vektreduksjon....

 

Jeg vil ikke ha svar som: legg om kostholdet, begynn å tren, gå ned 1-2 kilo i uka over lengre tid og bla bla bla. Jeg vet alt dette, så jeg vil bare høre om dere som har klart å gå ned mye i vekt på rekordtid..

 

Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk ned 5 kg på ei uke med og gå på fjellet kver dag.

Ikke stort fjell, kaller det heller en ås, bruker 30 min og gå opp med god kondis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vi har ikke akkurat noen "fjell" i nærheten her, men jeg pleier å jogge i skogen.. Jeg jogger allerede 3-4 dager i uken, så det spørs om jeg vil gå ned så mye "bare" med det..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ellers så er 5 kilo på en uke sånn omtrent tempoet jeg kunne tenke meg da ;-)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp 30 day shred, supereffektiv forbrenning av kalorier ved å trene 20 min hver dag. Treningen er bygd opp etter intervallprinsippet uten peuser, og du skifter program hver tiende dag for å unngå "platåer" hvor kroppen venner seg til ditt nye liv og setter ned forbrenningen eller andre ting som gjør at vektnedgangen stagnerer.

 

Spis:

Frokost: En 0,0% yoplait yoghurt med litt havregyn i

Lunsj: En måltidserstatter, bar eller shake

Mellommåltid: En frukt eller rå grønnsak

Middag: Salat eller foliebakte grønnsaker med en stk filet (kylligfilet, biff, svinefilet eller fiskefilet), ingen saus.

Kvelds: En måltisderstatter.

 

Drikk minst 2 liter vann om dagen. Om du ikke er vant til kaffe eller andre koffeinholdige drikker vil 5 kopper grønn te om dagen kickstarte forbrenningen din (google det og se veldokumentert forskning på det)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd sykehusdietten før, og det funket dårlig på meg :( jeg var sulten i 7 dager og gikk ned 2 kilo....

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler vektklubben.no som er gratis. Der kan du finne ut hvor mange kalorier du skal holde deg til for å gå ned 5 kilo per uke. Synes det høres veldig mye ut, og iom at du jogger så mye/ofte kan du vel ikke være altfor overvektig? Er vanskelig å gå ned 5 kilo på ei uke om du i utgangspunktet ikke er så stor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

 

Jeg klarer ikke å spise yoghurt (fikser ikke konsistensen), men det vil vel være ok med havregryn og skummet melk??

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke veldig overvektig, men trenger å bli kvitt 10 kilo for å nå matchvekt.. 5 kilo i uken var jo litt i overkant, men jeg trenger en kickstart ;-)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette funket kjempefint for meg da jeg ville gå ned en del før jeg skulle gifte meg.

 

Det krever litt mer tid enn å bare slenge i seg et knekkebrød, men det gir resultater.

jeg spiste:

- Kylling

- Fisk

- Kjøtt

- Nøtter (gjerne peanøtter eller cashewnøtter

- Grønnsaker (obs! ikke poteter, mais eller sukkererter)

- Egg

- Drikk te, vann og svart kaffe (ikke saft, brus eller alkohol)

Stek i olje, gjerne kokosolje, ikke smør.

 

Unngå:

- brød, og alle kornprodukter

- pasta

- melkeprodukter

- frukt

- sukkerholdige ting

- poteter, mais, sukkererter

- alt av godterier og andre ting med kunstig søtstoff.

 

kombinert med litt mosjon inni mellom (jeg brukte korte trilleturer), funker dette som bare det, men du er nødt til å følge den ganske slavisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er bra med pulver dietter som minkur og cambridge er at dersom du tar ren kur, krymper magesekken til naturlig størrelse og tarmene roer seg ned. Dette tar ca 3 dager. Da blir du mindre sulten i magen selv om du blir noe slapp. Når du spiser f.eks et knekkebrød eller en gulrot etter et par uker på kun pulver vil du kjenne hvordan det fyller opp magesekken. Det blir lettere å finne ut hva som er passe mengde mat.

 

Anbefaler 3 uker, 10 kilo er fullt mulig dersom du har 10 kilo å ta av.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man ta av 10 kg på 3 uker ved pulverkur? er det sant? jeg er nesten villig til å prøve. Har testa pulverkurer før, men da er man jo ikke istand til å trene! Blir jo så slapp og sliten....

 

Jeg har en festdrakt jeg gjerne skulle hatt på 17.mai.......

 

Ikke HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye du kan gå ned på pulverkur kommer an på hvor mye du veier og hvor mye du er vant til å spise. Du kan gå lange turer, det kan man gjøre selv om man er slapp. To ganger 1-1.5 timer om dagen f.eks. Da bruker du masse energi.

Du må være veldig disiplinert for å holde oppe motivasjonen. Det hjelper å tenke på hva du ønsker å oppnå og at du investerer i deg selv. Ingenting kommer gratis, og det er utrolig tilfredstillende å nå mål man virkelig jobber for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke gå på helt ren pulverkur, etter et par dager blir kroppen så "utsultet" at jeg svimler, kaldsvetter, blir ekstremt dårlig, og det svartner for meg hvis jeg gjør en kraftanstrengelse som å gå opp ei trapp. Endte med at jeg ble virkelig syk da jeg prøvde, (dette var nutrilett) jeg lå bare under dyna og svettet og skalv, og klarte ikke engang tanken på å komme meg fra soverommet til toalettet.

 

Det som har fungert for meg ved siden av pulver er et måltid til dagen. Altså pulver-erstatning til frokost og lunsj, et fettfattig måltid bestående av rent kjøtt eller fisk, sammen med wokede grønnsaker eler salat, og pulverkur igjen til kvelds. Hvis det ble lenge mellom frokost og lunsj la jeg inn et mellommåltid bestående av et ryvita-knekkebrød uten pålegg, og litt rå brokkoli, noen salatblader eller lignende. Da har jeg hatt nok energi til litt lett mosjon, en lang gåtur hver dag, og vanlig husarbeid, jobbe i hagen m.m.

 

I tillegg har jeg drukket mye vann, og tatt multivitaminer hver morgen.

 

På denne måten gikk jeg ned 10 kg (som var målet mitt) på tre uker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken pulverdiett er best da??

 

Jeg har brukt nutrilett sine sjokoladebarer, men får så sinnsykt luft i magen av dem!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg du MÅ ikke bruke pulverkurer. Fort ned og fort opp. Vær så snill og ikke gjøre det med deg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og da foreslår du i stedet? (husk at jeg skal gå ned 10 kilo så raskt som overhodet mulig!)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...