Gå til innhold

Noen som har prøvd hjemmelaget mat?


Lykkeliten 2009

Anbefalte innlegg

Jeg kunne godt tenkt meg å prøve det. Andre som har testet det? Evt gode/dårlige erfaringer med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg lager fruktmos, koker eple- og pærebiter i litt vann til de er møre, og moser dem deretter med stavmikseren (heller ikke av vannet). Fryser det i små porsjoner.

 

Lager også middagsmos av potet og gulrot på samme måte.

 

Snuppa liker mamma's fruktmos mye bedre enn de jeg kjøper. Hun er ikke så veldig glad i middag ennå, så da er det greit at jeg kan fryse ned i veldig små porsjoner for å slippe å kaste så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Jeg har prøvd meg litt nå, og det er jo faktisk ganske moro:) Fordelen er jo også at man har full kontroll over hva småen får i seg!

 

Om middagsmat e.l. ikke blir spist opp en dag, kan en da spare det til neste dag? Eller skal alt som ikke spises kastes? (jeg har kastet til nå...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Glemte forresten å si at jeg presser det gjennom ei sil også, for å være sikker på at alle klumper er vekk. Ja, ganske enkelt og gøy også. har også nå prøvd meg fram med poteter og mais, moser maiskorn fra boks. Mini er veldig glad i mais. Ellers gir jeg litt most avocado, men det fryser jeg ikk

 

Sist jeg lagde middag og frøs ned, tok jeg litt for mye potet i forhold til gulrot - det var ikke populært. ;-)

 

Når det gjelder å spare, så ville jeg vel ikke gjort det, frys heller i små porsjoner. Kan også fryse det som isbiter, så er det lettere å ta frem akkurat så mye du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd!!!

 

Når starter du med å gi småen kjøtt og fisk? Jeg mener jeg har lest at barnet må være 6 mnd, men ser i butikken at det finnes glass med kjøtt og fisk som det står 5-6mnd på...... Blir litt forvirret!

 

Jeg har også kjøpt inn 10 pkn med avent-glass med lokk. De er geniale å legge maten i når du er på farten + at etterhvert som barnet spiser mer kan maten fryses i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hvis man bruker Avent sine bokser er det veldig lurt å knyte en opse rundt. Det lakk nemmelig melk fra en av våre og heldigvis hadde vi pose på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...