Gå til innhold

Er taco virkelig selskapsmat?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi skal ha selskap for eldstemann snart, og satt og snakket om hva vi skulle servere. En rask opptelling viser at i de fleste bursdagsselskapene vi har vært det siste året ( enten den som feires blir 4, 14 eller 43) så får vi taco. Selv synes jeg taco er gørrkjdelig og ikke veldig godt, og ihvertfall ikke selskapsmat. Det gåt enda an om man lager marinert kylling eller biffstrimler til, men en pakke kjøttdeig med krydderblanding... ?

 

Mannen min er ikke enig, for han synes taco er knallgodt, og absolutt egnet til selskapsbruk. Så hvem av oss er på jordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ELSKER taco, og jeg hadde ikke hatt noen problemer med å servere det som selskapsmat. Veldig enkelt, og supergodt! Og du kan jo velge selv hva slags tilbehør du vil ha til? Ta feks å server kylling eller biffstrimler, samt de grønnsakene du vil ha... Ååh, taco..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva du mener med selskap, men hvis det er å sitte rundt et spisebord med pen pådekning og gjestene kledd i selskapstøy, så passer ikke taco.

Syns det er mer sitte-i-sofaen-og-se-på-tv-mat-i-joggebukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv eeelsker taco :) Vi bruker både kjøtteig og kylling.

Det er lettvindt,lett og lage og de fleste liker det,så for meg går det fint an og bruke det i bursdager og sånn.

 

Er det 50 årsdag og skikkelig storselskap kanskje ikke,haha :)

Men om man ber hjem en familie på middag eller det er "vanlig" bursdag synes jeg det er flott. Masse gode grønnsaker til også da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må det ta mange timer å lage, og inneholde saus og poteter, før noe kan kalles selskapsmat?

 

Hva er egentlig problemet med å lage noe sunt og godt, som samtidig ikke krever hele dagen, når man skal ha gjester til en bursdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns taco er greit som lørdagskos med familien, men hadde ikke servert taco til et bursdagsselskap for voksne ihvertfall..Barnebursdag er vel greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes taco er kjempegodt:) og kjøttdeig med posekrydder er den eneste skikkelige måten å gjøre det på. Trenger ikke å være så avansert før jeg blir fornøyd. Alle bursdagselskapene jeg har vært, bortsett fra en eller to, har det kun vært servert kake i og selv om jeg setter pris på tanken skulle jeg gitt mye for litt ordentlig mat først...som taco:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke snakk om bryllup eller en annen veldig spesiell og unik anledning, så da mener jeg at Taco er helt OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taco er harrymat, som det gjengse nordmann finner kjeeeempe-eksotisk og spennende. Tacoen slik vi kjenner den , er IKKE sånn den lages i mexico..

Syns taco i selskap funker greit i dette harrylandet, men når du ikke liker det selv så syns jeg dere burde finne på noe som også du syns er godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke kalle taco selskapsmat, nei, men helgekos eller noe i den duren. Taco kan dessuten lett lages sunt, dersom det er formålet. Men, anyway, synes bursdagsbarnet kan få velge selv hva han/hun har lyst å ha til mat i sitt eget selskap. Er det taco som gjelder, så får du bare lete frem kjøttdeigpakken og krydderposen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på hva du mener med selskap. Vi pleier å ha gjester når noen av oss fyller år. Da har vi ofte lasagne. Det blir jo i samme kategorien. Dette er uformelle selskaper med barn og voksn fra fammilien og nærmeste venner. Da synes jeg slik mat passer godt.

I en mer formell setting, som et jubileum, et fint juleselskap eller en annen sammenkomst senere på kvelden synes jeg ikke det passer så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Taco er ikke selskapsmat for voksne. Vi er (antagelig) litt gammeldagse og fine på det, men her serveres det snitter til de voksne og feks pølser til barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagene med poteter og saus blir ofte sunnere enn det meste annet og tar ikke så lang tid å lage heller.

 

Uansett synes jeg det er hyggelig å komme i selskaper der man ser at vertskapet har brukt tid og gjort seg flid med maten. De få gangene vi har selskap bruker jeg gjerne litt tid på kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snitter er OK til lunch, men ikke hvis man er invitert til selskap om kvelden. Da forventer jeg middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei av taco, ikke spesielt glad i taco og nå som jeg er gravid så tåler jeg det ikke uansett.

 

Synes ikke at taco er selskapsmat og er jeg invitert til noen som jeg vet alltid serverer taco så passer jeg på å spise før jeg kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Taco er kjempegodt, og synes det er deilig at sammenkomster ikke alltid skal være så formelle at det er mere slitsomt enn koselig.

 

Når det handler om barnebursdag og familiesammenkomster, så er man egentlig bare kjip hvis man nekter å servere Taco fordi man ikke synes at det er fint nok. Sånt burde barna selv få lov til å bestemme.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer fint til uformelle selskaper, men ikke til dåp, bryllup osv. synes jeg.

Hvis jeg skulle lage ville det blitt med tortilla-pandekaker, tacoskaller, hjemmelaget guacamole, quasadillas og masse annet godt tilbehør og grønt (og ikke noe posekrydder;), litt sånn mexikansk inspirert ta-selv-bord :) Men jeg hadde også gladelig spist posekrydder-kjøttdeig-taco hvis jeg var bedt til middag hos noen venner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taco er det beste jeg vet. Supert å servere til bursdag og enkelte selskaper, men ikke dår, bryllup osv, som 18.55 skriver, og de fleste barna liker det. Taco er langt ifra harry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taco er kjempegodt, men langt ifra noe selkspsmat.

Her i huset spiser vi det ca. 3 ganger i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...