Gå til innhold

ok å invitere til bursdagsfeiring (30 år) på restaurant


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

åja i høysete grad, vi var nettopp på en slik feiring. Fikk beskjed om å ikke kjøpe gave, men det gjorde vi alikevel.

Er ikke så ofte man er så mange gode venner ute å spiser, så det betalte vi gladelig selv ja. Ble en kjempefin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri vært ute for, synes det høres veldig rart ut....

 

Blitt invitert i bursdag på restaurant flere ganger, men ikke betalt noe...

 

Men går jo an å formulere invitasjonen som at man ønsker å samle mange venner og ikke har så mange penger, så man ønsker å møtes på avtalt tid og sted, og i stedet for gave får alle kjøpe noe godt å spise og drikke til seg selv... Høres litt student-inspirert ut men, kanskje dere er studenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært invitert på den måten et par ganger, men må innrømme at jeg ikke ville gjort det selv..

 

Jeg føler at om jeg inviterer, så må jeg stå for serveringen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man inviterer slik, må man være forsiktig med å bruke ordet - ja, invitere. For da føler jeg det ligger implisitt at man også stiller med noe.

 

Da bør man heller ordlegge seg som noe sånt som "jeg har jo bursdag snart, og tenkte å samle vennene for å gå og spise et sted. ikke noe ordentlig selskap altså, bare samle gjengen!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Manhattan her. Hvis man inviterer, må man jo invitere til noe annet enn at man bare samles, men hvis man ordlegger seg riktig er det jo ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er ute på restaurant er det vanligvis meningen at man betaler egen mat og drikke, iallefall i min vennekrets.

 

Men dette gir man også beskjed om på forhånd, og hos oss har det vært valig at gjestene tar litt av regningen til bursdagsbarnet som gave.

 

Men da inviterer man ikke, man gir bekjed om at man har booket bord, og tenker å feire dagen sin, og håper at flest mulig har anledning til å bli med.

 

Hjemme hos en selv forventes det at man stiller med mat selv om ikke annet er spesifisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høytidelig invitasjon til 30-årslag og at gjestene må betale mat selv hører ikke sammen.

 

Da hadde jeg heller tatt en ringerunde og spurt om noen ville bli med ut å spise og ikke mer enn det.

Skal en ha bursdagsfeiring får en stå for det som serveres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Vil dere gå ut å spise sammen med oss lørdag den xx?"

Blir det ikke samme prinsippet da?

 

Evt kan du jo legge til at dere skal ut for å feire bursdagen din feks.

 

Da slipper du jo å si "jeg vil feire bursdagen min på den resturanten men dere må betale selv" ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært diskutert på dib før, og det ble jeg helt sjokkert over hvor mange som forlanger å få gratis mat når de blir invitert i bursdag på restaurant. Dette er i alle fall ikke vanlig i vår vennekrets, der betaler alle for seg selv. Inviterer man hjem til seg, er det selvfølgelig noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke ok!! Etter min mening er det ganske frekt!! Når man inviterer til bursdagsfeiring, forventer man (vil jeg tro) å få gaver, og gjestene føler også (vil jeg også tro) at de må gi gave. Det hadde i alle fall jeg gjort.

 

Inviterer man til bursdagsfeiring, får man også stå for serveringen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns overhodet ikke det er frekt! Det er vanlig i vår omgangskrets, at man skal ut å spise på bursdagen og de som vil kan være med (men betaler selvfølgelig for seg selv).

Det er noe annet hvis man inviterer hjem til seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns det er helt flott. har aldri opplevd at man har fått betalt mat ute i andres bursdagsfeiring. det ville vært undelig. med mindre det var sån selskap selskap. sånn med taler og slips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rimelig spes av gjestene og evt forvente at de blir påspandert på en restaurant av venner jeg da. En smule frekt faktisk...Vil jo koste skjorta det! Man inviterer vel gjerne ganske mange også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg blitt invitert med på restaurant sammen med et vennepar, i anledning en bursdag så hadde vi nok delt på regningen.

 

Men når det gjelder en 30 årsdag syns jeg det skal være litt mer "fest" og hadde vel syntes det var litt merkelig hvis hele gjengen skulle samles på en restaurant.. da er det vel bedre å lage til en enkel fest hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør man heller invitere hjem til seg. Eller droppe å kalle det 30 årsfeiring, og heller bli enig med vennene om å gå ut å spise sammen!!

 

Skjønner jo at de som synes dette er ok, også ville invitert til restaurantfeiring selv og fått gjestene til å betale. Jeg ville aldri invitert til selskap hvor gjestene måtte betale for maten!! Og synes derfor også det er en smule smålig å invitere til sånn feiring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig kjedelig for de som ikke kan ta seg råd til et slikt selskap. Da må de enten takke nei og gå glipp av hele morro, aller bli med, bestille vann og føle seg dum hele kvelden.

 

Men om dere vet at alle de inviterte har god økonomi er det vel ok. Litt kjip tid eneste, midt i julerushet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde blitt litt forbauset om jeg fikk en slik invitasjon.....

 

ville ikke falt meg inn å gjøre det slik selv!

man får ordne i forhold til egen lommebok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...