Gå til innhold

Et lite hjertesukk...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her kommer et lite hjertesukk fra en irritert juni-mamma. Jeg har fått et dårligere forhold til svigermoren min etter at jeg ble mor... Det begynte kort tid etter at babyen kom, hun begynte å kommentere alt jeg gjorde og fortelle hvordan hun gjorde det da hun hadde spedbarn. Jeg stolte på meg selv, lukket ørene og tenkte at det bare var velmenende råd. Og at jeg kanskje var litt sårbar og lett tok meg nær av ting. Så gikk det bedre en stund. Men nå er hun i gang igjen, og begeret renner snart over her! Nå sammenligner hun barnet mitt med et annet barn hun kjenner som er et par-tre uker eldre, og jeg får høre om alle fremskritt dette barnet gjør. Hun har begynt å stresse for at jenta vår ikke krabber enda, og sier at vi sikkert ikke har trent nok! Hun ligger jo på gulvet og trener som bare det, hun er ikke langt unna nå. Jeg er litt pysete når det gjelder å ta opp ting.vet ikke om jeg bør ta dette opp med samboeren min først, eller om jeg skal ta det direkte med henne neste gang hun "holder foredrag"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg skjønner godt hvordan du har det...jeg har også hatt en runde med min svigermor! Jeg anbefaler deg å ta det opp med henne, men gå veldig varsomt frem;-) Lisbeth Brudal fortalte meg en artig teori en gang. Hun sa at det ofte er enklere å være mormor, fordi man helt automatisk blir veldig stolt og trygg når ens eget avkom får barn. Det er ofte noe helt spesielt når ens egne døtre får barn, og man er som regel trygge på at datteren klarer å ta seg av barnet. Man har jo oppdratt datteren selv, og det er liksom en helt ubevisst tanke.

Men dersom man er farmor, så blir man automatisk mer skeptisk. Man er ikke helt sikker på at svigerdatter klarer å ta seg av barnebarnet...hun er jo tross alt en liten "inntrenger" på svigermor sitt felt.

Det er selvsagt utallige svigermødre som ikke er slik, men det stemmer godt hos oss!

 

Forsikre svigermoren din om at datteren din er helt i rute, og spør gjerne direkte om hun synes du gjør en "dårlig" jobb. Da kommer hun helt sikkert til å få et annet perspektiv på ting, og hun vil nok tenke seg om en ekstra gang seinere:-))

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ta det opp med svigermor før du tar det opp med samboer. Prøv å ikke blande han inn i det, siden det jo ikke er hans "problem". På den måten slipper du å lage et potensielt problem han og deg imellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...