Gå til innhold

Har dere forsikret barna deres?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har litt dårlig samvittighet for at vi ikke har gjort det...men burde vi det?? Litt usikker på nødvendigheten av en sånn forsikring.

 

Noen gode argumenter for??

 

Argumenter mot:

- dekker bare visse sykdommer (?)

- vi har et bra trygdesystem i Norge (?)

- vi har god økonomi og snuppa har besteforeldre med god økonomi og litt tilovers på banken.

- overformynderiet beholder pengene til barnet er 18 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har faktisk tatt de bort og sparer privat de samme pengene.Har en venn i bransjen som er ærlig og sier det er nesten svindel.fordi trygdeverket dekker det meste når ett barn blir sykt og det er en liten bok der det står unntak og de fleste kommer innunder den ved sykdom.Vi har og opplevd sykdom med innleggelse over litt tid og vi fikk ingen støtte og da undersøkte vi den lille boken og snakket med vår venn.Han har heller ikkje på sine barn.Det som er viktigst er at vi har på oss selv og hus/innbo for da er vi godt rustet.syntest det var vanskelig å ta den bort men nå har vi nå pengene på bok som litt ekstra i tillegg til trygdeverket.så foresten i forbrukerinspektørene at de snakket med en ekspert som sa akkurat det samme.det var best å spare privat for trygden verner om barna hvis de blir syk,og forsikring hadde svært mange unntak!! Mange strever i årevis for å få igjen på forsikring og mangler`"bevis"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt svar anonym 8:16:-)

 

Var akkurat det jeg har tenkt, så det var godt å lese at det ikke er nødvendig, så slipper jeg å tvile mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser jeg ble anonym,skulle ikkje det.

Reklamene spiller jo på folks samvittighet og jeg vet om flere som har kjøpt kreftforsikringen men har blitt advart av helsepersonell.Den gjelder i ytterst få tilfeller.Og har du livsforsikring som er viktig for oss foreldre så skal jo den dekke fra før.Mange er dobbeltforsikra og det tener selskapene mye på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gjensidiges barneforsikring. Jeg har hørt alle argumentene mot sånne forsikringer, men jeg velger å gjøre det likevel, for å være på den sikre siden. S å mye koster det heller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...