Gå til innhold

Synes dere det er frekt å...


Meandmyprincess

Anbefalte innlegg

Invitere familien ut på restaurant for å feire bursdag, men de må betale selv det de spiser/drikker??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo helt an på hvordan man inviterer.

 

En "Hei vi hadde lyst til å spise ute på bursdagen min, vil dere være med kanskje?" er helt åpent og ikke noe som sier at den som feirer spanderer.

 

Men enn høytidelig invitasjon "Bursdagen min skal feires på ..... klokken 19 og dere er invitert" lover på en måte alt dekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke kalle det å invitere folk når de selv skal stå for regningen.

Når noen inviterer meg regner jeg med de tar regningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok..er en venninne som lurer på dette.Hun har lyst til å feire 30 års dagen sin med nærmeste familie, men de blir da ca 13 stk..

Litt dyrt å spandere på alle kanskje..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg heller invitert de hjem og laget mat til dem. Og sagt at til maten blir d servert drikke og evt avec, resten tas med selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Eller om økonomien er veldig skral innvitert til spleisefest hvor hver tar med litt mat. Å be folk ut på resturant hvor de må betale selv synes jeg blir litt feil ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg inviterte venner på restaurant på min bursdag for noen år tilbake, hvor jeg sa at jeg betalte maten og de selv drikken.

I en annen bursdag har jeg gjort det omvendt, jeg har tatt drikken og de maten. (avhengig av hvor tørste gjester jeg har hatt:p)

Fungerte kjempebra og da visste de jo også hva de gikk til.

Det normsle om man gjør det slik er at verten/vertinnen betaler maten, for da kan folk drikke vann om de lyster eller ikke har råd til/vil ta seg råd til etc noe annet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man inviterer ikke noen ut hvis de må betale selv.

Det er nå min mening.

 

Hvis man derimot spør om noen vil være med ut og spise, så er det helt greit at alle betaler det de spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, det går jo an å si til vennene at du/hun setter pris på om de vil bli med ut og spise, og at du/hun ikke vil ha bursdagsgave isteden!

 

Syns det er smålig å invitere ut på den måten,. hvorfor ikke flytte middagspartyet hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av mine venner har gjort det slik! Men da har det gått tydelig frem av invitasjonen at som gave ønsker de seg at alle går ut og spiser og koser seg.

 

Jeg synes det er koselig å gå ut og feire med bursdagsbarnet, men har stor forståelse for at ikke alle (og kanskje ingen...) kan bruke flere tusen på en middag ute. Da går vi heller ut og spiser og drikker godt på egen regning;) Men det er sikkert forskjell fra vennegjeng til vennegjeng.

 

Ja, så nå at det gjaldt familien hennes, men jeg mener forsatt ikke det er frekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...