Gå til innhold

Hva er din ANTI-dille?


Vanilla83

Anbefalte innlegg

hei..

 

Jeg trodde det var alt for tidlig for meg med sånt. Dessuten har noen venninner av meg hevdet at diller og antidiller bare er psykisk. Å hva vet jeg vel jeg..? De har vært gravid. Dette er mitt første (blitt så gammal at trudde alt håp var ute).

 

Er bare sånn 6+4 eller noe i den dur. Men i forje uke klarte Jeg ikke hardtkokt egg lengre. Nå skal det sies at jeg har alltid hatt litt rare smaksløker. Det jeg liker i en periode, kaster jeg opp av eller misliker sterkt i neste. Men hardkokte egg har jeg alltid klart å spise og likt.

 

Brokkoli så jeg virkelig frem til a spise mengder av. Jeg elsker brokkoli, dvs jeg elsket. No takler jeg ikke lukten en gang. En lukt som jeg knapt nok har oppfattet før. Å smaken, brekker meg ved tanken...

 

Er og litt redd for at samboeren min ikke helt lukter godt lengre. Men tror bare han må skifte deo i første omgang..=) Aldri likt sterk parfymme, no vrir magen min seg av det...

 

Skulle ønske eg fikk antidilla på usunne greier, hadde vært mye greiere det=)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

  • 5 uker senere...

Da jeg gikk gravid med nr 2, fikk jeg totalt aversjon mot sambo. I første omgagn kroppslukten hans. EN gang kastet jeg opp pga dette, det var rundt uke 26.

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

klarer ikke lukten av grandiosa og andre frossenpizzaer.

 

forrige svangerskap var det stekt bacon, leverpostei og "rene hender" (håndsprit) som var ILLE!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Her var det mye morsomt ja. He he. Jeg husker at jeg ikke kunne fordra brokkoli og pinnekjøtt (var trist i jula ja) når jeg var gravid. Dessuten kjente jeg stank fra sluket på badet hele tiden. Rørleggerkompisen fant fant ingenting feil og kjente ingen lukt. Det største problemet mitt var at jeg ikke klarte lukta av meg selv. Huden min luktet rett og slett kloakk.... Jeg dusjet, badet, vasket og skrubbet, men stanka. Det var ingen andre som kjente lukta........... Og for å nevne en dille; jeg bare måtte ha Findus frossenpakke med fiskesuppe, tilsatt masse ekstra fisk....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Annonse

  • 2 måneder senere...

Løvbiff/løvstek og ting som kan ligne på det. Det vokser i munnen min, og jeg klarer faktisk hverken å svelge eller tygge når jeg har prøvd å spise det. Ender opp på badet og ødelagt i formen etterpå.

Har i grunn også vanskelig for å spise middagsmat generelt, men frukt, salat, knekkebrød uten noe på, kavring osv går ned LETT som bare det.

Endret av CKSN
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Klarer ikke smaken av potetgull av alle ting....

 

Og jeg sitter her og sikler over tanken på potetgull... :-D

hehe noen har det vettu :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kaffe!! *urgh* Orker ikke lukta engang... Går bra med latte, cappuccino og lignende, men ikke vanlig svart kaffe... og jeg drikker vanligvis flere kopper om dagen :/

Lenke til kommentar

Annonse

Har fått avsmak på kaffe, det kom med en gang jeg ble gravid. I tillegg klarer jeg ikke tanken på kylling, blir kvalm bare ved tanken. Kjøttmat generelt er ikke så veldig fristende, men jeg kan spise noe av det i små mengder. I tillegg er jeg meget sensitiv til diverse lukter, og det hender jeg brekker meg bare jeg åpner kjøleskapet. Til tider er det egentlig ikke så fristende med mat i det hele tatt, men noe må jeg jo spise... ;)

 

Er egentlig ikke så mye jeg har dilla på, men cola med isbiter har blitt ekstra godt, og det hender jeg plutselig får sykt lyst på ulike ting. Salt lakris er jo ekstremt godt da ;)

Lenke til kommentar

Har fått avsmak på kaffe, det kom med en gang jeg ble gravid. I tillegg klarer jeg ikke tanken på kylling, blir kvalm bare ved tanken. Kjøttmat generelt er ikke så veldig fristende, men jeg kan spise noe av det i små mengder. I tillegg er jeg meget sensitiv til diverse lukter, og det hender jeg brekker meg bare jeg åpner kjøleskapet. Til tider er det egentlig ikke så fristende med mat i det hele tatt, men noe må jeg jo spise... ;)

 

Er egentlig ikke så mye jeg har dilla på, men cola med isbiter har blitt ekstra godt, og det hender jeg plutselig får sykt lyst på ulike ting. Salt lakris er jo ekstremt godt da ;)

Høres ut som meg... hehe kunne ha skrevet akkuratt detsamme :)

Lenke til kommentar

Middagsmat generelt! Dvs slik middag vi spiser her i huset for tida, med sliten mor som ikke orker komplisert matlaging, to kresne barn, og en mann som er helt fantasiløs på kjøkkenet: Frossenpizza, pannekaker med stekt flesk, posegryteretter, pastaretter med tomatsaus og kjøttboller/kjøttdeig, fiskepinner, kjøttkaker, ja dere skjønner...

Generelt lettvint halvfabrikata mat som ofte inneholder stekt kjøtt. Jeg har ikke det minste lyst på det, jeg har ikke det minste lyst til å LAGE det, men får ofte plaget meg til det likevel, ettersom ungene må ha mat (far må ofte ta over). Har klart å plage meg til å spise det også (jeg skal jo være voksen og forbilde og sitte ved bordet som de andre + ungen i magen må jo også ha mat) -bare for å være kvalm og elendig resten av kvelden!

I kveld var det streik! De andre fikk bare spise pizza hvis de ville, jeg holdt meg langt unna kjøkkenet! Etterpå laget jeg meg deilig salat med litt kokt ris og hermetisk tunfisk i, og syrlig oljedressing. Første middag på flere uker uten at jeg ble kvalm, og endelig en kveld der jeg fungerte normalt! Fra nå av driter jeg i familiemiddagene til dette har gått over.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Reagerer veldig på et par lukter:

 

1) Lukten av alkohol. Bare mannen min tar et glass med vin brekker jeg meg. Det verste er når han har drukket mer, klarer nesten ikke å ligge ved siden av han i sengen, så ille er det.

2) Utpreget fiskelukt. Mannen min digger å steke/koke seg torsk. Dette skremmer meg ut av huset. Lukten sitter jo i huset i flere dager.

Lenke til kommentar

Jeg spiste innbakte reker før jeg ble kvalm, og det har plaget meg siden... Brekker meg bare jeg tenker på det. Reagerer og veldig sterkt på når gutten vår har tisset i bleien, noe jeg ikke engang kunne kjenne før.. Lukter ikke urin engang, bare helt grusomt;-).. Litt tristere er det at jeg ikke klarer lukten av han generelt:-/. Føler han hele tiden lukter gammel kaviar, surt osv... Og at han har dårlig ånde:-S.. Stakkars gutten min, tenk at han er min antidille:-O

Lenke til kommentar

jeg har fått litt avsmak på kjøttmat, men pølser går fint, kylling er æsj, kjøttdeig er æsj...men biff er godt!:) spiste biffmiddag for et par uker siden og har ikek spist så mye middag siden jul!!

Ellers frister hverken kaffe eller te, men sånn var det sist også!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Kaffe!! Blir kvalm bare ved tanken. Lukten er helt forferdelig. Jeg kam godt drikke det, men da må jeg holde meg for nesen...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takler ikke lukten av diesel. Mannen stoppet for å fylle igår med meg i bilen, det gikk kanskje 1 minutt etter vi forlot bensinstasjonen før han måtte stoppe i veikanten så jeg fikk spy...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...