Gå til innhold

Morsomme ting MANNEN sa under fødselen?


~sjiraff~

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde planlagt ks og mannen måtte ut en tur når jeg fikk spinalbedøvelse, det ble for hardt for han.. Senere tviholdt han hånda mi og forsikret meg om at jeg aldri måtte gå gjennom det her igjen (hadde det helt ok jeg). Han pratet nervøst med ALLE legene og sykepleierne og var ganske irriterende, var så flau at jeg holdt på og dø. Han pratet om været liksom, skravla gikk i ett sett. Når de løftet ut gutten ble han helt satt ut og spurte :"Er det der ungen???" Ehhhh... ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er noe rart med menn og fostervann. Vi var på sykehuset når vannet mitt gikk, så jeg røska tak i gubben og ba han hente noen straks! "Skal bare sjekke om det virkelig er vannet som gikk..." var svaret jeg fikk. Hallo? Mannen min har jo INGEN forutsetning for å vite om det virkelig var vannet som gikk eller noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nummer to hadde jeg styrtfødsel...

Jeg sto alene nede i stuen om natten, og kjente at dette kom til å gå veldig raskt. Ropte til min mann: kom neeeeeed! (han lå og sov....)

Han: kan ikke du komme opp?

Skal love deg at jeg svarte...

 

Når vi satte oss i bilen begynte jeg å få trykketrang, så jeg sa at jeg ikke klarte å sette meg inn i setet.

Da kommer det fra min kjære mann: det er noe du bare må prioritere!!! Sant nok...

 

Den beste kommentaren kom når han i ettertid skulle fortelle venner og familie om fødselen (som tok litt over en time, og vi bor 40 minutter fra sykehus...) at det var veldig praktisk at det gikk så kjapt! He he. Da måtte jeg le......oppgitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min sa ikkje så mykje under fødselen men etterpå. Det skulle nemlig ikkje komma ein unge til her i huset for det var så slitsomt. "Slitsomt?" sier eg, og lurar på kva som var slitsomt. "Jo fødsel og sånn.....!" Da kikka eg rart på han og sa at hvis det var argumentet så var det ekstremt dårlig, for kven hadde spydd kvør dag før eg kom ut av senga i nesten 5mnd, og så fort eg kom ned på kjøkkenet i eit par mnd etter det?? Kven var det som hadde født denna ungen??

 

Og da var han enig da. Det blei ein unge til men ho kom så fort at ingen rakk å reagere så veldig. Huskar Jm sjekka og sa at hode sto langt nede og at det ikkje var store kanten igjenn. Da kikka eg på Jm og sa "er der snart full opning??" Og mannen min fikk stotra fram "kjem, kjem, kjem ungen i dag??" Trur ikkje ho har sett så store spørsmålsteiken som oss to da sida den første Jm sa at det kom til å ta laaaaang tid også kom ho under 2timer etter at ho hadde sagt det. hehe Lurte alle eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg kan ikke huske at noen sa noe rart under fødselen. Men da mannen min skulle komme på besøk morgenen etter (han måtte hjem og sove der da fødselen var over) kom han inn på rommet ubarbert og med bustete hår. T-skjorta var på vrangen og bak fram, og jaggu var ikke buksesmekken åpen og. Selv til han å være så den nybakte pappaen temmelig forvirret ut. Han hadde dessuten løpt rundt i byens gullsmedbutikker for å finne en gave til meg (som var veldig veldig fin!) og var ganske stresset og svett.

Jeg tror ikke det var det beste for mannen min å bli sendt hjem midt på natta, uten å kunne ringe noe for å prate..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig så syns ikkje mannen min at me behøvde å reise tilbake til føden etter å ha vert der ein gong for jm hadde jo sagt at eg kunne gå slik lenge. Så at den ungen kom den dagen var jo bare tull.

 

Heldigvis så nekta eg og sa at me skal tilbake for tulla kom under 2 timer seinare.

 

Det hører med at eg har sagt datoen på når begge mine ungar skal komma, så eg viste at ungen kom den dagen, ferdig med det!!

hehe prøv å krangle med ei som har rier nesten konstant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer sa ikke noe morsomt under fødselen med nr. 2, men da gutten hadde kommet ut og sambo fikk komme inn på fødestuen, så ble han mer opptatt av å se på at de sydde meg igjen enn å se på vidunderet. Så jordmor stod der lenge med gutten i hendene før sambo fjernet blikket fra "underlivet mitt", som han syntes var mer interessant enn den nyfødte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor til far da ungen var ute. -Vil du klippe navlestrengen?

En blek daddy med utpreget britisk høflighet : -Erm.. uh, , no thanks, not today...

 

Det har jeg ertet ham mye for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mannen min var ikke så morsom under fødselen. men på vei til sykehuset satt han å smilte mens jeg hadde rier, og sier... unskyld at jeg smiler, det er ikke fordi du har vondt men jeg er bare så glad for at det virkelig skjer nå. så sier han kan jeg få en nuss? mens vi kjører og jeg har rier... NEI sier jeg, det orker jeg ikke... joda, man har alltid tid til en nuss sier han, så da måtte vi nusse da, hehe!

 

under pressriene holdt jeg i sånne håndtak på sengen mens jeg presset, og da satt han ved siden av meg og sa : kom igjen, bare dra og riv og røsk i disse håndtakene, de holder til de, dra i de alt du kan. husker at jeg synes det var skikkelig irriterende at han maste om det, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHAHAHA, Trulto! Jeg ler så tårene triller!

 

"Redrum, redrum"... Hahaha, snakk om morsom mann! =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo ble plutselig veeeldig sliten under riene mine som varte i 14 timer. Han la seg på senga han: " Ja det kan ta si tid dette så jeg tar meg en liten blund". Så sovna han. Mens jeg satt i en stol på fødestua å hadde drriiiiit vondt. Gjorde meg ikke noe spes da.. for jeg klarte ikke at han var bort i meg ein gang.. for jeg var så dårlig.. ville bare være i fred. Men uten om den lille høneblunden var han snill som bare det:)

Men må le etterpå da...litt komsik da at han ligger der og sover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahahaha, genial tråd!! Ler meg ihjel her jeg sitter =D

 

Da jeg gikk inne på fødestua med prekestolen og stønnet til riene, satt barnefaren i en stol... Plutselig begynner han å le.. Jeg spør hva han ler av... Nei, det ville han ikke si. Jada, bare begynn å le, uten å si hvorfor..

Bjeffa til han at han måtte for f si hva han lo av! Da kom det fnisende fra han at han faktisk ble opphisset av å høre meg stønne på den måten...

*gaah*

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet gikk klokka 3 på natta mens vi sov, og jeg vekte han og ba ham hente håndduk så jeg fikk tørket i senga. Var redd for at det skulle renne ut enda mer hvis jeg reiste meg opp. Han kom på min side med håndduk, konstaterte at det var vått ja, og så gikk han tilbake og la seg! Jeg spurte hva han gjorde. Han skulle sove videre, svarte han. Ja det kan du jo tro svarte jeg..

 

Så var jeg dusjet og klar til å dra til sykehuset. Vi gikk ut og han svingte en vei, og jeg den andre, han hadde tenkt å GÅ til sykehuset, mens jeg gikk mot bilen. Jeg hadde tullet med det hele svangerskapet at vi bodde så nært sykehuset at jeg kunne bare gå dit at han trodde det var planen. Med bekkenløsning og rier var det ikke særlig aktuelt nei.

 

En annen ting han sa mens jeg var gravid var en oversettelsestabbe, han er fransk og vi snakker engelsk sammen, og siden ordet for vann og bein høres likt ut(på fransk), klarte han å si " when you lose your bones" til meg. Hihi, jeg skjønte ikke hva han snakket om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sa, men gjorde.....

 

Jeg hadde planlgt ks, og han måtte på gangen mens de satte spinalbedøvelse. Der satte han seg og spilte tetris på mobilen, og slo sin egen rekord! Stolt når han fortalte meg det dagen etterpå :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke det var særlig morsomt der og da men skjønner i ettertid at far til Lucas kanskje var noe usikker og forvirret, men når han kom inn på fødestua rett etter fødselen (jeg lå fortsatt i senga med føttene i bøyler) så satte han seg i stolen med Lucas i armene, så lenge på han og sa: kan du å si fitte??? Jeg trilla nesten ut av senga og hadde nok kvalt han om jeg hadde klart å stå, hva faen sa du? sa jeg til han, og han bare : jeg sa skal vi bygge hytte...(ro ro ro)

Nå ler vi av det men det var ikke gøy akkurat der og da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha hatt regelmessige rier hele natta ga jeg beskjed til samboer da han stod opp; i dag blir det fødsel. "Nei, nei det går ikke", sier han. "Jeg skal ha telefonmøte med noen fra Oslo i dag".

Det ble ikke noe telefonmøte den dagen og jeg husker jeg fikk dårlig samvittighet. He, he. Skrullegravid med alt for mye empati.

Jeg har hørt om en annen far som klagde på stolen han satt på mens kona fødet. "Skikkelig vonde stoler her altså".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på en annen ting, det var ikke under fødselen men på termindagen... Prata med pappan til lucas på msn og sier ja i dag har jeg termin da, hvorpå han sier: ja drar du på sykehuset nå eller??

Haha nei jeg drar vel på sykehuset når riene starter jeg svarte jeg da og han bare åja daså.. Han trodde jeg skulle føde da han siden det var jo termin og greier hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen her ville ikke holde meg i hånden mer etter en rie, for det gjorde så vondt i fingrene hans..

 

Jeg sa det ikke høyt, men inni meg ønsket jeg han dit peppern gror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ikk så morsomt, men vi kom på sykehuset tidlig på morran for å bli satt igang etter 16 dager over termin, og da riene endelig begynte lurte sambo på om jeg kunne ta det litt kjapt denne gangen så han slapp å få bot i år også (han fikk ikk lov te å gå fra meg). Akkurat da va jeg ikk så veldig glad i han nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde styrt fødsel med første og visste at det kom til å gå enda raskere med nr 2 (hadde ikke rier..). Jeg stod å byttet bleie på nr 1 kl 07.15, og da kjente jeg at nå kommer nr 2. Jeg fikk skiftet ferdig, gikk inn til mannen min og spurte: skal du stå opp snart? Nei, jeg er så trøtt så gi meg ett par timer til.. (hører til at alle hadde ekstrem omgangssyke så vi hadde hatt diare og oppkast over 1 uke og var utslitte alle sammen..) Jeg får dra på sykhuset alene da. Ringer deg når han er ute.. Da kom han seg kjapt opp!!! Han løp innom en nabo og fikk lånt ett par håndkler og teppe og fikk dyttet meg inn i bilen. Han var helt stressa for det var ikke vanskelig å se at ungen var på vei ut.. Han satt på varselblink og hylte til meg i det han rallet ut fra parkeringsplassen; søler du i bilen så får du vaske selv!!!! Der satt jeg med håndkler og tepper mellom bena og holdt igjen så godt jeg kunne...Mannen min stoppet foran hovedinngangen på sykehuset og fikk meg ut, og da kom ungen også... Han var visst så dritt lei av å vaske siden vi hadde vasket alt som var av sengetøy og puter og dyner, så han orket ikke tanken på å måtte vaske ut bilen også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det var 8 cm åpning og nærmet seg slutten sa sambo;

"Kom igjen - se for deg at du har sprunget maraton og har 50 meter igjen!"

 

Yeah right..... var AKKURAT det jeg tenkte på :P

Var mer slik at jeg hadde løpt et maraton og skulle løpe et til!

 

 

Forresten, han vil ikke ha flere unger for han orker ikke den påkjenningen igjen. Ja stakkars han....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...