Gå til innhold

Å hente 5 min for sent i barnehagen en gang, ingen big deal?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Kan barnehagen si opp barnehageplassen på pga noe sånt da?

Da vil det jo gå ut over barnet som gjerne virkelig trenger denne plassen,om foreldrene er like sløve på andre ting rundt barna også.

Altså skjønner jo at foreldre må få en konsekvens når de gjentatte ganger kommer for sent å henter barnet,men at BARNET mister barnehageplassen syns jeg ikke høres greit ut.

 

Anonymous poster hash: cc9a4...5d0

 

Som regele har de fleste at du får ett gebyr etter tredje gang ( 500 kr) og hver gang derretter. Blir det gjentagende forsent henting kan de si opp plassen.

 

Hi her og mannen er virkelig sløve.

 

 

 

Anonymous poster hash: 7e994...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Darwinia:-)

I ungenes barnehage får du 1000 kr i bot den 3. gangen du henter for sent i løpet av et år. Synes det er en grei ordning. Da har man litt slingringsmonn med tanke på uforutsette ting som motorstopp og trafikkulykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at kommunikasjonen mellom oss er dårlig. En av grunnene til at vi skal skilles. 

Jeg vil ikke si meg enig i at jeg er sløv dog... Jeg henter aldri for sent, og er også den som følger ungene til alt av fritidsaktiviteter. 
De to gangene jeg har vært sen har vært pga at han ikke har fortalt meg at han skal jobbe før for sent, slik at jeg har trodd at han skulle hente. Men jeg tror han har skjønt at han må være sikker på at jeg vet at han skal jobbe slik at jeg må hente før han drar på jobb. Så det er en god stund siden de to gangene. 
HI


Anonymous poster hash: 92bd3...207
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får 500 kr i bot fra første gang. Det betaler overtiden til den ansatte..

 

Anonymous poster hash: a7cc0...9ce

Wow! Det er god timesbetaling om den ansatte får 500 kr fordi ett barn blir hentet 20 minutt for sen :P

 

 

Anonymous poster hash: cc9a4...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Wow! Det er god timesbetaling om den ansatte får 500 kr fordi ett barn blir hentet 20 minutt for sen :P

 

 

Anonymous poster hash: cc9a4...5d0

 

Du tror at den ansatte får de 500 kronene?

 

Anonymous poster hash: e8687...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Du tror at den ansatte får de 500 kronene?

 

Anonymous poster hash: e8687...b2b

 

Det var jo en som skrev at de pengene går til å betale overtidsbetaling til den ansatte som må vente med barnet.

Å om hun får 500 kr for å være 20 minutt ekstra i barnehagen så er jo det veldig godt betalt for overtid :P

 

Anonymous poster hash: cc9a4...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2 delt her. Respektløst overfor de ansatte som også skal hjem til sine respektive. For det andre skaper det usikkerhet hos barnet deres. Kommer pappa? Hvorfor er ikke pappa her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage hadde dere nok mistet plassen nå, evt fått skriftlig advarsel. Evt blitt meldt til barnevernet.

 

Anonymous poster hash: 0a89a...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det var jo en som skrev at de pengene går til å betale overtidsbetaling til den ansatte som må vente med barnet.

Å om hun får 500 kr for å være 20 minutt ekstra i barnehagen så er jo det veldig godt betalt for overtid :P

 

Anonymous poster hash: cc9a4...5d0

Man skal aldri være igjen alene med barn i barnehagen så to ansatte skal ha betalt overtid for påstartet halvtime. De får jo ikke pengene direkte fra boten men det er jo riktig at overtidsbelastningen ikke skal gå fra barnehagens allerede trange budsjett. Om du får bot kommer ann på eierforhold i bhgen og vedtekter.

 

Anonymous poster hash: e9b84...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det var jo en som skrev at de pengene går til å betale overtidsbetaling til den ansatte som må vente med barnet.

Å om hun får 500 kr for å være 20 minutt ekstra i barnehagen så er jo det veldig godt betalt for overtid :P

 

Anonymous poster hash: cc9a4...5d0

 

 

Usikker på hvor mye av pengene som går til å betale overtid til den ansatte, men jeg må bare si at de 500 kronene hadde vært VEL fortjent om den ansatte plutselig måtte jobbe overtid på grunn av late foreldre som henter for sent. Ha respekt for andre mennesker, og ikke minst, ta vare på ungene deres. Burde ikke være så vanskelig.

 

Anonymous poster hash: 791ef...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det å planlegge å hente akkurat 16.30 er jo bare slemt. Stakkars barn som må bli henta sist om far bare er hjemme

 

Anonymous poster hash: 0a89a...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har skjedd én gang at mannen sto fast i kø og jeg var utilgjengelig. Da fikk mannen tak i mellomste (som bare er 9 år) og ba han løpe bort i barnehagen kl 16.15, hente minste og være ute i bhg med han til han kom. Mannen hadde ringt bhg i en hel time, men fikk ikke svar. Han kom 5 minutter for sent og en ansatt hadde vært ute og ventet sammen med de. Utrolig snilt gjort! Jeg har hatt barn i barnehage i 11 år og det er den ene gangen det har skjedd. Fatter ikke at dere får til å være så ekstremt sene så ofte!

 

Anonymous poster hash: 5e76f...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal aldri være igjen alene med barn i barnehagen så to ansatte skal ha betalt overtid for påstartet halvtime. De får jo ikke pengene direkte fra boten men det er jo riktig at overtidsbelastningen ikke skal gå fra barnehagens allerede trange budsjett. Om du får bot kommer ann på eierforhold i bhgen og vedtekter.

 

Anonymous poster hash: e9b84...96a

Heh..? Her er en ansatt alene på slutten av dagen.. Og begynnelsen.

 

Anonymous poster hash: d2983...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 barn som alle har gått i barnehage, og den eneste gangen jeg har vært for sein, var en gang det hadde vært en trafikkulykke, og det sto bom stille ved ulykkesstedet. Ringte selvfølgelig til barnehagen, og min datter var ikke den eneste som ble hentet seint den dagen. :-) Da jeg kom dit, var det fortsatt en del barn der.

Mao: Jeg mener det skal være ganske så gode grunner for å hente for seint!!!



Anonymous poster hash: 0e9f9...f5d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh..? Her er en ansatt alene på slutten av dagen.. Og begynnelsen.

 

Anonymous poster hash: d2983...526

Er det en 1-avdelingsbarnehage det da?

 

Anonymous poster hash: e8687...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det en 1-avdelingsbarnehage det da?

 

Anonymous poster hash: e8687...b2b

Her det også bare en voksen igjen, og ja, det er kun en avdeling. Barnehagen er større men alle de andre avdelingene er samlet i et annet bygg 2-300 meter lenger vekke.

 

Anonymous poster hash: 52907...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der jeg jobbet i barnehage fikk man overtidsbetalt for hver påbegynte halvtime. Og regelen var at to ansatte måtte bli igjen med barnet, så 7 min over blir ganske mye penger for barnehagen... Du kan jo si det til ham.



Anonymous poster hash: b2156...19e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her det også bare en voksen igjen, og ja, det er kun en avdeling. Barnehagen er større men alle de andre avdelingene er samlet i et annet bygg 2-300 meter lenger vekke.

 

Anonymous poster hash: 52907...081

Det er regelen i alle kommunale barnehager jeg har jobbet i, man skal alltid være minst 2 voksne på jobb, både ved åpning og stenging. I prinsippet skal man heller aldri gå på tur alene med barn heller. Er jo for å sikre at om det skjer noe så er man ikke alene.

 

Anonymous poster hash: e9b84...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh..? Her er en ansatt alene på slutten av dagen.. Og begynnelsen.

 

Anonymous poster hash: d2983...526

Hos oss må det være to i tilfelle noe skjer, både ved åpning og lukking av bhgen. Uvedkommende kan komme, illebefinnende etc. Nå er vi 5 avdelings bhg med 80 barn og 20 ansatte da. Alle kommnale barnehager jeg har jobbet for har hatt denne regelen.

 

Anonymous poster hash: e9b84...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være innenfor å hente for sent dersom man ender opp i en ulykke, blir akutt syk, en ferge blir innstilt osv.  Altså uforutsette, sjeldne hendelser.  

Å hente for sent fordi foreldrene ikke snakker sammen, fordi man glemmer tiden osv er uakseptabelt.  

At man i løpet av 5 barnehage-år har en glipp eller to tror jeg er bare menneskelig.  Men i løpet av 5 år vil jo mange oppleve at en vei stenger eller lignende.  Folk flest vil helt sikkert oppleve godvilje fra barnehagen hvis de ringer og forklarer at barnet blir hentet litt for sent fordi mor ligger i en ambulanse...



Anonymous poster hash: ec4ed...6c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ansatte skulle tatt med ungen hjem uten og sagt ifra til ham, så kunne han kjent på hvor respektløst det er.

Rart dere ikke har fått bøter eller mistet plassen.

 

Ja, det er en big deal!! Både for de ansatte og den lille som sitter igjen sist når pappa bare ikke gidder å hente før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt barnehagebarn i 9 år og kommet for sent 2 ganger. Den første gangen var alle t-baner i oslo innstilt, da blir det totalt kaos. Måtte til slutt ta en buss ut av byen og inn igjen og gå kjempelangt. Men da var jeg selvsagt ikke den eneste som kom for sent. Den andre gangen var det snøvær og jeg brukte 2 timer i bil på en strekning som vanligvis tar 20 minutter. Heller ikke alene om å komme for sent den gangen. Heldigvis hadde jeg gått tidlig fra jobb så det ble ikke mer enn 20 minutter etter stengetid.

 

Mannen er sånn at han egentlig ikke kan klokka og er kronisk for sent ute, men selv han har aldri greid å komme for sent til barnehagen. Og ja som andre sier her, det handler om respekt både for egne barn og for de ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi dere har begge ett ansvar for og få hentet barnet du vet at mannen din ikke kommuniserer med deg så da hadde jeg begynt og ringe han ca kl 16 hver gang han skulle hente for og forsikre meg om at det ble gjort.

 

For du sier det jo selv det har skjedd mer enn en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...