Gå til innhold

Overreagerer jeg?😠😫


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For 3 uker siden kjøpte vi ny bil, altså vi bygde den selv og ventet i tre mnd.

Den var ganske dyr, nærmere 800.000.

Har aldri eid en så dyr bil, men den ble begge forelsket i og etter mye grubling bestilte vi den.

 

Etter at vi hentet den, har vi kjørt mye og fant ut at webasto ikke virker som det skal, pluss at det blir kaldere i bilen etter en stund.

 

Var på verksted der vi kjøpte den, og etter en hel dag så fant de ut at de ikke kunne fikse det, så bestillte ny webasto.

Så var det bare å kjøre hjem.

Etter en uke så ringte de og sa at de skulle bytte webasto. Kjørte bilen til dem igår, og på slutten av dagen ringte de å sa at den er klar for henting.

 

Da vi skulle hente den, så så jeg at det var kabler under bilen som hang. Og masse svarte flekker på seter, vi har lyse skinnseter. Da ble jeg forbannet.

 

Så kjørte vi hjem, og etter 20min så var det kaldt i bilen. Webasto hadde de byttet sa de.

 

Ringte de imorges, og fikk beskjed om å komme. Mannen kjørte den til dem igjen.

Dette er i Oslo og vi bor ca.45min unna.

Det er ikke det aller nærmeste.

 

Jeg selv føler at de rett og slett ikke får orden på det. Og jeg blir nesten redd for å sette meg i bilen, fordi jeg føler at de ikke vet hva de gjør.

 

Hva hadde dere gjort?

 

Anonymous poster hash: 8e4c8...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns nesten du underreagerer 😝 Jeg hadde blitt illsint! Kan dere bytte verksted?

 

Anonymous poster hash: fd696...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde klaget helt til de fikset det.

Men hadde ikke vært redd for å kjøre bilen.

 

Anonymous poster hash: 829ec...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns nesten du underreagerer 😝 Jeg hadde blitt illsint! Kan dere bytte verksted?

 

Anonymous poster hash: fd696...1eb

Det er fem års garanti på bilen, så vet ikke om jeg kan det. Jeg ville det, også sende regningen til dem, men mannen vil ikke høre på meg🙈

 

Jeg ble illsint igår og tok det ut på gutten ved skranken, fordi han som drev med bilen gikk hjem for dagen. Så kommer han gutten med nesten svart klut og tar den på flekkene, da så jeg rødt!!!

Jeg synes at servicen suger, når man betaler nesten 800 tusen for bilen og verkstedet holder på slik.

 

Hi

 

 

 

Anonymous poster hash: 8e4c8...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke den som klager unødig i butikk, men her hadde jeg plagd vettet av dem til de fikk ordnet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde eksplodert. Hadde sagt til fjolset at han skulle bytte setene de hadde ødelagt!

 

Anonymous poster hash: df126...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen din er tafatt i denne saken og bør stå opp for seg selv/dere.

 

Dere har bestilt en vare som ikke fungerer som den skal. Om den streiker en gang til kan dere kreve ny vare iflg. forbrukerloven. Tredje gangen noe ryker kan dere kreve det.

 

Flekker ville jeg krevd fjernet av verkstedet, setter de flekker så bør de erstatte det det vil koste å skaffe nytt der de har satt flekkene. Hengende ledninger under bilen - her virker det som om verkstedet ikke vet hva de holder på med.

 

Jeg ville kontaktet en konkurrerende leverandør/verksted og spurt hvordan de ville taklet en sak som deres, jeg ville snakket med Forbrukerrådet, og så ville jeg tatt med disse svarene til de som nå liksom fikser bilen deres.



Anonymous poster hash: 2779c...48b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ekslopder. Send en mail litt høyere opp i systemet så ordner de nok opp i det. Det samme skjedde meg. Forklarte at på en helt ny bil som jeg selv tar godt vare på så forventer jeg at de gjør nødvendige tiltak for å unngå merker eller flekker etter seg. De beklaget veldig og ordnet opp uten problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er det så drit deilig og ha evne til kun å bruke de pengene man har råd til. Altså; hvis du synes bilen er for dyr for slik type behandling har kanskje nettopp du kjøpt deg for dyr bil? Illsint og lyn forbanna... Man bør nesten kjøpe seg ting som kan tas på, brukes, parkeres osv uten og være så innigranskauen redd for det! 800.000 for en bil er for meg helt hårreisende, så jeg kjøper meg til under halvparten og slipper all den frustrasjonen over andres behandling av bilen. Kan anbefales!

 

Anonymous poster hash: aced5...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er det så drit deilig og ha evne til kun å bruke de pengene man har råd til. Altså; hvis du synes bilen er for dyr for slik type behandling har kanskje nettopp du kjøpt deg for dyr bil? Illsint og lyn forbanna... Man bør nesten kjøpe seg ting som kan tas på, brukes, parkeres osv uten og være så innigranskauen redd for det! 800.000 for en bil er for meg helt hårreisende, så jeg kjøper meg til under halvparten og slipper all den frustrasjonen over andres behandling av bilen. Kan anbefales!

 

Anonymous poster hash: aced5...2d0

800.000, 400.000, 100.000, uansett pris, så forventer jeg at varen skal fungere tilfredsstillende og som lovet. Og når jeg leverer en vare til reparasjon eller service eller hva som helst, så forventer jeg at varen ikke kommer tilbake i samme stand, eller verre(jf. flekkete seter, dinglende ledninger). Så uavhengig av hva som er betalt, hadde jeg vært kjempeskuffa om dette hadde vært meg.

 

Hi, har du vært i kontakt med lederen for dette verksted?

 

Anonymous poster hash: 7898f...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er det så drit deilig og ha evne til kun å bruke de pengene man har råd til. Altså; hvis du synes bilen er for dyr for slik type behandling har kanskje nettopp du kjøpt deg for dyr bil? Illsint og lyn forbanna... Man bør nesten kjøpe seg ting som kan tas på, brukes, parkeres osv uten og være så innigranskauen redd for det! 800.000 for en bil er for meg helt hårreisende, så jeg kjøper meg til under halvparten og slipper all den frustrasjonen over andres behandling av bilen. Kan anbefales! Anonymous poster hash: aced5...2d0

hvilket svar er dette? Har du lest samme innlegg som jeg har lest?

 

Så om du bruker 350.000 kr på en bil så er det heeelt innafor at den blir flekkete? Det tror jeg ingenting på.

 

Dette var ikke et medio forsøk på å prøve å provosere en gang.

 

Anonymous poster hash: e2c62...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er det så drit deilig og ha evne til kun å bruke de pengene man har råd til. Altså; hvis du synes bilen er for dyr for slik type behandling har kanskje nettopp du kjøpt deg for dyr bil? Illsint og lyn forbanna... Man bør nesten kjøpe seg ting som kan tas på, brukes, parkeres osv uten og være så innigranskauen redd for det! 800.000 for en bil er for meg helt hårreisende, så jeg kjøper meg til under halvparten og slipper all den frustrasjonen over andres behandling av bilen. Kan anbefales!

 

Anonymous poster hash: aced5...2d0

At hæ??

Hvis du driter i hvordan andre behandler dine ting, så er det ditt valg.

Jeg liker å ta vare på alt jeg har, og ikke bare bil, og forventer at andre ikke driter på mine ting, for å si det sånn.

 

Hi

 

 

 

Anonymous poster hash: 8e4c8...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

800.000, 400.000, 100.000, uansett pris, så forventer jeg at varen skal fungere tilfredsstillende og som lovet. Og når jeg leverer en vare til reparasjon eller service eller hva som helst, så forventer jeg at varen ikke kommer tilbake i samme stand, eller verre(jf. flekkete seter, dinglende ledninger). Så uavhengig av hva som er betalt, hadde jeg vært kjempeskuffa om dette hadde vært meg.

 

Hi, har du vært i kontakt med lederen for dette verksted?

 

Anonymous poster hash: 7898f...b7c

Mannen ordnet opp med de igår og nå funker det som det skal.

 

Jeg ble bare så sinna når jeg kom for å hente bilen, også er det flekker på setene og masse fingeravtrykk på både dører og vinduer.

Og jeg leverte bilen ren og pen.

Visste ikke at jeg måtte si ifra, men i fremtiden kommer jeg til å gjøre det.

 

Hi

 

 

 

Anonymous poster hash: 8e4c8...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...