Gå til innhold

Hvilken type jerntilskudd er snillest mot magen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kommer an på hvor mye du veier.

Opp til 60kg: 1tabl 2 ganger daglig.

Over 60kg: 1 tabl 2-3 ganger daglig.

 

Nå husker ikke jeg hvor mange uker du er kommet, men om du vil ha bekreftet at jernlagrene ditt er gått opp så er det bare å ta en blodprøve på legekontoret om 6 uker og se hva resultatet viser. Behøver ikke legetime for å få svar på det.

 

Jo raskere du begynner, jo raskere vil du føle de deg bedre. Dra på apoteket i dag.

 

 

 

Anonymous poster hash: 2a10a...a73

Ok. Jeg veier over 80 kg nå 😦😦😦 veide 62 kg Før jeg ble gravid da. Nå et jeg 35 uker på vei og har masse vann i kroppen så satser på at mye forsvinner etter fødsel. Var sånn sist også. La på meg enormt. Fra 54 kg til 82 kg. Gikk heldigvis ned alt på 3 mnd.

 

Jeg var på apoteket igår å kjøpte men hun sa at jeg kun skulle ta 1 tbl. Men det er jo kanskje litt lite det?

 

H.i

 

Anonymous poster hash: 60a48...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk anbefalt denne av legen min da jeg reagerte på alt annet

 

https://sunkost.no/produkter/kosttilskudd/bio-balanse-bio-life-120-kaps/

 

Det er et multivitamin tilsatt jern, men da fikk jeg jernet med på kjøpet uten å bli dårlig i magen.

 

Når det gjelder 6-ukers kontroll er det ikke lenger vanlig med GU med mindre du mener du trenger det fordi ting ikke føles riktig der nede, men legen min sier at man bør ta en 6-ukers kontroll for å snakke om prevensjon. amming, søvn, formen etter fødsel, generelt hvordan det går og hvordan du har det, pluss å ta blodprøver for å sjekke bl.a jernnivå.



Anonymous poster hash: 97a18...71d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg fikk anbefalt denne av legen min da jeg reagerte på alt annet

 

https://sunkost.no/produkter/kosttilskudd/bio-balanse-bio-life-120-kaps/

 

Det er et multivitamin tilsatt jern, men da fikk jeg jernet med på kjøpet uten å bli dårlig i magen.

 

Når det gjelder 6-ukers kontroll er det ikke lenger vanlig med GU med mindre du mener du trenger det fordi ting ikke føles riktig der nede, men legen min sier at man bør ta en 6-ukers kontroll for å snakke om prevensjon. amming, søvn, formen etter fødsel, generelt hvordan det går og hvordan du har det, pluss å ta blodprøver for å sjekke bl.a jernnivå.

 

Anonymous poster hash: 97a18...71d

Ok skjønner. Jeg fikk mitt første barn for 12 år siden så skjønner at ting kanskje har forandret seg 😊

 

H.i

 

Anonymous poster hash: 60a48...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...