Gå til innhold

Hvordan har det gått med dere som ikke vaksinerte babyen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har dere vaksinert når barna ble større, eller er de fortsatt uvaksinerte. Hvordan reagerer folk rundt dere?



Anonymous poster hash: 0ca9c...ac5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen av dere som er her inne lenger? Vi har ikke vaksinert, hadde i utgangspunktet tenkt å utsette det i 3 år, men nå er de åra allerede gått. Lurer litt på å utvide den perioden. Hadde vært kjekt å hørt fra dere andre som ikke har vaksinert. 



Anonymous poster hash: 0ca9c...ac5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventet til 3-4 års alder etter anbefaling av legen. Det har gått fint :-) Merket bare at etter vaksinene så har de vært mye mer syke enn før, men regner med at det er tilfeldigheter.

 

Anonymous poster hash: 76ea8...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventet til 3-4 års alder etter anbefaling av legen. Det har gått fint :-) Merket bare at etter vaksinene så har de vært mye mer syke enn før, men regner med at det er tilfeldigheter.

 

Anonymous poster hash: 76ea8...d8a

Vi har også opplevd utrolig mye friskere barn en deres jevngamle, det kan jo være tilfeldigheter, men har lest fra så mange om denne opplevelsen at jeg ikke tror det. 

 

Anonymous poster hash: 0ca9c...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi utsatte vaksiner, begynte etter hun fylte 1 år. Dette var etter råd fra rikshospitalet. Hun er født med hjertefeil og en heftig astma, noe som gjorde at vi var mer innlagt enn hjemme de første 12 månedene. Hun er nå ni år, og har taklet vaksinering godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi utsatte vaksiner, begynte etter hun fylte 1 år. Dette var etter råd fra rikshospitalet. Hun er født med hjertefeil og en heftig astma, noe som gjorde at vi var mer innlagt enn hjemme de første 12 månedene. Hun er nå ni år, og har taklet vaksinering godt.

Det er jo særleg for denne gruppa, som må utsette eller avstå frå vaksinering at det er så viktig at vi andre vaksinerer våre born. Ikkje meiniga å drive med skittkasting hi, men eg forstår absolutt ikkje tankegangen bak å ikkje vaksinere borna sine. Eg vil iallefall ikkje utsette verken mine eigne eller andre sine born for farlege sjukdommar når eg kan unngå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi har ikke sagt at hun skal ikke vaksinere men hun utsatte hele opplegget,ikke verre enn det. Mine barn fikk vaksiner etterhvert. Mmr fikk den minste da han var 3 år feks. Enkelte vaksiner fikk de ikke. Jeg var litt usikker siden mormora har en genetisk sykdom som trolig ble utløst av vaksine.

 

Anonymous poster hash: e8a92...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, når jeg leser mine egne fordeler, så har jeg kanskje allerede høstet fordelene, og må kanskje gå en runde med meg selv...



Anonymous poster hash: 0ca9c...ac5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi har også opplevd utrolig mye friskere barn en deres jevngamle, det kan jo være tilfeldigheter, men har lest fra så mange om denne opplevelsen at jeg ikke tror det.

 

Anonymous poster hash: 0ca9c...ac5

Tja... Mine barn er så og si aldri syke,de er 6,9 og 11 år,og vaksinert fra de var små 😉

 

 

Anonymous poster hash: aa4f1...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Mine barn er så og si aldri syke,de er 6,9 og 11 år,og vaksinert fra de var små

 

 

Anonymous poster hash: aa4f1...593

Flott at de holder seg friske, men tenkte helst på litt mindre barn og dette at det er helt normalt å være mye syk de først året i barnehage, som tilfeldigvis er i den perioden mange vaksiner nettopp er tatt eller tas. Dette blir selvsagt forklart med at det er mye smitte i barnehagen. Det som er at jeg har lest om flere uvaksinerte, og opplevd selv med 2 barn, at de ikke ble noe mer syke av barnehagestart. Som nevnt, kanskje tilfeldig, men syns det virker til å være litt for ofte tilfelle at en kan kalle det tilfeldig..

 

Anonymous poster hash: 0ca9c...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Flott at de holder seg friske, men tenkte helst på litt mindre barn og dette at det er helt normalt å være mye syk de først året i barnehage, som tilfeldigvis er i den perioden mange vaksiner nettopp er tatt eller tas. Dette blir selvsagt forklart med at det er mye smitte i barnehagen. Det som er at jeg har lest om flere uvaksinerte, og opplevd selv med 2 barn, at de ikke ble noe mer syke av barnehagestart. Som nevnt, kanskje tilfeldig, men syns det virker til å være litt for ofte tilfelle at en kan kalle det tilfeldig..

 

Anonymous poster hash: 0ca9c...ac5

Mine unger var ikke syke første barnehageåret (eller seinere) og de er vaksinert som babyer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger for tredje gang og tråden stenges dermed. Oppfordrer alle til å lese reglene for forumet, blant annet: * Innlegg som sporer av debatten kan bli slettet.

 

Ann Christin, admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...