Gå til innhold

Hva synes dere om folk som går i treningstights hele tiden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Hadde det vært bedre om enn tynn person brukte treningstights til og fra jobb???? Og hvordan vet du at den overvektige personen ikke har trent eller skal tyrene?

 

Anonymous poster hash: 819b5...b66

 

*trene*

 

Anonymous poster hash: 819b5...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde du lest innlegget så hadde du sett at det ikke var myntet på deg. Du er på vei fra trening og det sikkert ut som du trener også. Stor forskjell på det og en overvektig person som bruker treningstighs til og fra jobb hver dag.

 

Anonymous poster hash: f3de6...52e

Hvordan i all verden skal hi vite om jeg er det ene eller det andre? Det står ingenting om overvekt. Jeg er tynn, og har cellulitter. Jeg teller. Endret av Berta_78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, legene anbefaler å gå i kompresjonsstrømpebukser fra 30 års alder. Dette for å bremse det som skjer som gammel. Hovne føtter. De fleste gamle kommer til legen med dette når de er oppi åra. Vann samler seg. Og det er ingenting å gjøre med det.

Smerter og problemer å få sko som passer. Så man kan hjelpe seg selv ved å bruke slike bukser. Helst enda trangere da.

 

Selv går jeg aldri i slike bukser men det er pga stygg kropp.. Mine celluliter er ekstra ILLE, det heter lipødem.

 

Anonymous poster hash: 0239d...c06

Nå ser jeg stort sett unge jenter i disse tightsene, og jeg nekter å tro at disse har fått beskjed fra legene sine å kjøpe overprisa kompresjonstights for å hindre vannansamling i bena når de blir gamle. Jeg sliter selv med vann i bena, men har ikke fått annet råd hos legen enn å bruke støttestrømper, han sa ingenting om kompresjonstights. Dessuten mener jeg å huske at jeg leste en artikken for en liten stund tilbake som gikk på dette med kompresjonstights, at dette var bare tull. At man ikke fikk mer ut av trening eller at musklene ble fortere restituert ved bruk av disse. Dette er et "behov" produsentene hav disse tightsene har skapt tipper jeg, og folk biter på agnet som bare det. Det er definitivt blitt en in-greie, det ser jeg på alle "fjortisene" som sprader rundt i disse. De har vel neppe behov for kompresjonstights uansett tipper jeg. Dete ble en liten avsporing da, men jeg syns bare dette kompresjonstights-greiene blir så latterlig. Det er sikkert de som (føler) de har et behov for å bruke dette, men stort sett er det nok bare en hype.

 

Anonymous poster hash: bc901...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå ser jeg stort sett unge jenter i disse tightsene, og jeg nekter å tro at disse har fått beskjed fra legene sine å kjøpe overprisa kompresjonstights for å hindre vannansamling i bena når de blir gamle. Jeg sliter selv med vann i bena, men har ikke fått annet råd hos legen enn å bruke støttestrømper, han sa ingenting om kompresjonstights. Dessuten mener jeg å huske at jeg leste en artikken for en liten stund tilbake som gikk på dette med kompresjonstights, at dette var bare tull. At man ikke fikk mer ut av trening eller at musklene ble fortere restituert ved bruk av disse. Dette er et "behov" produsentene hav disse tightsene har skapt tipper jeg, og folk biter på agnet som bare det. Det er definitivt blitt en in-greie, det ser jeg på alle "fjortisene" som sprader rundt i disse. De har vel neppe behov for kompresjonstights uansett tipper jeg. Dete ble en liten avsporing da, men jeg syns bare dette kompresjonstights-greiene blir så latterlig. Det er sikkert de som (føler) de har et behov for å bruke dette, men stort sett er det nok bare en hype.

 

Anonymous poster hash: bc901...4b4

 

Fant en artikkel om emnet:

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Dyre-kompresjonstights-som-2XU-markedsfores-som-a-ha-store-fordeler-Er-du-blitt-lurt-29045b.html

 

Anonymous poster hash: bc901...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, legene anbefaler å gå i kompresjonsstrømpebukser fra 30 års alder. Dette for å bremse det som skjer som gammel. Hovne føtter. De fleste gamle kommer til legen med dette når de er oppi åra. Vann samler seg. Og det er ingenting å gjøre med det.

Smerter og problemer å få sko som passer. Så man kan hjelpe seg selv ved å bruke slike bukser. Helst enda trangere da.

 

Selv går jeg aldri i slike bukser men det er pga stygg kropp.. Mine celluliter er ekstra ILLE, det heter lipødem.

 

Anonymous poster hash: 0239d...c06

Kan du hoste opp noen linker som sier dette?

 

Anonymous poster hash: 819b5...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI spør om hva dere synes om folk i treningstights. Hva er galt å "synse" noe om det?

 

Det er slik vi mennesker ER, uten å kunne gjøre noe med det; vi lager oss faktisk en mening om andre, om ting, om moter, om situasjoner, enten vi vil innrømme det eller ikke. Det vil dermed ikke si at vi går rundt å tenker på dette til stadig, og ser ned på andre. 

 

På dette forumet spørres det om hvor vi gjør av sæden etter sex, hvor lang tid det tok å bli gravid, hva du synes om denne kjolen, hvor mange sexpartnere du har hatt, dine flaueste opplevelser, dine meninger om NAV-ansatte, dine tanker om elskerinner, dine meninger om folk som kommer i miniskjørt på foreldremøter, OG HVA DU SYNES OM DE SOM BRUKER TRENINGSTIGHTS.

 

Jeg tviler sterkt på at HI har et mindre rikt indre liv av den grunn. Det er nok bare tidsfordriv, og kanskje noe hun har lagt ekstra merke til i det siste, og ønsker å høre om andre tenker litt det samme. Ro dere ned, herregud. 

 

Og for å svare på det det spørres om; JA, det er ufattelig harry å bruke treningstights annet enn på trening, til/fra. Alle damer får cameltoe i de, og jeg har hørt at jenter bruker truseinnlegg i de for å unngå det. Det er nok mer en motesak enn at de er så behagelige. Og jeg tenker ikke at den og den personen er skikkelig sporty fordi hun/han går i treningstights.



Anonymous poster hash: d6e71...188
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

HI spør om hva dere synes om folk i treningstights. Hva er galt å "synse" noe om det?

 

Det er slik vi mennesker ER, uten å kunne gjøre noe med det; vi lager oss faktisk en mening om andre, om ting, om moter, om situasjoner, enten vi vil innrømme det eller ikke. Det vil dermed ikke si at vi går rundt å tenker på dette til stadig, og ser ned på andre. 

 

På dette forumet spørres det om hvor vi gjør av sæden etter sex, hvor lang tid det tok å bli gravid, hva du synes om denne kjolen, hvor mange sexpartnere du har hatt, dine flaueste opplevelser, dine meninger om NAV-ansatte, dine tanker om elskerinner, dine meninger om folk som kommer i miniskjørt på foreldremøter, OG HVA DU SYNES OM DE SOM BRUKER TRENINGSTIGHTS.

 

Jeg tviler sterkt på at HI har et mindre rikt indre liv av den grunn. Det er nok bare tidsfordriv, og kanskje noe hun har lagt ekstra merke til i det siste, og ønsker å høre om andre tenker litt det samme. Ro dere ned, herregud. 

 

Og for å svare på det det spørres om; JA, det er ufattelig harry å bruke treningstights annet enn på trening, til/fra. Alle damer får cameltoe i de, og jeg har hørt at jenter bruker truseinnlegg i de for å unngå det. Det er nok mer en motesak enn at de er så behagelige. Og jeg tenker ikke at den og den personen er skikkelig sporty fordi hun/han går i treningstights.

 

Anonymous poster hash: d6e71...188

 

Ha ha, ja samme tenkte jeg da jeg så alle de surmaga kommentarene, at det virkelig ikke var noe å bry seg om osv osv. Går an å la være å svare da, hvis man kun skal svare at spørsmålet er utrolig teit. Av alt man spør om og lurer på her inne, syns jeg ikke akkurat dette var i den verste kategorien nei :lol:

 

Anonymous poster hash: bc901...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

HI spør om hva dere synes om folk i treningstights. Hva er galt å "synse" noe om det?

 

Det er slik vi mennesker ER, uten å kunne gjøre noe med det; vi lager oss faktisk en mening om andre, om ting, om moter, om situasjoner, enten vi vil innrømme det eller ikke. Det vil dermed ikke si at vi går rundt å tenker på dette til stadig, og ser ned på andre.

 

På dette forumet spørres det om hvor vi gjør av sæden etter sex, hvor lang tid det tok å bli gravid, hva du synes om denne kjolen, hvor mange sexpartnere du har hatt, dine flaueste opplevelser, dine meninger om NAV-ansatte, dine tanker om elskerinner, dine meninger om folk som kommer i miniskjørt på foreldremøter, OG HVA DU SYNES OM DE SOM BRUKER TRENINGSTIGHTS.

 

Jeg tviler sterkt på at HI har et mindre rikt indre liv av den grunn. Det er nok bare tidsfordriv, og kanskje noe hun har lagt ekstra merke til i det siste, og ønsker å høre om andre tenker litt det samme. Ro dere ned, herregud.

 

Og for å svare på det det spørres om; JA, det er ufattelig harry å bruke treningstights annet enn på trening, til/fra. Alle damer får cameltoe i de, og jeg har hørt at jenter bruker truseinnlegg i de for å unngå det. Det er nok mer en motesak enn at de er så behagelige. Og jeg tenker ikke at den og den personen er skikkelig sporty fordi hun/han går i treningstights.

 

Anonymous poster hash: d6e71...188

Den dagen vi er bevisste på å ikke drøfte andres utseende har vi kommet langt. Ja, alle gjør seg opp meninger, bevisst eller ubevisst, men andres utseende er virkelig ikke noe som trengs å diskuteres.

Eleanor Roosevelt sa det så fint: Great minds discuss ideas, average minds discuss events, small minds discuss people.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen vi er bevisste på å ikke drøfte andres utseende har vi kommet langt. Ja, alle gjør seg opp meninger, bevisst eller ubevisst, men andres utseende er virkelig ikke noe som trengs å diskuteres.

Eleanor Roosevelt sa det så fint: Great minds discuss ideas, average minds discuss events, small minds discuss people.

Den dagen kommer nok aldri er jeg redd, men så syns jeg også det finnes verre utseendemessige diskusjoner enn hvorvidt man syns treningstights er ok døgnet rundt eller ikke da...

 

Anonymous poster hash: bc901...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Den dagen kommer nok aldri er jeg redd, men så syns jeg også det finnes verre utseendemessige diskusjoner enn hvorvidt man syns treningstights er ok døgnet rundt eller ikke da...

 

Anonymous poster hash: bc901...4b4

Det er jeg enig med deg i, men hvorfor i det hele tatt drøfte andre menneskers utseende? Er de tilstede er det frekt (dersom personen selv ikke ber om råd), og dersom de ikke der; hva er da poenget? Hva kommer ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig med deg i, men hvorfor i det hele tatt drøfte andre menneskers utseende? Er de tilstede er det frekt (dersom personen selv ikke ber om råd), og dersom de ikke der; hva er da poenget? Hva kommer ut av det?

Det kan man vel spørre om når det gjelder mye, hva er poenget. Kanskje HI lurte på om hun var den "eneste" som syns denne treningstightstrenden er helt på trynet? Hva vet jeg? Så lenge man ikke hetser andre så ser jeg ikke noe galt i å si sin mening om det. Kanskje noen som ellers alltid går i treningstights leser det og tenker at "oj, jeg som trodde jeg såg så kul ut", og begynner å gå med vanlige bukser slik at denne trenden opphører og folk slutter å pøse ut tusenvis av kroner på overprisa kompresjonstights fordi det er in :lol: Neida, men seriøst, dette er jo en anonym skravleside som man kanskje føler man kan spørre om, og diskutere ting man nødvendigvis ikke vil diskutere med venner face-to-face, og det inkluderer tydeligvis også andres meninger om treningstights ;)

 

Anonymous poster hash: bc901...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det kan man vel spørre om når det gjelder mye, hva er poenget. Kanskje HI lurte på om hun var den "eneste" som syns denne treningstightstrenden er helt på trynet? Hva vet jeg? Så lenge man ikke hetser andre så ser jeg ikke noe galt i å si sin mening om det. Kanskje noen som ellers alltid går i treningstights leser det og tenker at "oj, jeg som trodde jeg såg så kul ut", og begynner å gå med vanlige bukser slik at denne trenden opphører og folk slutter å pøse ut tusenvis av kroner på overprisa kompresjonstights fordi det er in  :lol: Neida, men seriøst, dette er jo en anonym skravleside som man kanskje føler man kan spørre om, og diskutere ting man nødvendigvis ikke vil diskutere med venner face-to-face, og det inkluderer tydeligvis også andres meninger om treningstights ;)

 

Anonymous poster hash: bc901...4b4

 

 

Hvorfor skal de det? Jeg regner med de går med slike tights av en grunn, enten det er komfort, stil eller simpelthen at det var den eneste rene buksen de hadde for hånden. Hvem er vi til å si at det ikke er ok? Skjønner vi ikke blir enige om dette, og mener ikke å kverulere, men det finnes mange stiler der ute, og ingen er for alle. Hvorfor ikke glede seg over mangfoldet, eller i alle fall stille seg likegyldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal de det? Jeg regner med de går med slike tights av en grunn, enten det er komfort, stil eller simpelthen at det var den eneste rene buksen de hadde for hånden. Hvem er vi til å si at det ikke er ok? Skjønner vi ikke blir enige om dette, og mener ikke å kverulere, men det finnes mange stiler der ute, og ingen er for alle. Hvorfor ikke glede seg over mangfoldet, eller i alle fall stille seg likegyldig?

Du skjønte ikke ironien altså :lol: selv ikke med et "Neida" etter den setningen? ;) Satt litt på spissen da selvsagt, for denne kompresjonstights-manien er til en viss grad fascinerende også da :lol: Jeg tror faktisk de aller fleste som går med slike tightser gjør det fordi det er in (nå tenker jeg på ungjenter i ungdomsskolealder og oppover) Det er en svindyr tights med et godt synlig merke som "alle" går i. Det er klart at flokkmentaliteten spiller in her. Jeg tror virkelig IKKE at de fleste går rundt i disse verken fordi de er så veldig behagelige (i forhold til vanlige bukser, som jo er så mangt) eller fordi de ikke hadde en annen bukse for hånden. At det finnes mange stiler der ute er jeg helt for, men det er jo nettopp det så er greien med denne trenden, det er ikke mange stiler, de går alle med den samme overprisa merketightsen...kall i det minste en spade for en spade, dette har i 99% av tilfellene med hva som er in og kult å gjøre, og ikke med hva folk syns er behagelig. Sånn har det alltid vært med mote. Man mener som regel noe om mote, hadde man ikke gjort det, hadde det ikke vært en moteindustri ;)

 

Anonymous poster hash: bc901...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Du skjønte ikke ironien altså :lol: selv ikke med et "Neida" etter den setningen? ;) Satt litt på spissen da selvsagt, for denne kompresjonstights-manien er til en viss grad fascinerende også da :lol: Jeg tror faktisk de aller fleste som går med slike tightser gjør det fordi det er in (nå tenker jeg på ungjenter i ungdomsskolealder og oppover) Det er en svindyr tights med et godt synlig merke som "alle" går i. Det er klart at flokkmentaliteten spiller in her. Jeg tror virkelig IKKE at de fleste går rundt i disse verken fordi de er så veldig behagelige (i forhold til vanlige bukser, som jo er så mangt) eller fordi de ikke hadde en annen bukse for hånden. At det finnes mange stiler der ute er jeg helt for, men det er jo nettopp det så er greien med denne trenden, det er ikke mange stiler, de går alle med den samme overprisa merketightsen...kall i det minste en spade for en spade, dette har i 99% av tilfellene med hva som er in og kult å gjøre, og ikke med hva folk syns er behagelig. Sånn har det alltid vært med mote. Man mener som regel noe om mote, hadde man ikke gjort det, hadde det ikke vært en moteindustri ;)

 

Anonymous poster hash: bc901...4b4

Det var et rimelig tydelig alvor bak ironien din der. Hva så om det er flokkmentalitet? Selvfølgelig bra å utvikle individualitet, men for mange er det ekstremt viktig å passe inn i de såre ungdomsårene. De fleste finner seg selv og havner på riktig hylle uansett etterhvert, så hvorfor ikke bare akseptere det? Jeg står fast ved at drøfting av andres utseende ikke er ok uansett, og det passer jeg på å videreføre til barna mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke over det. Men jeg skjønner de da, det er veldig behagelig, så jeg gjør det selv av og til. Og bryr meg heldigvis ikke om hva andre kler seg i, eller hva folk synes om det jeg kler meg i. Det er veldig lite viktig for meg, blir sliten om man skal bry seg om sånt

 

Anonymous poster hash: e5b83...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et rimelig tydelig alvor bak ironien din der. Hva så om det er flokkmentalitet? Selvfølgelig bra å utvikle individualitet, men for mange er det ekstremt viktig å passe inn i de såre ungdomsårene. De fleste finner seg selv og havner på riktig hylle uansett etterhvert, så hvorfor ikke bare akseptere det? Jeg står fast ved at drøfting av andres utseende ikke er ok uansett, og det passer jeg på å videreføre til barna mine.

Kanskje også viktig å ikke overføre flokkmentaliteten? Nettopp slik flokkmentalitet gjør at de som ikke har råd til en treningstights til et par tusen kroner, føler seg utenfor. Likeså jakker og vesker i ti-tusen kroners klassen, blir like dumt. Går ikke så mye på utseendefokus for min del, mer på grunnen  til at "alle" går i disse tightsene. Om tante Olga på 65 med cellulitter og disselår velger å kle seg i treningstights i middagsselskap hadde jeg nok stusset over, men ikke opptatt meg nevneverdig, men den flokkmentaliteten i jentegjenger syns jeg er mer urovekkende. 

 

Anonymous poster hash: bc901...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kanskje også viktig å ikke overføre flokkmentaliteten? Nettopp slik flokkmentalitet gjør at de som ikke har råd til en treningstights til et par tusen kroner, føler seg utenfor. Likeså jakker og vesker i ti-tusen kroners klassen, blir like dumt. Går ikke så mye på utseendefokus for min del, mer på grunnen  til at "alle" går i disse tightsene. Om tante Olga på 65 med cellulitter og disselår velger å kle seg i treningstights i middagsselskap hadde jeg nok stusset over, men ikke opptatt meg nevneverdig, men den flokkmentaliteten i jentegjenger syns jeg er mer urovekkende. 

 

Anonymous poster hash: bc901...4b4

 

 

Enig. Og frykten for å ikke passe inn reduseres veldig hvis man ikke kritiseres for stil eller andre utseendemessige bagateller som sier lite eller ingenting om hvem du er som person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et barn i barnehagen, og en baby. Jeg leverer alltid om morgenen, og har med meg vogna med baby i. Jeg er i permisjon og orker VIRKELIG IKKE å gå rundt i stive jeans og pynte meg bare fordi jeg skal levere i barnehagen. Kunne ikke brydd meg mindre om hva andre tenker, det eneste jeg tenker på er at jeg skal ha det komfortabelt, og at tights gjør at jeg er mer bevegelig (ift å bøye seg, og også ift trilleturer etterpå) enn hvis jeg går med olabukser o.l. 

 

Sorry hvis du tror at det gjør meg til et dårlig menneske, hi! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et barn i barnehagen, og en baby. Jeg leverer alltid om morgenen, og har med meg vogna med baby i. Jeg er i permisjon og orker VIRKELIG IKKE å gå rundt i stive jeans og pynte meg bare fordi jeg skal levere i barnehagen. Kunne ikke brydd meg mindre om hva andre tenker, det eneste jeg tenker på er at jeg skal ha det komfortabelt, og at tights gjør at jeg er mer bevegelig (ift å bøye seg, og også ift trilleturer etterpå) enn hvis jeg går med olabukser o.l. 

 

Sorry hvis du tror at det gjør meg til et dårlig menneske, hi! 

 

 

Hvor har jeg skrevet det? Jeg bare undret meg over noens trang over å brette frem rompa og underlivet foran ansikter til andre. Det meste synes gjennom tights. Greit at det er komfortabelt, men sleng i det minste en tunika eller et skjørt over! Ikke alle er interessert i å se firedelte rompeballer og cameltoe.

 

Anonymous poster hash: 63f03...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor har jeg skrevet det? Jeg bare undret meg over noens trang over å brette frem rompa og underlivet foran ansikter til andre. Det meste synes gjennom tights. Greit at det er komfortabelt, men sleng i det minste en tunika eller et skjørt over! Ikke alle er interessert i å se firedelte rompeballer og cameltoe.

 

Anonymous poster hash: 63f03...809

Jeg har enda tilgode å se at de fleste som går med tights har cameltoe. At du faktisk tenker stygt om folk som går med tights sier ekstremt mye om deg som person! Du bør skamme deg. Hva andre folk går i bryr ikke normale mennesker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da kan jeg tenke meg at du har problemer med folk som går med trange topper, mam kan jo risikere å se bhen! Eller trange jeans, tenk om man ser rumpa.. kropp er skummelt!! Hold deg unna stranda neste sommer, der ser du litt av hvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gul stjerne

Må du sette stempel på absolutt alle du diskuterer med? Du klarer ikke å diskutere uten å kalle folk navn eller gi dem karakteristikker slik psykologer gjør? Anonymous poster hash: 63f03...809

Nå,får du gi deg, dette var jo en forfriskende oppsummering, og en ren innertier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om overvektige som bruker sportsbh uten å trene?

 

Anonymous poster hash: 5c5fc...a5d

Hvordan skal jeg vite hva slags bh folk bruker, de fleste har jo noe over. Og er det noe annerledes om en overvektig eller om en tynn går med sportsbh uten å trene??

 

Anonymous poster hash: 819b5...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på om de er klar over hvor gjennomsiktige de er? Jobber like ved en skole og er stadig støtt noen innom med disse og siden de gjerne har korte gensere i tillegg kan jeg i 99% av tilfelle se hva slags farge de har på undertøyet sitt!
 

 

Hva synes dere om overvektige som bruker sportsbh uten å trene?

Anonymous poster hash: 5c5fc...a5d

 

Smarte mennesker! Jeg bruker det nå for jeg sliter med å finne bh som ikke gnager i siden eller på skuldrene med bysten jeg har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...