Gå til innhold

Er det noe jeg kan gjøre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en liten gutt på 6,5 mnd. Han er utrolig flink til å bevege seg rundt. Kryper rundt seg selv, skyver seg bakover i mageleie og klarer å støtte opp frem til hoftene. Problemet er at han har så lyst til å komme seg fremover og bevege seg mer. Han kan ha det fint på gulvet i 10-15 minutter før det begynner å bli kjedelig og måtte prøve å "rygge" eller snurre for å få tak i de tingene han vil. Da begynner han å skrike/kjefte samtidig som han sparker og dytter med beina, og når det enda ikke skjer noe der så blir det sparking med ben og slåing med armer mot gulvet. 

 

Flere ganger han dytter hodet ned mot gulvet/underlaget og kommer seg opp på knærne eller tærne med bakenden. Men han klarer ikke helt knekke koden med at man skal opp på strake armer og knær samtidig. Får jo vondt av han siden han blir så frustrert over at han ikke kommer seg noen vei, så det jeg lurer på er om det er noe jeg kan gjøre for at han skal skjønne at han må opp på knærne og armene samtidig? Eller må vi nesten bare la han holde på til han selv klarer det? Har hørt om strømpebukser med anti-skli på knærne for bedre feste for knærne, men usikker på om ikke dette bare gjør det tyngre når han skal dra beina opp under seg? 

 

Tusen takk for svar damer!



Anonymous poster hash: 70f39...c51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frustrasjon er god motivasjon for utålmodige pjokker. Men jeg har kjøpt antiskli på knærne, har ingen voldsom effekt. Men 6,5mnd er relativt tidlig å begynne å krabbe, så tror dere må bare ta tiden til hjelp. Legg deg ned sammen med han og skryt uhemmet når han setter knærne i gulvet. Det styrker selvtilliten.



Anonymous poster hash: 69990...4ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Han ligger nok helt på normalen her! Mitt tips er å stille seg opp på alle fire og krabbe rundt og forbi babyen, dette synes min var utrolig moro, og det tok ikke mange dagene før han apte etter selv!



Anonymous poster hash: 7db2b...f11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Mitt tips er å underholde ungen på gulvet når han blir utålmodig. Så kommer det etterhvert! Og når han blir lei av å krabbe så blir han sint for at han ikke kan gå ;) Neida, bare min erfaring at alt nytt er moro en stund før hun vil mer. Det kommer, og ikke stort vi kan gjøre annet enn å stimulere til aktivitet ved å la barna være på gulvet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...