Gå til innhold

Fortvilet situasjon


Frøken Lindand

Anbefalte innlegg

Hei kan noen hjelpe meg.Jeg og samboeren skal ha ivf og vi har planlagt at vi skal ha barn sammen.Han sier at han ikke vil ha barn med meg med ivf vis jeg ikke vil skrive under en kontrakt med han der det står at jeg skal ha hovedansvaret for barnet/barna vi får vis vi går fra hverandre.og at han ikke skal ha noe økonomisk ansvar for barna,det vil si at han skal ikke betale barnebidrag til meg nen vi skal dele det økonomiske ved skole,klær og aktiviteter.Men han vil ikke betale for mat det må jeg holde siden de hadde bodd hos meg.vi har ikke skrevet kontrakt for jeg føler det er helt feil.Han har sex meg meg hva er forskjell å bli gravid da eller ivf?han er jo faren til barnet om det er slik eller slik.Han vil ha denne kontrakten med meg på grunn av at hans eks kone ikke gidder å jobbe å dermed må han betale store deler av lønna hans til henne.x kona sluttet å jobbe for hun og den nye mannen fant ut at vis hun sluttet å jobbe så satt di igjen med mer penger pga hun og min samboer har 2 barn sammen.Hennes nye mann jobber og tjene penger for det blir ikke lignet på henne siden det ikker er han som er barnas far.Han vil ikke havne i den situasjonen igjen med å betale barnebidrag langt opp til ørene.off hva skal jeg gjøre 😯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Det første jeg tenker t dette blir helt feil. Et barn er et barn samme hvordan det lages og vil han ha barn med deg så skurrer dette litt. Jeg forstår og hans situasjon men føle det blir helt feil måte å gjøre det på. Jeg hadde satt hardt mot hardt her og kjent på følelsen hva som er rett for deg😀 masse lykke te

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt ikke skrevet under på noe slikt. Hvis han blir enig om å få barn med deg, har han like mye ansvar som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel ikke helt følelsen av at dette er sant, men uansett: tviler på at en slik avtale vil være juridisk bindende. Hvorfor vil du ha barn med en som kommer med et sånt krav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han sier hele veien at vi skal ha barn sammen så det er jo noe han ønsker,men jeg får kalle føtter når han på en måte presser meg til at jeg må skrive under på kontrakten hans,vis vi skal ha barn sammen.Det er noe jeg ikke eller vil gjøre.vi har tatt ut egg og lagt på frys til ivf behandling,han skrev under på erklæringa som begge må skrive under på som vi motte sende tilbake til klinikken.men vis han er så redd hvorfor vil han ha sex med meg uten prevensjon og han tømmer seg i meg...jeg fårstår det ikke.jeg er glad i han vi har snart vært i sammen i 3 år og forlåvet i 2 og jeg har gledet meg til vi skulle bli en familie.Det nærmer seg at vi skal sette tilbake egg men først må gynekologen sjekke at jeg ikke får eggløsning og at ei hinne er så tykk eller tynn som den skal være når du tilbakesetter egg.tror tabeletten heter prygnova?som jeg går på.Han sitter gjerne med en frykt vis han han skal sitte å betale på unger til han nærmer seg 60 år.Han blir 39 i år og jeg 27.å han har betalt på de barna han har fra før i 8 elle 9 år.Han må jobbe hele tiden vis han skal ha penger til seg selv etter at han har betalt huslån og barnebidrag,pga barnebidraget er svært høyt pga hun ikke jobber.Da lurer jeg på hvorfor er et barn mer verdt en et annet barn vis det skal gå ut i fra inntekt til faren ,hva mora skal ha i barnetrygd.barnetrygda burde vert en sum om du er fattig eller rik.Jeg er også redd for å diskutere med han for vis det ender med krangel så har han en stor sjans for å eksplodere.jeg sitter å holder på mye for å ikke lage krangel med han for jeg vet hvordan han kan bli,syns det er synd at jeg ikke kan si det jeg mener og føler uten at han skal bli sur eller sint.Jeg har prøvd å hintet frem om han skulle vert på sinnemestringskurs eller hva det heter,man da blir han sint.Jeg vet at x kona var utro mot han om det er da han har fått dette sinne sitt.jeg har snakket med mamma om dette og mine veninner men de vet ikke helt hva de skal si når de ikke har våre borti lignende.Hvorfor jeg vil ha barn med en som er slik?jeg er glad i han og når han er snill så er han værdens snilleste men når han er forbannet så er han rett og slett en jævel i 2 sko.Dette høres gjerne merkelig ut men jeg tror samboeren er sjalu på lillesøsteren min som er 11 år på grunn av at vi har så god kontakt for hvær gang hun ringer så sier han på en måte noe slemt om henne.Jeg har venner som jeg er med når jeg føler for det, men han har ikke kontakt med noen fra skolegang elle barndommen.han har en kompis å det er han som han jobber for.lurer på om det er derfor han snakker stygt om systera mi?men jeg tør ikke å spør hvorfor han holler på slik for er redd det blir krangel 😕tusen takk for svar 😉😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an å fraskrive seg ansvar for eget barn bortsett fra hvis noen overtar ved adopsjon. Til og med foreldre som har barna plassert i fosterhjem kan bli krevd for bidrag. Du kan bare underskrive, for kontrakten vil ikke være gyldig.

 

Jeg synes ikke forholdet høres ut som et trygt og godt miljø å få barn i, dessverre. Ingen partner skal opptre som noen djevel på noe tidspunkt, en partner og medforelder skal hele tiden være til å stole på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja det er helt sant.Jeg er gjerne en person som går meg blind på enkelte ting og tror at det skal være slik 😯.jeg tenker somregel at det var et engangstilfelle eller at ting blir bedre.Tenker og ser stort sett bare det beste i folk men en gang sier det gjerne stopp.Takk for svar😊,veldig koselig å få innspill fra andre en familien og venner 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvitt deg med taperen!!!

Tenk å vokse opp med en slik fyr til far. Tror du gjør barna dine en stor tjeneste ved å velge en annen far til dem.

Ta til fornuft før du gjør noe dumt du kommer til å angre på resten av livet ditt!

Mener ikke å være frekk mot deg, men den mannen vil ikke gjøre deg lykkelig.

 

Anonymous poster hash: aa7cf...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En slik kontrakt vil vel uansett ikke være juridisk bindende om dere skulle gå fra hverandre?  Han er oppgitt som barnefaren og han skriver under på dette ved fødselen? Da kan du kreve han for barnebidrag og at han skal samvær med barna. 



Anonymous poster hash: cc28f...09f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i alle dager, er dette virkelig sant? Her bør alle varsellampene lyse og du gjør nok lurt i å ikke få barn med denne mannen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj. Som de andre sier, en slik avtale er neppe juridisk bindende. Men viktigere, dette høres ikke ut som en mann du vil ha barn med. Dette høres helt hårreisende ut!



Anonymous poster hash: 3bf77...8e1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære deg. Dette hørtes ut som en utrolig umoden mann, og jeg ville tenkt meg veldig godt om før jeg fikk barn med en som har slike synspunkt! Det høres nesten ut som han har planlagt samlivsbruddet allerede, og det er ikke et godt utgangspunkt når man prøver å få barn sammen. Du må ALDRI skrive under på noe sånt, dette er ikke normal oppførsel, og egentlig burde noen gitt han en skikkelig ørefik! Tenk deg godt om før du går videre. Er du sikker på at det er denne mannen du vil ha som far til dine barn?



Anonymous poster hash: 6b7ef...b89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som la inn 1 egg for 11 dager siden med ivf.hun motte legge egget på frys pga legen var redd for at hun kunne bli overstimulert vis hun forsatte på medisinene da de holdt på med behandlingen.da de tok opp egget fra frys delte det seg som det skulle og de virket kjempe postitve ovenfor henne da de satt egget inn igjen.er det noen tegn som som hun kan se etter for å se om det har gått som det skulle?hun er litt øm i brysta litt smerte i mage å rygg og litt verk i venstre side av magen.hun har ikke regelmessig mens,vil det komme en mens vis hun ikke har blitt gravid? Hun har lest en del på nettet men hun føler ikke at hun har slike symptomer som folk beskriver.vi håper på mange tilbake meldinger 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...