Gå til innhold

Dere som har blitt konisert: hvor ofte tar dere celleprøve i etterkant?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer an på resultatet av hpv testen i etterkant. Når celleprøven er normal og hpv testen negativ går man tilbake til vanlig screening ettehvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når tar de hpv-test? Jeg ble konisert i mai 13. Fått brev at alt var "fint" med den biten de fjerna . Men står ikke noe svar på en hpv test? Hi

 

Anonymous poster hash: 047ba...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, det er kanskje noe de "bare" gjør da? Hvis jeg forstår dere riktig? Har ikke fått noen resultater i "hånda" sånn sett. Bare et brev fra a-hus i etterkant. Har også Vært innom fastlegen for å ta nye celleprøver som også har Vært fine.

 

Anonymous poster hash: 047ba...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når tar de hpv-test? Jeg ble konisert i mai 13. Fått brev at alt var "fint" med den biten de fjerna . Men står ikke noe svar på en hpv test? Hi

 

Anonymous poster hash: 047ba...746

Retningslinjene for hpv testing er strenge i Norge og viser retningslinjer frem til behandling, evt konisering. Hvis ikke hpv test er tatt i etterkant bør du spørre om det. Innenfor retningslinjene så kan du ta hpv test innen 12 mnd etter konisering. Er denne da negativ så er viruset ute av kroppen og med normale celleprøver så er det ingen grunn til å ta hyppigere celleprøver enn hvert 3.år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg at jeg ble "redd". Jeg aner jo ikke hva som har blitt gjort. Jeg har tatt ny celleprøve etter 6-12-18 mnd. Og det har vært fint. Når jeg google oppdager jeg at celleprøver kan vise feil. Er dette noe leger skriver i journalen?

 

Anonymous poster hash: 047ba...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh,gud snakk om å ta sorgene på forskudd a. Lå å kverna huet i hele natt. "Tenk hvis,atte,ikke hvis,men atte hvis..."

Hadde den telefonrunden til div. Som jeg har tatt celleprøvene hos,både a-hus,fastlege og privat gyn.

Den runden, først: Fastlegen/sekretær:nei,det kan jeg ikke se at det har kommet noe svar på/blitt tatt. Da fortsetter jeg til a-hus: nei,ser ikke sånn ut,her har de bare tatt vevsprøve,men det kan jo kanskje inneholde hpv test. Ring legen din,de vet det. Hvis ikke legen har gjort det på 6 mnd. Kontrollen har han gjort feil.

 

Jeg blir bare reddere og får enda mer angst.

 

Ringer "drop-in" gynekologen på aleris: sekretær: nei,jeg kan ikke se at det har blitt tatt noen hpv-test her. Men jeg kan be gyn.ringe,hun er her I dag.

Klumpen i halsen bare stiger.

 

Ringer gyn.kontoret der jeg gikk under graviditeten: hun var veldig forståelsesfull og lurte på om hun skulle innhente opplysninger fra lab. Slik at jeg ikke gjorde det selv,og da leste gjennom resultatene og evt. Gjorde meg el selv enda mer redd.

 

Fortsatt med klump o halsen,og så tenkte jeg at fader jeg må få tak i fastlegen og snakke med hun. Det fikk jeg ikke,men snakket med en anne sekretær. "Joda,ut fra lab.testene så har de også tatt hpv-test,og de var begge negative.

 

Åhh så deilig.. Nå skal det nytes! Fy fader,ble kjempe redd her! Men nå..veldig bra!!😊😊

 

Anonymous poster hash: 047ba...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...