Gå til innhold

Januar 2016


Bethlisa

Anbefalte innlegg

Da kommer jeg inn hit igjen da, for 3 gang på under et år. 

 

 

UL igår viste ingen hjerteaktivitet lenger. :( Turen gikk da videre til sykehuset. Sånn i 21 tiden så kom jeg opp til utskrapning. 

 

Skjønner ikke hvorfor dette skjer. Har barn fra før uten problem. Ny mann også mister jeg 3 ganger på rad. Eggene befrukter seg og jeg blir lett gravid, men når jeg kommer til mellom uke 6-9 så stopper det opp. De to siste gangene har det vært hjerteaktivitet før det har gått gærent. Skal utredes nå, så kanskje vi får et svar.

 

Nå prøver vi nok en gang se fremover og positivt på egget vi har på frys.

 

Ringte St.Olavs idag og etter planen så blir det i Januar. 

 

Flere med innsetting i Januar her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei så trist og høre hva du har gått gjennom, får du sjekket hvorfor det går gale eller er det ingen måter å finne det ut på?

 

Jeg hører også til her ska ha uttak i uke 2, begynner på sprøyter rett eter juledagene. Går nå på Synarela spray for å hindre at det kommer endometriose som de fant etter lap i august. Mitt 3 fersk forsøk så nå skal den sitte. Er på langbprotokoll denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer inn her jeg også, da forsøket i oktober ble avsluttet med negativ blodprøve i dag.

Har fått fryseforsøk i uke tre, vi har tre egg på frys - håper det er gullegg blandt de tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så trist å høre at du mistet:( Jeg mistet etter første IVF forsøk, fikk en feeling på at noe ikke var som det skulle og hadde lest om leiden mutasjon. Min mor hadde blodpropp i ung alder, så jeg ba om å ta prøve for å sjekke dette. Jeg hadde rett og ble satt på klexane ved neste forsøk. Ble gravid og alt gikk bra, nr. 2 kom på første fryseforsøk:).

 

Men så startet problemene når vi ville prøve på nummer 3. Blir ganske lett gravid, på omtrent annenhvert forsøk. Har også veldig gode egg og høy befruktningsrate. Jeg ba om å bli utredet, og dessverre fant de grunnen. Jeg har Leiden Mutasjon, Antifosfolipid syndrom og testet postivt på Lupus. Så årsaken til abortene er blodpropper i livmora. Jeg var til en spesialist på blodsykdommer og han mente at vi burde vurdere hvor mye vi var villige til å risikere. Med høy dose blodfortynnede er det også stor blødningsfare, og jeg har hatt mye blødninger i de svangerskapene som gikk bra. Han sa også at for hver abort var sjansen større for at vi ville miste igjen.

 

Før utredningen følte jeg meg igrunn ferdig med prøvingen, den siste aborten var tøff, mistet tvillinger.

Vi bestemte oss for å stoppe, har fortsatt egg på frys, de kan ligge noen år til. Men vi føler avgjørelsen er rett. Vi har jo fått to flotte barn og er utrolig takknemlig. 

 

Vi bestemte oss samtidig for å gjøre alvor av tanken om å bli fosterhjem og har nå en liten :babysmokk: i hus igjen, som skal vokse opp hos oss, og det er helt fantastisk! Det var akkuratt h*n vi ventet på:)



Anonymous poster hash: 65b98...fa6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan jeg og melde meg inn her. Etter 1. fersk forsøk, og 1.FER som ble avbrutt, skal vi prøve på 1.FER heelt i beg. av januar :)

Utrolig trist å høre historien din Bethlisa, men krysse fingrene for deg og alle dere andre som hører til her :) Et nytt år, er en flott mulighet for et nytt liv også :D

Hvor hører dere til? Er selv i Porsgrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med Porsgrunn. De er utrolig flinke og hyggelige :)

Har du vært gjennom FER også innimellom da eller?

Andre som vil dele erfarlinger med tanke på fryseforsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hører til på Haukeland, litt over en måned igjen før jeg starter på provera for å få blødning. Så er det progynova frem til innsett.

 

Har hatt tre fryseforsøk tidligere -første ivf hadde vi bare ett egg på frys og det overlevde ikke opptining, på andre ivf fikk vi tre egg på frys og hadde to innsettinger, siste egg endte i graviditet og SA i uke 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

83jenta: Så kjedelig :/ har også bare et egg på frys, så om det ikke går denne gang, må jeg starte på sprøyter og sånn igjen.... Fikk 6 egg ut, fire berfruktet, 1 inn og 1 på frys. Tiner de egget samme dag man setter det inn? For oss som det er langt å kjøre(4t), er det kjedelig om man kommer frem, også har ikke egget tålt opptiningen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

83jenta: Så kjedelig :/ har også bare et egg på frys, så om det ikke går denne gang, må jeg starte på sprøyter og sånn igjen.... Fikk 6 egg ut, fire berfruktet, 1 inn og 1 på frys. Tiner de egget samme dag man setter det inn? For oss som det er langt å kjøre(4t), er det kjedelig om man kommer frem, også har ikke egget tålt opptiningen.....

På Haukeland tiner de egget dagen før, så får telefon om det ikke overlever-det ikke blir innsett. Andre frys (januar i år) måtte de tine to egg for å sette inn ett, siste frys (mars i år) hadde vi bare et egg igjen i fryseren dette ble satt inn og endte i positiv test.

Har tre egg på frys etter runden i oktober, så håper vi bare trenger ett av de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei :) takk for svar, greit å være forberedt :) det jeg satte inn ble dyrket i 3 dager, og det jeg har på frys ble dyrket i 6 dager før det ble fryst :) så krysser fingrer og tær for at det er et sterkt og godt egg som tåler det meste :))) Har det noe å si eller er det bare innbilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer også inn her.... Skal ha ed i Spania for andre gang. Vi har hatt to ivf forsøk selv... Håpe 2 gang med ed er tingen....🍀🍀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så trist å høre at du mistet:( Jeg mistet etter første IVF forsøk, fikk en feeling på at noe ikke var som det skulle og hadde lest om leiden mutasjon. Min mor hadde blodpropp i ung alder, så jeg ba om å ta prøve for å sjekke dette. Jeg hadde rett og ble satt på klexane ved neste forsøk. Ble gravid og alt gikk bra, nr. 2 kom på første fryseforsøk:).

 

Men så startet problemene når vi ville prøve på nummer 3. Blir ganske lett gravid, på omtrent annenhvert forsøk. Har også veldig gode egg og høy befruktningsrate. Jeg ba om å bli utredet, og dessverre fant de grunnen. Jeg har Leiden Mutasjon, Antifosfolipid syndrom og testet postivt på Lupus. Så årsaken til abortene er blodpropper i livmora. Jeg var til en spesialist på blodsykdommer og han mente at vi burde vurdere hvor mye vi var villige til å risikere. Med høy dose blodfortynnede er det også stor blødningsfare, og jeg har hatt mye blødninger i de svangerskapene som gikk bra. Han sa også at for hver abort var sjansen større for at vi ville miste igjen.

 

Før utredningen følte jeg meg igrunn ferdig med prøvingen, den siste aborten var tøff, mistet tvillinger.

Vi bestemte oss for å stoppe, har fortsatt egg på frys, de kan ligge noen år til. Men vi føler avgjørelsen er rett. Vi har jo fått to flotte barn og er utrolig takknemlig.

 

Vi bestemte oss samtidig for å gjøre alvor av tanken om å bli fosterhjem og har nå en liten :babysmokk: i hus igjen, som skal vokse opp hos oss, og det er helt fantastisk! Det var akkuratt h*n vi ventet på:)

 

Anonymous poster hash: 65b98...fa6

Hei jeg har også blitt påvist Leiden mutasjon, håper det vil gå greit, skal også gå på blodfortynnende. Har du fått mer utredning etter dette pga den diagnosen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer også inn her.... Skal ha ed i Spania for andre gang. Vi har hatt to ivf forsøk selv... Håpe 2 gang med ed er tingen....

Vi følger hverandre vi, tinkerbell :-) Håper vi kan flytte over i samme termingruppe på nyåret

 

 

Det er to dager til den andre termindatoen jeg har hatt i år, rart og sårt å tenke at hadde ting gått annerledes hadde jeg enten hatt en 9måneder gammel baby eller en nyfødt/vært veldig fødeklar.. Kan ikke skjønne hvorfor disse datoene skal klistre seg fast i hjernen heller.. Har ikke bruk for å bli minnet på det som ikke ble noe av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forandring i planene hos meg. Etter å fått mensen en uke før jeg trodde selv, har jeg idag begynnt på letrazol tabletter. Dvs. at vi skal inn til FER allerede i uke 50 om alt går etter planen :) Håper jeg kan dele en positiv nyhet med dere alle i Januar :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg kommer også inn her.... Skal ha ed i Spania for andre gang. Vi har hatt to ivf forsøk selv... Håpe 2 gang med ed er tingen....

Vi følger hverandre vi, tinkerbell :-) Håper vi kan flytte over i samme termingruppe på nyåret

Det er to dager til den andre termindatoen jeg har hatt i år, rart og sårt å tenke at hadde ting gått annerledes hadde jeg enten hatt en 9måneder gammel baby eller en nyfødt/vært veldig fødeklar.. Kan ikke skjønne hvorfor disse datoene skal klistre seg fast i hjernen heller.. Har ikke bruk for å bli minnet på det som ikke ble noe av

Ja vi gjør det 83jenta😊 Jeg håper også vi kan få komme et skritt videre snart... Jeg også har litt problemer om dagen... Jeg vet jo at det sikkert gikk galt av en grunn....men alikevel...det er så mange tenk om... Hadde håpa jeg sku være gravid til jula...😔

Men nå blir det kanskje innsett i slutten av januar begynnelsen av februar blir det kanskje...dritt ass..hadde jo håpa på tidligere....men får ikke gjort no med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vårt første ferskforsøk mislykka 😞 fryseforsøk i januar 😄

Uff, føler med deg😔 Men håper 2016 er vårt år🍀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer trolig jeg også inn her...Skal til kontroll og samtale for oppstart 16.desember.

 

Føler meg litt utenfor mange av dere som er prøvere da jeg ser at de fleste ikke har barn fra før. Synes allikevel det er hyggelig å følge andre som ligger likt i løypa og håper dere har rom for meg.

 

Vi har et luksusproblem. Vi har fire😨😨😨😨 barn fra før hvorav tre er naturlig hjemmeprodusert og fjerdemann er ivf. På henne tok det tre ferskforsøk. De på klinikken kunne ikke skjønne hvordan vi hadde tre på naturlig hvis med de prøvene som min mann har levert. Vi var helt ferdig frem til jeg plutselig hadde blitt utilsiktet gravid.

 

Etter første forskrekkelse hadde lagt seg begynte vi å glede oss. På ul så de ikke hjerteaktivitet og for å gjøre en lang historie kort endte dette med utskrapning etter mange ul. Mistanke om blæremola har gjort at vi avventet litt. Har fått bekreftet at det ikke var dette og etter litt tid i tenkeboksen tenker vi å prøve oss igjen.

 

Tre forsøk og så er det evt stopp. Da får vi prise oss lykkelig for de vi allerede har.

 

Skriver fra mobil så litt forkortet biografi😈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer trolig jeg også inn her...Skal til kontroll og samtale for oppstart 16.desember.

Føler meg litt utenfor mange av dere som er prøvere da jeg ser at de fleste ikke har barn fra før. Synes allikevel det er hyggelig å følge andre som ligger likt i løypa og håper dere har rom for meg.

Vi har et luksusproblem. Vi har fire😨😨😨😨 barn fra før hvorav tre er naturlig hjemmeprodusert og fjerdemann er ivf. På henne tok det tre ferskforsøk. De på klinikken kunne ikke skjønne hvordan vi hadde tre på naturlig hvis med de prøvene som min mann har levert. Vi var helt ferdig frem til jeg plutselig hadde blitt utilsiktet gravid.

Etter første forskrekkelse hadde lagt seg begynte vi å glede oss. På ul så de ikke hjerteaktivitet og for å gjøre en lang historie kort endte dette med utskrapning etter mange ul. Mistanke om blæremola har gjort at vi avventet litt. Har fått bekreftet at det ikke var dette og etter litt tid i tenkeboksen tenker vi å prøve oss igjen.

Tre forsøk og så er det evt stopp. Da får vi prise oss lykkelig for de vi allerede har.

Skriver fra mobil så litt forkortet biografi😈

Hei sunfly

Velkommen.

Jeg har to barn med tidligere mann men ingen med samboer. Tenker også litt som deg at går det ikke så har jeg tross alt to fantastiske gutter❤️ Men det er lov å ønske seg og sørge evt for det som ikke går...mange tanker og følelser i detta gamet... Og for ikke å snakke om penger😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer trolig jeg også inn her...Skal til kontroll og samtale for oppstart 16.desember.

 

Føler meg litt utenfor mange av dere som er prøvere da jeg ser at de fleste ikke har barn fra før. Synes allikevel det er hyggelig å følge andre som ligger likt i løypa og håper dere har rom for meg.

 

Vi har et luksusproblem. Vi har fire😨😨😨😨 barn fra før hvorav tre er naturlig hjemmeprodusert og fjerdemann er ivf. På henne tok det tre ferskforsøk. De på klinikken kunne ikke skjønne hvordan vi hadde tre på naturlig hvis med de prøvene som min mann har levert. Vi var helt ferdig frem til jeg plutselig hadde blitt utilsiktet gravid.

 

Etter første forskrekkelse hadde lagt seg begynte vi å glede oss. På ul så de ikke hjerteaktivitet og for å gjøre en lang historie kort endte dette med utskrapning etter mange ul. Mistanke om blæremola har gjort at vi avventet litt. Har fått bekreftet at det ikke var dette og etter litt tid i tenkeboksen tenker vi å prøve oss igjen.

 

Tre forsøk og så er det evt stopp. Da får vi prise oss lykkelig for de vi allerede har.

 

Skriver fra mobil så litt forkortet biografi😈

Jeg har og barn fra før. 3 stykk. De er mellom 15 og 20 år. Så føler egentlig at vi er barnløse på en måte ;-) Mannen min har ingen egne barn. Så ønsket er stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :) jeg tror jeg hører til her etter å ha vært på 1. samtale på mandag og da hørtes ut som om vi kunne få til 1. forsøk i slutten av januar! Får vite mere ved neste mens i desember. Er helt nybegynner så håper på gode tips her :) vi har ingen barn fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...