Gå til innhold

Gamle "oldemor"navn...noen tips?


hjerte♥barn

Anbefalte innlegg

Venter nr 2. Har en Alfred fra før og er usannsynlig fornøyd med det navnet. Så er det å finne navn til nr 2. Venter en jente. Vil ha et koselig, litt sjeldent navn som var vanlig for 100-200 navn. Liker ikke -ine navn som josefine og nikoline osv selv om det var veldig vanlig den gang da. Sigrid liker jeg, men det er mange av dem i vennegjengen så det utgår. Tenkt litt på Astrid, men ifølge ssb er det mange som har det navnet. Vi vil ha et navn som ikke er altfor komplusert på engelsk som f.eks Ragnhild. Her kommer en liste med navn som er uaktuelle på grunn av at samboer sier nei eller at det er brukt av andre i nær omgangskrets eller familie:

Olea

Sigrun

Oline

Ingeborg

Eline

Margit

Ruth

Klara

Agnes

 

Noen som har noen forslag?

Endret av hjerte♥barn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm. Nå må jeg tenke over egne oldeforeldre her.

 

Kari

Anna

Johanne

Petrine

Elisabeth

Margrethe

Karin

Reidun

Maria

 

 

Anonymous poster hash: 4a56a...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine het Amalie, Borghild, Gunvor, Kristine, Margrethe, Agnete, Solveig og Johanna. 

Andre forslag; Petra, Ada, Ingvild, Louise, Karen, Edith, Henny, Ellinor, Sonja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Mange flotte forslag. Så kreative dere er! Har vært innom noen av dem, men langt fra alle. En god del som ikke kan brukes grunnet at venner / familie har brukt navnene, eller at vi forbinder det med noen på en negativ måte. Vi smaker for tiden litt på Astrid, men vet ikke om jeg syntes det klinger riktig. Astrid og Alfred. Og så er Astrid vanlig navn. 17881 som har det navnet. Vil jo ha et mer uvanlig navn... Syntes dette er vanskelig. Får bla litt i slektsbøker ol. Se om det plutselog dukker opp et helt riktig navn til vår søte lille! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det totale antallet med navnet betyr noe, heller hvor mange som har fått navnet de siste årene. Men har inntrykk av at Astrid er litt i vinden, vet om to som har fått Astrid'er (eneste navn flere enn én jeg vet om har brukt). Men kan jo være litt tilfeldig. Er mange navn som er mer populære. Og uansett en ganske liten andel som får disse navnene, også. Et fint navn, ville ikke vært for redd for å bruke det:)

 

Ikke sett alle forslag, men kan dere like Alvilde? (Evt. Alvhilde) Eller blir det litt likt Alfred?

 

Theoline/Theoline? (du sa du ikke liker -ine, men så Oline og Eline på listen din som utgår, så..)

 

Elida

 

Elvine

 

Helmine

 

Elemine

 

Leonore

 

 

 

Anonymous poster hash: 6c115...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alma og Alfred! Vi har ei Alma, og vuderer Alfred til lillebror :-)

 

Alfred og Johanna

Alfred og Nikoline

Alfred og Kristiane

Alfred og Konstanse

Alfred og Vilhelmine

Alfred og Marie

Alfred og Livia

Alfred og Henrikke

Alfred og Helmine

Alfred og Alise/Alice

 

Anonymous poster hash: 3ac1b...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...