Gå til innhold

13 uker og kvalmen når nye høyder


Iris81

Anbefalte innlegg

Nå er jeg så frustrert, sliten og lei meg. Har vært 100% sykemeldt siden uke 7 pga kvalme. Sist svangerskap var jeg kvalm til og med 5. mnd, men greide stort sett å jobbe deltid i den perioden (hver dag, men korte dager). Nå er jeg 13 uker på vei og kvalmen når nye høyder, jeg har ikke lenger noen timers "fri" for kvalme i løpet av formiddagen.

Jeg har så inderlig lyst til å komme tilbake på jobb! Om så bare deltid. Det går på selvfølelsen løs å ikke jobbe eller greie å ta meg av lillemann. Mannen min gjør ALT. Ettersom det ikke ser ut til å løsne med det første, begynner jeg nå å bli motløs og på grensen til deprimert... For fire dager siden ba jeg legen om å få Afipran - det har ikke hatt noen effekt på kvalmen min, dessverre.

Jeg vil så gjerne bidra både hjemme og på jobb 😖 Takk for at du leste <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan også prøve Phenergan eller akupunktur. Var selv sengeliggende frem til uke 16 så vet hvordan det er.



Anonymous poster hash: 3f9aa...a9b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder å holde ut! Selv på min 4 uke med kvalme, er i uke 10 nå. Vært innlagt for dehydrering. Tåler ikke lukt av såper og parfyme og selvfølgelig en haug med andre ting. Spiser tørre kjeks og loff. Verst er det å drikke faktisk...blir veldig kvalm av drikke.

 

Har egentlig kommet til en forsoning om at sånn er det bare....men klart må jeg gå lenge over uke 12 med dette blir jeg litt motløs.

 

Hold on be strong er treffende her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Tusen takk for gode ord og råd, jenter ❤️

 

Jeg håper dere begynner å bli bedre. Her går det litt opp og ned. I dag har jeg ikke klart å komme ut av sengen, dessverre.

Var for øvrig på privat ul for to dager siden og fikk se en aktiv baby i magen 😍 Sååå deilig å se og høre hjertet! Det var en god påminnelse om at det er verdt alt sammen ❤️ Klem til dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ut alle sammen! Jeg er en av dere. Flere ganger på sykehus. Uke 19 idag. Sykmeldt selv. Er ikke istand til en dritt😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlagt igjen. Endelig noe som hjelper. Får et medikament som heter Largictyl. Livredd for hva som skjer når jeg skrives ut men.... klarer å spise, ikke drikke. Er det sånn for flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg er også kvalm. er 10 nå. har vært kvalm siden 2 uka. orker ikke noen lukter. gått ned mange kg.



Anonymous poster hash: e527a...02d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Blæ, i dag ble jeg plutselig megakvalm. Sitter på jobb og holder på å kaste opp. Har vært sånn et par timer nå. Er i uke 13. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble innlagt på sykehuset mandag med ekstrem dehydrering grunnet massiv kvalme og oppkast! Legen på føde/Gyn anbefalte å spise masse ingefær! Enten i te, ha det i vannet (altså bruke det som en sitron), i supper, i mat etc! Det har hjulpet! Fikk også selvsagt god hjelp av postafen, som hun anbefalte! Har ikke vært dårlig siden jeg startet å ta det. Postafen får du jo tak i reseptfritt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Nå er jeg så frustrert, sliten og lei meg. Har vært 100% sykemeldt siden uke 7 pga kvalme. Sist svangerskap var jeg kvalm til og med 5. mnd, men greide stort sett å jobbe deltid i den perioden (hver dag, men korte dager). Nå er jeg 13 uker på vei og kvalmen når nye høyder, jeg har ikke lenger noen timers "fri" for kvalme i løpet av formiddagen.

Jeg har så inderlig lyst til å komme tilbake på jobb! Om så bare deltid. Det går på selvfølelsen løs å ikke jobbe eller greie å ta meg av lillemann. Mannen min gjør ALT. Ettersom det ikke ser ut til å løsne med det første, begynner jeg nå å bli motløs og på grensen til deprimert... For fire dager siden ba jeg legen om å få Afipran - det har ikke hatt noen effekt på kvalmen min, dessverre.

Jeg vil så gjerne bidra både hjemme og på jobb 😖 Takk for at du leste <3

Hei Iris, hvordan går det med kvalmen din? Blitt noe bedre? Jeg startet med postafen etter innleggelse pga dehydrasjon. Hjelper litt, men spyr fremdeles mange ganger om dagen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg er 12+6 idag. Har spydd opp alt jeg har drukket og spist i nesten 2 døgn. Når bør man dra på sykehus? Skal det gå via lege? Jeg er helt skjelven og utslitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12+6 idag. Har spydd opp alt jeg har drukket og spist i nesten 2 døgn. Når bør man dra på sykehus? Skal det gå via lege? Jeg er helt skjelven og utslitt.

Jeg ville dratt til fastlegen i morgen. Be om hastetime. Får du ikke det går du på legevakten. Du trenger kanskje væske intravenøst hvis du ikke klarer å holde på noe.

 

Anonymous poster hash: 18723...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff føler med deg! Ble selv innlagt i uke 10. Veske, pleie og det å komme vekk fra lukter i huset hjalp veldig for min del. Dra på legevakta du om du føler det er for lenge til i morgen. God bedring og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble både lege og sykehus. Må få inn væske. Har kasta opp i hele natt. Lavt blodtrykk og ingenting som holder seg i magen. Venter på taxi til sykehus.😷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på 5dag med oppkast av alt jeg drikker og spiser. 2.døgn på sykehus nå. Har fått sett et friskt foster med hjerteslag og bevegelse. Håper å komme hjem til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått rundt og sagt at jeg har vært heldig frem til nå. Men nå de siste 2 dagene har absolutt ALT kommet opp! Matlysten er der, men magen nekter å holde på noen ting... 13+1 i dag.

 

Anonymous poster hash: eb39d...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med lege! Jeg spydde opp alt i 3 dager før jeg tok kontakt. Ende opp på sykehus med intravenøst i én uke nå i jula. De sa at jeg hadde sluppet billigere unna om jeg hadde kommet før. Kroppen blir så sliten og tom. Ring legevakta. Er du heldig slipper du unna med kvalmestillende medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...