Gå til innhold

Oppdatering: meg med datter på 15 som er gravid


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Du høres ut som en vidunderlig mamma for datteren din, hun er heldig. Gled deg til å bli bestemor, nyt det lille nurket som kommer.

 

Anonymous poster hash: b088f...296

Tusen takk😃

 

 

Anonymous poster hash: a25a8...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære HI.

Hvis jeg var 15 år og gravid skulle jeg ønske jeg hadde deg til mamma!

 

Du virker klok, reflektert og menneskelig!

Lykke til med alt!

Tusen takk for gode ord💕

 

 

 

Anonymous poster hash: a25a8...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan har 15 åringen tenkt å få til det økonomiske?

 

Gratulerer som småbarnsmamma igjen, for det er det du blir. Regner med 15 åringen tror det blir like flott som visse bloggere viser og tror bare det er å blogge litt og tjene mye penger.

 

Jeg mener en 15 åring ikke klarer ta et slikt valg, jeg tror ikke de klarer tenke konsekvenser om hva de faktisk gjør med livet sitt.

 

Hun er faktisk ikke gammel nok til å ha sex, ei heller til å bli mor.

 

Anonymous poster hash: bbd90...5e2

Genialt!

Fortell henne at hun ikke burde hatt sex, så er problemet løst!

 

Anonymous poster hash: 526aa...d76

At jeg ikke tenkte på det før🙊

 

 

 

Anonymous poster hash: a25a8...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg synes det virker som om du har taklet dette på en flott måte. Du har veiledet datteren din, men uten å presse henne, og du hjelper og støtter selv om du ikke er enig i hennes valg. Jeg håper jeg hadde hatt styrke til å håndtere det på samme måte dersom jeg skulle komme i den situasjonen selv. Anonymous poster hash: 71969...8dc

To uker med intenst forsøk på overtaling kvalifiserer ikke til PRESS?............

Tenk på det, hi, når ungen kommer. Du ville egentlig ikke være bestemor til ham/hun

 

Anonymous poster hash: 48e32...e39

Man kan presse på mange måter. Jeg har prøvd å fortelle henne realistisk hvordan det kommer til å bli, at det vil bli kjempeløft både fysisk og psykisk for henne, at hun må ofre mye de neste årene. Men jeg har hele tiden gjort klart for henne at det er hennes valg og at jeg vil støtte henne uansett! Og nå når valget er tatt vil jeg aldri tenke på at barnet ikke skulle vært her, småen er hjertelig velkommen og jeg vil elske barnet av hele mitt hjerte💕

 

 

 

Anonymous poster hash: a25a8...e80

Så utrolig flott innstilling dere har, gratulerer! :D

 

Anonymous poster hash: 4d72f...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg synes det virker som om du har taklet dette på en flott måte. Du har veiledet datteren din, men uten å presse henne, og du hjelper og støtter selv om du ikke er enig i hennes valg. Jeg håper jeg hadde hatt styrke til å håndtere det på samme måte dersom jeg skulle komme i den situasjonen selv. Anonymous poster hash: 71969...8dc

To uker med intenst forsøk på overtaling kvalifiserer ikke til PRESS?............

Tenk på det, hi, når ungen kommer. Du ville egentlig ikke være bestemor til ham/hun

 

Anonymous poster hash: 48e32...e39

Man kan presse på mange måter. Jeg har prøvd å fortelle henne realistisk hvordan det kommer til å bli, at det vil bli kjempeløft både fysisk og psykisk for henne, at hun må ofre mye de neste årene. Men jeg har hele tiden gjort klart for henne at det er hennes valg og at jeg vil støtte henne uansett! Og nå når valget er tatt vil jeg aldri tenke på at barnet ikke skulle vært her, småen er hjertelig velkommen og jeg vil elske barnet av hele mitt hjerte💕

 

 

 

Anonymous poster hash: a25a8...e80

Så utrolig flott innstilling dere har, gratulerer! :D

 

Anonymous poster hash: 4d72f...b43

Takk😃

 

 

 

Anonymous poster hash: a25a8...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som ser hvilket nick det er som skriver denne historien?

 

Anonymous poster hash: e9fb3...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Så flott at datteren til HI ikke lot seg rokke, ikke lot seg overtale! Så sterk og klok jente!  Anonymous poster hash: 605c3...f37

Dessverre uenig. Ser ikke noe flott eller klokt i at hun trumfer det igjennom, hun har mulighet til å bli mor mange, mange ganger selv om hun venter i ti år. Anonymous poster hash: 6e674...b5c

Ikke sikkert hun kan bli gravid flere ganger. Kjenner ei som fikk barn som 17 åring, gikk kjempe bra. Desverre har hun ikke klart å bli gravid flere ganger. Så hun er veldig veldig glad hun beholdt barnet. Selv om det var tøft å bli ung alenemor.

 

Anonymous poster hash: 027c0...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som ser hvilket nick det er som skriver denne historien?

 

Anonymous poster hash: e9fb3...950

Nei jeg også, men bare om jeg bruker en Mac. Ikke oute da, for det e rikke så hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det bare jeg som ser hvilket nick det er som skriver denne historien?

 

Anonymous poster hash: e9fb3...950

Nei jeg også, men bare om jeg bruker en Mac. Ikke oute da, for det e rikke så hyggelig.
Nei, mest trist.

 

 

Anonymous poster hash: e9fb3...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Ser dere alle nick om dere bruker mac? Hvordan går det an?

 

Anonymous poster hash: 16be8...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer dere virkelig med nok et sugerør i statskassa? En femtenåring kan ingenting, vet ingenting, har ingenting å tilby et barn og kommer ingen vei uten at det er det offentlige som ender med regninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer dere virkelig med nok et sugerør i statskassa? En femtenåring kan ingenting, vet ingenting, har ingenting å tilby et barn og kommer ingen vei uten at det er det offentlige som ender med regninga.

For det er hogd i stein at den femtenåring garantert ikke kan bli en ressurssterk person som voksen?

 

Anonymous poster hash: 275e3...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Gratulerer dere virkelig med nok et sugerør i statskassa? En femtenåring kan ingenting, vet ingenting, har ingenting å tilby et barn og kommer ingen vei uten at det er det offentlige som ender med regninga.

For det er hogd i stein at den femtenåring garantert ikke kan bli en ressurssterk person som voksen?

 

Anonymous poster hash: 275e3...ee2

Min mor fikk min søster som 17åring. Vi har ikke vært mer avhengig av statskassa mer enn noen andre. Bare vanlige stønader som barnetrygd og fødselspenger. De levde på farsinntekt de første årene. Det var trangt, men vi har aldri manglet noen ting. Hun har hvertfall lært meg empati og forståelse for andre. Noe som din mor kanskje glemte?

 

Anonymous poster hash: f8595...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gratulerer dere virkelig med nok et sugerør i statskassa? En femtenåring kan ingenting, vet ingenting, har ingenting å tilby et barn og kommer ingen vei uten at det er det offentlige som ender med regninga.

For det er hogd i stein at den femtenåring garantert ikke kan bli en ressurssterk person som voksen?

 

Anonymous poster hash: 275e3...ee2

 

 

 

Gratulerer dere virkelig med nok et sugerør i statskassa? En femtenåring kan ingenting, vet ingenting, har ingenting å tilby et barn og kommer ingen vei uten at det er det offentlige som ender med regninga.

For det er hogd i stein at den femtenåring garantert ikke kan bli en ressurssterk person som voksen?

 

Anonymous poster hash: 275e3...ee2

 

Man bør vel faktisk sjekke ut akkurat det før man formerer seg. Er man ikke et ressurssterkt voksent menneske er det ingen grunn til å få unger i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Gratulerer dere virkelig med nok et sugerør i statskassa? En femtenåring kan ingenting, vet ingenting, har ingenting å tilby et barn og kommer ingen vei uten at det er det offentlige som ender med regninga.

For det er hogd i stein at den femtenåring garantert ikke kan bli en ressurssterk person som voksen?

 

Anonymous poster hash: 275e3...ee2

 

 

 

Gratulerer dere virkelig med nok et sugerør i statskassa? En femtenåring kan ingenting, vet ingenting, har ingenting å tilby et barn og kommer ingen vei uten at det er det offentlige som ender med regninga.

For det er hogd i stein at den femtenåring garantert ikke kan bli en ressurssterk person som voksen?

 

Anonymous poster hash: 275e3...ee2

 

Man bør vel faktisk sjekke ut akkurat det før man formerer seg. Er man ikke et ressurssterkt voksent menneske er det ingen grunn til å få unger i tillegg.

 

 

Så det du egentlig mener er at denne 15-åringen burde bli tvunget til abort?

 

Du nekter å innse realiteten i dette og er svært lite konstruktiv. Det er ikke lov etter norsk lov å tvinge denne jenta til å ta abort. Når har hun bestemt seg for å få barnet, selv om hun er informert om alt det innebærer, er det ikke da mer konstruktivt å støtte moren og 15-åringen slik at 15-åringen får god oppfølging og gode råd - i steden for å fortelle henne at hun hverken kan eller vet noe eller har noen fremtid?

 

Om du er så uenig i at det ikke er lov å tvangsabortere foster til unge jenter, da får du heller jobbe for å få til en lovendring. Å slenge ut av seg masse dritt på et forum som bare er med på å gjøre en vanskelig situasjon verre for de involverte, det er bare arroganse og fullstendig meningsløst.

 

Når beslutningen er tatt og det blir et barn ut av dette, da er det langt bedre å være konstruktiv og støtte nok til at 15-åringen har mulighet til å bli den modne og ressurssterke voksne hun forhåpentligvis blir. Siden moren i dette tilfellet er langt mer moden enn det du fremstår som, sug lut, så tror jeg denne 15-åringen har gode forutsetninger tross en ikke optimal start.

 

 

 

Anonymous poster hash: fff12...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Gratulerer dere virkelig med nok et sugerør i statskassa? En femtenåring kan ingenting, vet ingenting, har ingenting å tilby et barn og kommer ingen vei uten at det er det offentlige som ender med regninga.

For det er hogd i stein at den femtenåring garantert ikke kan bli en ressurssterk person som voksen?

 

Anonymous poster hash: 275e3...ee2

Min mor fikk min søster som 17åring. Vi har ikke vært mer avhengig av statskassa mer enn noen andre. Bare vanlige stønader som barnetrygd og fødselspenger. De levde på farsinntekt de første årene. Det var trangt, men vi har aldri manglet noen ting. Hun har hvertfall lært meg empati og forståelse for andre. Noe som din mor kanskje glemte?

 

Anonymous poster hash: f8595...16a

 

 

Det er vel rimelig garantert at sug luts mor feilet på mer enn ett område...

 

Anonymous poster hash: 91c83...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...