Gå til innhold

Piloten som styrtet flyet ikke en terrorist???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vil bare dele en artikkel en muslim elev på skolen min har skrevet. Den ble hengt i korridoren av rektor.

Er ikke piloten som styrtet en terrorist?? Er det fordi han har feil relgion og kommer fra et feil land?? Han måtte være en Ali, Hamza osv og måtte være en muslim. Da skulle det ikke være snakk om psykiske grunner. Og takk gud for han ikke var en muslim for da måtte vi igjen som muslimer be om unnskyldning og gått i fakkeltog om fred. Jeg sørger for de døde og feirer at kapteinen ikke var en muslim. Er jeg rar eller samfunnet??

 

 

Anonymous poster hash: aa405...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er litt rar som automatisk antar at vedkommende tilhører en religion.



Anonymous poster hash: 761e7...a7d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Har det blitt sånn alle som dreper noen heretter skal kalles terrorist uavhengig av hva årsaken er? Her tror jeg du er litt ute og kjører unge frøken...

 

Anonymous poster hash: 082a2...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor henger du ut eleven din på nett? Du burde vel heller sørge for å undervise litt bedre, så vedkommende forstår hva som er terrorisme og hva som ikke er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er forskjell på handlinger gjort utfra religiøs overbevisning / ekstremisme, samt det å ønske å skremme andre mennesker for en spesiell agenda, og det å ta noen med seg i døden pga sykdom - det være seg om han var psykisk syk, eller ikke taklet det at han ikke kunne leve ut drømmen som pilot pga. fysisk sykdom.

 

Begge deler er like trist, men utgangspunktet for handlingen er totalt forskjellig, og det som skiller.



Anonymous poster hash: 10dc8...e5f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart det er terrorisme!!

Fyren drepte jo 150 mennesker.

 

Anonymous poster hash: 947f8...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å drepe et stort antall mennesker er ikke automatisk terrorisme, det er massemord. Kanskje på tide at folk her leser seg opp på en del?

 



Anonymous poster hash: fafac...258
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart det er terrorisme!!

Fyren drepte jo 150 mennesker.

 

Anonymous poster hash: 947f8...c7d

Formålet med terrorisme er jo ikke å drepe flest mulig, det er å skremme flest mulig. Det virker vel ikke som om denne piloten hadde noen som helst agenda med det han gjorde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart det er terrorisme!!

Fyren drepte jo 150 mennesker.

 

Anonymous poster hash: 947f8...c7d

 

Terrorisme har som mål og misjon å spre frykt i befolkningen. Her var det en syk mann som hadde et dødsønske. Det er ikke terrorisme.

 

Anonymous poster hash: 761e7...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han er ikke terrorist!

 

Terrorister har som mål å drepe flest mulig for en eller annen (forkvaklet) sak!

 

Denne mannen er en psyk massemorder! Et "offer" som skulle "vise verden"....

 

Så selv om resultatet egentlig er likt, så er defisjonene helt forskjellig!

 

Anonymous poster hash: 9092a...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår eleven din, men han har ikke rett i at piloten var terrorist, MEN han har rett i at hvis piloten haďde vært muslim så ville han nok bli stemplet som terrorist.

 

 

Anonymous poster hash: f7342...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var ikke en terrorist akuratt som ABB ikke er en terrorist. Terrorister er muslimer som vil at islam skal være den eneste religionen. Piloten og ABB er/var syke syke mennesker. Men fortsatt ikke terrorister!

 

Anonymous poster hash: 8293c...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han var ikke en terrorist akuratt som ABB ikke er en terrorist. Terrorister er muslimer som vil at islam skal være den eneste religionen. Piloten og ABB er/var syke syke mennesker. Men fortsatt ikke terrorister!

 

Anonymous poster hash: 8293c...69d

Det du sier er fullstendig feil. Er du så kunnskapsløs eller skaper du deg bare?

 

Anonymous poster hash: 8ae92...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var ikke en terrorist akuratt som ABB ikke er en terrorist. Terrorister er muslimer som vil at islam skal være den eneste religionen. Piloten og ABB er/var syke syke mennesker. Men fortsatt ikke terrorister! Anonymous poster hash: 8293c...69d

Hæ?? Terrorisme har INGENTING med religion å gjøre! Hjelpes...

 

Anonymous poster hash: 9092a...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig er jeg lettet og glad over det faktum at piloten ikke var muslim eller "utenlandsk" tysker. Det kunne satt i gang ganske andre prosesser i tillegg til de prosessene som alt pågår i saken. Det blir litt som Anders Behring Breivik..Helt for jævlig det som skjedde 22.juli, men norsk samfunn hadde nok vært et annet idag dersom det hadde vært islamistiske terrorister som hadde stått bak 22.juli-angrepene....

 

Selv om å ta med seg 149 uskyldige mennesker med seg i døden er er grusom handling, er det vel så langt ikke definert som en "terror"-handling. Han har jo ikke ønsket fokus rundt en politisk eller religiøs sak og han har (såvidt jeg vet) ikke etterlatt seg noe manifest, brev, video eller forklaring på handlingene sine heller. Det hele fremstår jo som handlingene til et menneske i dyp personlig krise.

 

Anonymous poster hash: 0ff72...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var ikke en terrorist akuratt som ABB ikke er en terrorist. Terrorister er muslimer som vil at islam skal være den eneste religionen. Piloten og ABB er/var syke syke mennesker. Men fortsatt ikke terrorister!

 

Anonymous poster hash: 8293c...69d

De man sympatiserer med er aldri terrorister, det er alltid den andre siden.

 

ABB er en terrorist og barnemorder, den ene ekstremisten er ikke bedre enn den andre.

 

Anonymous poster hash: f7342...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var ikke en terrorist akuratt som ABB ikke er en terrorist. Terrorister er muslimer som vil at islam skal være den eneste religionen. Piloten og ABB er/var syke syke mennesker. Men fortsatt ikke terrorister!

 

Anonymous poster hash: 8293c...69d

Du er jo helt på jordet. Piloten var ikke terrorist. Men ABB er selvsagt terrorist - siden har drepte folk fordi de hadde andre meninger enn ham selv. Han ønsket å skremme og spre frykt og hadde en misjon. Akkurat som ETA har utført terrorhandlinger i Spania og IRA i UK/Nord Irland. Tror du virkelig terrorisme som begrep ikke fantes før islamisme ble dominerende på terrorfronten?

 

Anonymous poster hash: 1a95f...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Vil bare dele en artikkel en muslim elev på skolen min har skrevet. Den ble hengt i korridoren av rektor.

Er ikke piloten som styrtet en terrorist?? Er det fordi han har feil relgion og kommer fra et feil land?? Han måtte være en Ali, Hamza osv og måtte være en muslim. Da skulle det ikke være snakk om psykiske grunner. Og takk gud for han ikke var en muslim for da måtte vi igjen som muslimer be om unnskyldning og gått i fakkeltog om fred. Jeg sørger for de døde og feirer at kapteinen ikke var en muslim. Er jeg rar eller samfunnet??Anonymous poster hash: aa405...fa1

Følg litt med,da. Han begikk selvmord med en masse andre på slep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke helt svart/hvitt dette. Glidende overgang mellom terrorisme og psykiatri. Vil ikke si at piloten var terrorist, men han var helt ute å kjøre psykisk.

Det samme gjelder vel ABB også, samt mange av hans medterrorister både i IS og i andre bevegelser.

Men forstår godt elevens lettelse over at gjerningsmannen ikke var muslim.

Endret av Hjertefru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke helt svart/hvitt dette. Glidende overgang mellom terrorisme og psykiatri. Vil ikke si at piloten var terrorist, men han var helt ute å kjøre psykisk.

Det samme gjelder vel ABB også, samt mange av hans medterrorister både i IS og i andre bevegelser.

Men forstår godt elevens lettelse over at gjerningsmannen ikke var muslim.

ABB er vurdert til å være tilregnelig. Dette er ikke terrorisme, overgangen er ikke glidende. Dette er massemord, men motivet er ikke å skape frykt i befolkningen for å fremme en politisk sak.

 

Anonymous poster hash: 1c733...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er vel ikke helt svart/hvitt dette. Glidende overgang mellom terrorisme og psykiatri. Vil ikke si at piloten var terrorist, men han var helt ute å kjøre psykisk.Det samme gjelder vel ABB også, samt mange av hans medterrorister både i IS og i andre bevegelser.Men forstår godt elevens lettelse over at gjerningsmannen ikke var muslim.

ABB er vurdert til å være tilregnelig. Dette er ikke terrorisme, overgangen er ikke glidende. Dette er massemord, men motivet er ikke å skape frykt i befolkningen for å fremme en politisk sak. Anonymous poster hash: 1c733...5c5

Sier jo at piloten ikke kan defineres som terrorist. Derimot påstår jeg at mange terrorister ikke er gode psykisk. Du kan være tilregnelig selv om du har har psykiske problemer, som tilfellet ABB. Ingen kan påstå at han var helt i vater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med eleven. Om han var mørkhudet og/eller var muslim og drept 150 mennesker,ville vi ikke gått videre enn å konkludere med at han var terrorist. Sannheten er at det finnes galninger over hele jorden. De bare bruker forskjellige unnskyldninger til det de gjør (for å rettferdiggjøre det de gjør). Men det er en refleksjon over samfunnet våres i dag. Om han var muslim,ville situasjon vært veldig amper. I stedet tenker vi mer om hvorfor denne hvite fine gutten har gjort det.

 

Anonymous poster hash: d8582...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terrorisme er som regel opposisjon mot statsmakten.

 

Terrorismen har utviklet seg og nå setter vi terroristmerke løst rundt omkring.

 

Det er en grunn for at man sier en persons terrorist er en annens person frihetskjemper.

 

 

 

Anonymous poster hash: 2514f...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor henger du ut eleven din på nett? Du burde vel heller sørge for å undervise litt bedre, så vedkommende forstår hva som er terrorisme og hva som ikke er det.

Jeg jobber på en skole i England. Jeg oversatte brevet.

 

 

Anonymous poster hash: aa405...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...