Gå til innhold

Å våkne med snø på nesa


ms.Pond

Anbefalte innlegg

Det føles i alle fall sånn! Brrr... Nå er det den tiden igjen. Hvite trær, hvit gårdsplass, men likevel ikke et fnugg med snø. Iskrystallene invaderer atter en gang, og nå mener de business. Avisa lovte oss mildvær OG finvær. Jeg må le. På denne tiden er det enten eller. 

 

Jaja, i det minste kan jeg pakke meg inn i tjukke ullklær, votter og lue og sette meg ut med paraplydrinken i finværet, se på sola som skinner langt borte og innbille meg at det er 30 grader varmere enn det viser på gradestokken. Det er jo noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det 6-7 grader og sol. Hører vel sjeldenheten til på denne tiden.

Jeg har ikke vinterdekk på bilen en gang..

Men jeg har ullstrømpebukse og skjørt og ullcardigan :D

 

Det finnes ikke varme i sola og jeg som trodde soloppvarming var tingen idag etter frokostkulden var fyrt bort, jeg måtte fyre i en gang til nå etter middag. Kaldt kan det være ute. Og hos andre :/ Noen liker jeg ikke å besøke for det er alltid så kaldt. Må kle på meg alt jeg eier og se ut som michelin-mannen. Og det klarer jeg fint uten masse klær takk!!

 

Jeg nyter tanken på at sola snart snur og gleder meg til våren. Tror det er fordi jeg ikke har julestemning enda. Håper den kommer imorgen når hele dagen og hele lønna går til julegaveshopping :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er rart hvor kald sola kan virke på denne tiden. Til og med lyset er kaldt, bare veldig veldig skjærende. 

 

Heldig du som ikke har trengt å legge om dekk engang! Her har snøen ligget i åssidene lenge, om enn bare et tynt lag. Men vi bor såpass lavt at her er det bare frost. Skikkelig kuldehøl. Krysser fingrene for at vi slipper sånn barfrost som vi hadde for et par år siden, da frøs vannforsyningen til mange av husene her, og det var så tørt at brønnene gikk tomme hos andre. Stas. 

 

Kos deg på juleshopping! Har ikke et fnugg av julestemning selv heller, men det er kanskje fordi jeg har juleskylapper på enda, og bestemt måker meg vei forbi og overser alt som kan minne om jul i butikker og reklamer. Ingen jul før 1. desember! Ja, unntaket er julegaveshopping, det er veldig greit å få unna før rushet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tenkt over det med lyset fra sola. Men du har helt rett.

 

De melder kaldere her også så jeg har lurt på å gå til innkjøp av dekk om ikke annet snart :P

 

vi har også bodd på en hinsides kald plass hvor vannet frøs og vi måtte bære vann til nesten 100 sauer.. Fikk heldigvis relativt fort orden på det. Er så glad vi slipper sauer og ekstra lange vintre. Når folk i byen kjøpte vårsko det ene året var jeg på let etter vintersko i 1-2 str. større for vi hadde vinter lenge enda :/

 

Jeg har ikke latt meg lure av julen enda. Men idag kom julekatalog fra Biltema, Coop obs og div. i postkassen og jeg skal handle julegaver imorgen så sniker nok julestemninga seg litt innpå meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi det hørtes ut som en jobb ja ;) Sauer er ålreite dyr, men 100 stykker drikker mye vann! 

 

I dag kom forresten de første snøfnuggene dalende :) Og jeg er lykkelig, for vi har funnet ut hvor vi skal gifte oss  :hjerte:  :hjerte:  Så nå er det bare å sette seg ned, tvinne tomler og vente. Særlig  :D

Endret av ms.Pond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nåh det er en stund til enda ja, blir sommeren 2016 ;) Vil gjerne at minstebabyen skal få bli så gammel at jeg slipper å amme og at han kanskje kan sove noen rom unna en natt uten at det blir krise :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja jeg satt datoen til juni 2013 når jeg fridde høsten 2011. Vi ville spare penger uten at det gikk på bekostning av ferie og jeg var under utredning og vi visste ikke hvordan ting ville bli.

 

Det blir kjempe gøy! Det er en av de beste dagene i mitt liv :D

Da har du god tid til alt som skal ordnes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...