Gå til innhold

Tips til gode gaveidéer som er på SALG og på tilbud, gjør-det-selv gaver osv...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg pleier hvert år å lage salte mandler å gi til mine foreldre, svigerforeldre og svigerinne. Veldig enkelt og veldig godt (og veldig populært. Får ønsker om de mandlene hvert år;)) Ta en stor pose mandler (kommer jo an på hvor mange du skal gi til/hvor mye selvsagt) og legg i en kjele med nyoppkokt vann (som må dekke mandlene helt). La ligge litt, til skallet er lett å løsne og ta av (du skal skålde mandlene rett og slett;)) Når de er ferdig skoldet legg de utover en bakepapirkledt langpanne og ha over håndsalt/maldonsalt/havsalt. Steker i ovnen til de er gyldne i ca 10 min på 200 grader midt i ovnen. Lurt å røre litt i de underveis. Avkjøl og ha i fine glasskrukker som du knytter en sløyfe rundt eller pynter på annen måte, eller rett og slett bare lager en liten pose av cellofan (fås kjøpt i rull hos bokhandlere) og knyt en fin sløyfe på. :nissegutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Coop pris har kaptein sabeltannbøker til 79 kr, veil over 200., medlemskupp ut måneden tror jeg det er. Kjøpte 3 julegaver i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ark er det tilbud på div treleker. Samboeren kom hjem med tre poser med kjøkkenutstyr i tre til ungen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde løkmarmelade et år, har fått mange spørsmål om når jeg kommer til å lage det igjen. Obs obs kjøkkenet stinker løk i en dag eller to etterpå :P

 

http://www.matpaabordet.no/2009/03/lokmarmelade/

 

Brødkrutonger er kjempeenkelt og billig å lage, godt er det og. Mamma endte med å spise det som chips.



Anonymous poster hash: f1120...53c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klippekort på blowjobs til mannen.

Dorullnisser er alltid en slager.

Samle sammen div middagsrester fra fryseren og pakk de fint inn i en frysebag så blir mottakeren så glad atte:)

 

Anonymous poster hash: edd76...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det mange som har overskudd av epler. Lag tørkede epler. Det er supergod og sunn snacs som egner seg fint som små julegaver.



Anonymous poster hash: 80df0...954
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halv pris på en rekke barnebøker på Ark.no. Mulig det bare er idag, litt usikker...har ikke vært inne for å se selv.

 

Anonymous poster hash: c4be6...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de aller minste har jeg kjøpt Lamaze-leker på eBay. Disse selges jo her i Norge også, men tror nok prisen er en annen. Vet flere små som er svært begeistret for disse fargesterke lekene :)

Link til leker med fast pris i stigende rekkefølge:

http://m.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=lamaze&_pgn=1&_sacat=19068&cnm=Toys+%26+Activities&LH_BIN=1&_sop=15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke dette akkurat på salg, men det er billig i utgangspungtet... ( i mine øyne vertfal)
 

http://www.himmelskinterior.no/categories/oohh

 

Her er billig interiør. Her er billige krukker/boller osv som kan brukes til å lage en juledekorasjon til noen man er glad i til jul. Jeg tror jeg kommer til å gå for noe slikt til jul i år. Det hjelper også på at alt er av resirkulert papir. De sier det er 100% vanntett, men har ikke prøvd selv... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg lagde løkmarmelade et år, har fått mange spørsmål om når jeg kommer til å lage det igjen. Obs obs kjøkkenet stinker løk i en dag eller to etterpå :P

 

http://www.matpaabordet.no/2009/03/lokmarmelade/

 

Brødkrutonger er kjempeenkelt og billig å lage, godt er det og. Mamma endte med å spise det som chips.

 

Anonymous poster hash: f1120...53c

Den løkmarmeladen skal eg jammen prøve i år, passar genialt inn i mine "heimelaga kjøkkengaver"-poser :-D

 

Anonymous poster hash: 58501...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del av disse tingene passer kanskje best til den eldre garde som har alt. Har tenkt å lage en kurv iallefall til mine besteforeldre med noen av tingene:

- Flatbrød er faktisk ikke vanskelig å lage, det eneste er å kjevle tynt og snu flere ganger under steking. Dersom du plukket tyttebær i høst så passer det med hjemmelaget tyttebærsyltetøy til. Billige ingrediener til begge deler (vel og merke om man plukker tyttebær selv da). 

- Hjemmelaget saft og syltetøy

- Hjemmelaget olivensåpe. Er morsomt å lage også og god for huden :) Kan gis bort sammen med f.eks. et håndkle, de fås jo i mange forskjellige prisklasser. Se her hvordan man lager det: http://dinhobby.no/index.php?Itemid=300&id=87&option=com_content&task=view

- til barn kan strikker kjøpes på ebay - søk på loom bands. Passer både for gutter og jenter.

- finn noen enkle oppskrifter og lag en oppskriftsbok til barn. Evnt en A5-perm som du dekorerer og setter inn plastlommer hvor man kan ha oppskrifter. Har en slik selv og syns det fungerer bedre enn en vanlig skrivebok. Om du har noen gode oppskrifter kan jo disse også settes inn.

- strikk vanter eller votter selv.

 



Anonymous poster hash: 8d298...843
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at ikke alle er som meg, og ser like stor verdi i brukt som nytt.

Fremfor å kjøpe ræl til alle og enhver, finn ut av hva folk faktisk trenger. 
Tenk over hva du selv hadde satt pris på å få.
Setter du pris på å få en krukke med badesalt eller syltetøy, eller setter du pris på å få noe du faktisk har skikkelig bruk for?

Finn.no!
Det er utallige leker og dingser man kan kjøpe, som er pent brukt. Hvis man legger litt tid i å vaske og polere, kan det meste bli like fint som nytt. Pakk det inn pent. Et barn legger ikke merke til om det er en prislapp eller en merkelapp på...
Klær, er det også mange som selger ubrukt, eller svært lite brukt på finn. Hør med foreldrene om det er noe barnet ønsker seg, eller trenger.

F-eks.

- Sykkel
- Sparkesykkel
- Lekehus
- Store bamser
- Leke-pc
- Dukkevogn, dukkeseng, stol etc
- Dumpe, huske, andre uteleker
- Bøker
- Høytallere
- Kameraer
- Smykker
- Parfyme
- Møbler. Stoler som kan pusses opp, benker, barnemøbler som kan males til noe personlig osv
- Interiør. Gardiner, rammer, lysestaker, malerier etc
- Klær. Ullklær til barn, vinterdresser, dunjakker.



*Er du en kreativ sjel, så kan du finne f.eks møbler helt gratis, og selv bruke litt tid på å male, pusse og gjøre det "hjemmelaget". Perfekt gave til en som ofte ommøblerer, er interessert i interiør osv. 

*Har du en venn som liker å ta bilder og har et godt kamera? Spør om h*n kan ta noen bilder av barnet ditt gratis. Lag kalender, ramme inn osv. Kjempefin gave til besteforeldre og oldeforeldre.

Hør med familie og venner og spør hva de faktisk trenger. Det er selvfølgelig greit å vite på forhånd om mottakere er "bruktfolk" eller ikke.. 

Jeg hadde satt MYE mer pris på å få 5 plagg med brukte ullklær til vesla til jul, enn å få en liten leke til 399 kr, som bare blir liggende i en kasse med 40 andre leker. 

Nå er ikke jeg en lesehest, men om jeg hadde vært det, hadde jeg satt mye mer pris på å få 10 bøker jeg ønsker meg som er "brukt", enn å få én bok som er kjøpt for 200 kr.. 

Jeg føler at dette med gaver er så oppskrytt! Folk bruker penger på gaver til folk de omtrent ikke kjenner, fordi de føler at de MÅ. Det ender opp med at man bare "bytter" ubetydelige ting. 
Hvor mange får ikke julegaver man absolutt ikke har behov for? Som er gaver man mottar bare fordi man "må" gi noe.  

Man kunne like gjerne bare puttet 100 kr i en konvolutt, så slipper hver part å legge 100 kr i noe totalt meningsløst. Eller rett og slett bli enige om å ikke gi hverandre gaver!

Det beste er jo å motta gaver man faktisk har behov for.. Ikke gi gaver bare for å gi gaver.
Det er ofte vanskelig å få ut av folk hva de trenger eller ønsker seg, men grav litt, spør rundt, så får du fort svar. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn på noe sammen!

 

Den billigste varianten er vel et gavekort på picnick feks et sted mottaker ikke har vært før. Man kan fint bo i nærheten av Oslo og aldri ha besøkt Frogneparken feks. Du står for maten, turen tas til våren.

 

Til barn kan jo en billett til Tusenfryd eller tilsvarende være stas feks. Gratis er jo en tur på 4 H gården, så kan du stå for maten...

 

Jeg og mine barn setter ihvertfall mer pris på både samvær og opplevelser enn mer skrot å ha i skapet! God jul a dere <3 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tipse om en nettside med masse forskjellig, og billig!! Aliexpress.com du kjøper rett fra leverandøren fra kina/USA, og her finner man alt fra fine populære kjoler til en billig penge, til håndklær, babyklær, leker, pynteting osv. Alt er ikke billig, men det meste er, er lurt å sortere etter pris om man søker etter noe. Har vært medlem der i et år nå, og frakten tar en stund (sier seg selv om det er fra Kina) men har aldri betalt noe for frakt, så stort sett er det fri frakt. Har alltid fått varen jeg har bestilt, selv om jeg kanskje har ventet en stund på den. Veldig smart nettside!

 

http://m.aliexpress.com/item/2035452557.html her er det feks en fin bilderamme i tre som nå i fem dager fremover er på tilbud til 10kr med fri frakt.

 

Vil også tipse om å kjøpe wall stickers der inne, mange fine og sinnsykt billig! Fint å gi bort i julegaver etc.

 

Kvaliteten er ikke til å klage noe særlig på, men legg merke til at mye klær er i polyester, så sjekk at det er 100% bomull først. Hvis noen vil bestille her i fra og lurer litt på hvordan man gjør det eller noe, er det bare å sende PM. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde kokebøker til de yngre brødrene mine ifjor, med familieoppskrifter og masse annet enkel hverdagsmat lagd fra bunnen av. De ble kjempeglade :-)

 

I år tenkte jeg å gi min yngste bror som snart skal flytte for seg selv kokkekurs til jul. At han kommer hit en dag også handler vi sammen og lager litt forskjellige retter sammen.

 

Er det noe du er flink til og kan lære bort kan man gi gavekort i det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foto knudsen har -50% på masse varer. Bagasjelapp, penaler, fotobøker, julekort. Masse fint man kan lage, spesielt til den eldre generasjonen.



Anonymous poster hash: 6626c...f72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaterer tipset mitt som jeg kom med før i uken. Ser Himmelsk Interiør har noe få varer på salg nå også. Ikke mye å spare, men alt er mer enn ingenting! :D

Trenger ikke deive PR her inne, det er nok å nevne nettbutikken din en gang i samme tråd.

 

 

Anonymous poster hash: 13495...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange nettbutikker som har outlet med nedsatte varer :) sjekk ut cdon.com og lekmer.no :) særlig på cdon får du jo hva som helst til liten og stor :)

 

Anonymous poster hash: 06e82...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...