Gå til innhold

Tips til gode gaveidéer som er på SALG og på tilbud, gjør-det-selv gaver osv...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er sikkert ikke bare meg, men mange andre brukere her inne som sliter med det samme hvert år. økonomi og JULEGAVER. 

Jeg gruer meg, for jeg vet at desember blir en hard måned. Vi har spesielt dårlig råd i år... Jeg skulle gjerne kjøpt, og begynt å lage julegaver allerede nå, slik at jeg får fordelt kostnadene litt utover flere måneder. Det er jo mye lurere å kjøpe ting som er på tilbud nå, enn når prisene er toppet rett før jul!

Hvor mange andre tenker ikke slik?

Skal vi lage en tråd hvor vi kan tipse hverandre om tilbud og hjelpe hverandre med inspirasjon og råd? Enten det er forslag til ting man kan lage selv, eller ting som er på salg i butikkene?

 

Vær så snill å ikke la denne tråden handle om noe annet:)



Anonymous poster hash: d79ed...6c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest deterbaremeg:):)

Nordli har mange bøker på tilbud nå.

 

Er du flink å sy? Kanskje du kan lage toalettmapper, enkle bærenett, brødkurv, etui til kleenex.

 

Kan du strikke eller hekle, kan du lage kopptuer eller grytelapper... Garn er ofte dyrt, så luer og skjerf etc blir gjerne kostbart, om du ønske å holde prisen nede.

 

Er du flink å fotografere? Forstørr opp noen fine bilder som du tilpasser mottaker og setter i ei billig ramme fra IKEA eller annen plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest deterbaremeg:):)

Decoupage

 

- talglys og servietter, litt usikker på hvordan det gjøres.

- kjøpe fine esker av papp eller tre og pynt med decoupage

- lag ulike kort til ulike anledninger, kanskje 5 stk, legg ved konvolutter og gi bort.

- pynt syltetøyglass, norgesglass etc og sett ett pent kubbelys oppi

- pynt en skrivebok og lag minnebok, hyttebok, diktbok etc.

 

Bare google decoupage, søstrene grene, panduro, nille, europris har masse bra og egnet materiale. Servietter til halv pris, gamle som du har fra før... Bare fantasien stopper deg.

Endret av deterbaremeg:):)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemmelaget rognebærgele er en super gave til voksne!

Nesten gratis å lage og litt "eksklusivt" å motta.

 

Anonymous poster hash: d4cfc...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget rognebærgele er en super gave til voksne!

Nesten gratis å lage og litt "eksklusivt" å motta.

 

Anonymous poster hash: d4cfc...fc0

Jeg bor på Østlandet og rundt meg har ikke rognebærtrærne et eneste blad. Er det noen av dere andre som har sett rognebær? Skulle gjerne laget rognebærgelé faktisk.

 

Jeg synes bøker og brettspill kjøpt på tilbud nå er et dårlig forslag. Er så vanskelig å vite hva folk har fra før og det vil være umulig å bytte hvis det kjøpes nå.

 

Chilisalt, hvitløksolje, limesukker osv er relativt billig å lage. Både olje, salt og sukker kan smaksettes med diverse og bli til fine gaver i en billig krukke fra Søstrene Grene eller tilsvarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hjemmelaget rognebærgele er en super gave til voksne!

Nesten gratis å lage og litt "eksklusivt" å motta.

 

Anonymous poster hash: d4cfc...fc0

Jeg bor på Østlandet og rundt meg har ikke rognebærtrærne et eneste blad. Er det noen av dere andre som har sett rognebær? Skulle gjerne laget rognebærgelé faktisk.

 

Jeg synes bøker og brettspill kjøpt på tilbud nå er et dårlig forslag. Er så vanskelig å vite hva folk har fra før og det vil være umulig å bytte hvis det kjøpes nå.

 

Chilisalt, hvitløksolje, limesukker osv er relativt billig å lage. Både olje, salt og sukker kan smaksettes med diverse og bli til fine gaver i en billig krukke fra Søstrene Grene eller tilsvarende.

Vet ikke hvor på østlandet du bor, men jeg bor i Oslo og her er det fortsatt mengder igjen. Best i markagrensa eller innover turstiene.

 

 

 

Anonymous poster hash: d4cfc...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vet ikke hvor på østlandet du bor, men jeg bor i Oslo og her er det fortsatt mengder igjen. Best i markagrensa eller innover turstiene.

 

 

 

Anonymous poster hash: d4cfc...fc0

 

Så bra! Får se meg om litt lenger vekk fra huset da. Har to rognebærtrær på tomta og det har ikke vært bær på noen av dem. Tenkte at det betydde at det ikke var andre steder heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hjemmelaget rognebærgele er en super gave til voksne!

Nesten gratis å lage og litt "eksklusivt" å motta.

 

Anonymous poster hash: d4cfc...fc0

Jeg bor på Østlandet og rundt meg har ikke rognebærtrærne et eneste blad. Er det noen av dere andre som har sett rognebær? Skulle gjerne laget rognebærgelé faktisk.

 

Jeg synes bøker og brettspill kjøpt på tilbud nå er et dårlig forslag. Er så vanskelig å vite hva folk har fra før og det vil være umulig å bytte hvis det kjøpes nå.

 

Chilisalt, hvitløksolje, limesukker osv er relativt billig å lage. Både olje, salt og sukker kan smaksettes med diverse og bli til fine gaver i en billig krukke fra Søstrene Grene eller tilsvarende.

 

Bor på indre Østlandet og her bugner det av rognebær! (Mellom 300-700moh) Ta en liten kjøretur i skogen å se. Kjørte fra Oslo via Hønefoss til Gjøvik i dag å så masse rognebær langs veien.

 

 

Anonymous poster hash: caf45...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å lage et par kranser av kongler, sjekk link:

https://www.google.no/search?q=pinecone+wreath&biw=1188&bih=559&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=mNcyVPGDGcnmywPQz4KIAg&sqi=2&ved=0CBwQsAQ

 

Washi-tape er billig  kjøpe på etsy.com, det kan brukes til å pynte opp uendeli mange ting:

 

https://www.google.no/search?q=washi+tape+ideas&biw=1188&bih=559&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=L9gyVKrjGui_ygOgs4LYBA&ved=0CBwQsAQ

 

Washi-tape:

https://www.etsy.com/no-en/search/supplies/commercial/trim?q=washi%20tape&order=most_relevant&ref=auto3&explicit_scope=1

 

Youtube har masse ideer til egenlagede gaver.

Disse er veldig fine, er tidkrevende men blir velig imponerdende. Du trenger bare papir, alt fra gamle bøker til gavepapir kan brukes:

http://www.youtube.com/watch?v=7JXWXG3hsRg

 

Eller et enkelt google bildesøk:

https://www.google.no/search?q=diy+gift+ideas&biw=1188&bih=559&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=JNoyVPe7GIj9ygPfo4DYAg&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tips:

 

Syltetøy lages best og billigst ved å kjøpe frosne bær. Rema har gjerne de billigste bærene, fant jordbær til ti kroner for en pakke...

La halvtine i en bolle, og tilsett den sukkermengden du ønsker når bærene er tinet nok til at du klarer å mose de med gaffel. Sett øyeblikkelig i kjøleskap, og hold det kaldt - det blir rennende i romtemperatur.

 

Dermed har du eksklusivt rørt syltetøy til superbillig pris - mye billigere og bedre enn å kjøpe syltetøy på butikken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag egen kalender, kjøp kalender på Nille, print ut bilder selv som man har ytt ila året, lim, klipp og pynt.

Lag fotoalbum ( de gangene jeg har gjort det har det blitt en kjempesuksess) kjøper fotopapir og printer selv.

Hekle sjal, luer, votter eller sånn "pose" til syltetøyglass pynt med metalltråd.

Besøk Magnor eller Hadeland glassverk der har de som regel salg på utgående varer å man kan gjøre design kupp til en billig penge, hvis man Bor i nærheten vel og merke. Det går også Ann å blåse egne glass til en overkommelig pris.

Bor man på indre Østlandet kan man lage egne lys og handle på fabrikken til Løten lys. (Ikke alltid like billig, men det er noen kupp som kan gjøres)

Streberrynet.no eller var det .com?? Kosmetikk ganske greie priser og gaveforslag, bare pass på tollen så under 200 kr.

Gavekort på barnepass, husvask,husmaling , opplevelse, hjemmespa, kino, svømmehallen, konsert, middag mm

Reise til Sverige for å handle leker til julegaver, igjen er kun billigere hvis man ikke Bor så langt unna.

 

Anonymous poster hash: caf45...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hjemmelaget rognebærgele er en super gave til voksne!

Nesten gratis å lage og litt "eksklusivt" å motta.

 

Anonymous poster hash: d4cfc...fc0

Jeg bor på Østlandet og rundt meg har ikke rognebærtrærne et eneste blad. Er det noen av dere andre som har sett rognebær? Skulle gjerne laget rognebærgelé faktisk.

 

Jeg synes bøker og brettspill kjøpt på tilbud nå er et dårlig forslag. Er så vanskelig å vite hva folk har fra før og det vil være umulig å bytte hvis det kjøpes nå.

 

Chilisalt, hvitløksolje, limesukker osv er relativt billig å lage. Både olje, salt og sukker kan smaksettes med diverse og bli til fine gaver i en billig krukke fra Søstrene Grene eller tilsvarende.

Jeg kjøpte spill når det var på tilbud.

Spurte om de ville gå ut av salg eller om det ville bli problem å få bytta etter jul.

Det ville ikke bli noe problem siden det var spill de har inne fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder seg inn i bokklubben og få gavekort på 1000/1500 kr. Meldte meg inn i to klubber og fikk handlet 5 julegaver:D

 

Anonymous poster hash: 65d95...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan kanskje endre overskriften nå som den er sticky eller? Ser litt dumt ut :P



Anonymous poster hash: 5d17f...66e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Man kan kanskje endre overskriften nå som den er sticky eller? Ser litt dumt ut :P

 

Anonymous poster hash: 5d17f...66e

 

Done :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Man kan kanskje endre overskriften nå som den er sticky eller? Ser litt dumt ut :P

 

Anonymous poster hash: 5d17f...66e

 

Done :)

 

 

Supert!

 

Anonymous poster hash: d88ab...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor laget jeg urtesalt, vaniljesukker og chiliolje, kjempepopulært. små krukker og flasker! 

 

Chiliolje var vel en olje av ønsket kvalitet, 1 halv chili. og voila!

 

Vaniljesukker  var en blender, sukker og vaniljestang. poff!!!

 

Urtesaltet var vel noe mer jobb, grovsalt, krydder i blender, smurt utover et brett i ovnen.  det stod på lav varme i noen dager (jeg liker ikke å la det stå på om natten eller når jeg ikke er hjemme). Så kjørte jeg det i blenderen igjen.

 

Og så rognebærgele som andre har nevnt. Men her forsvant alle rognebæra på 2 dager før frosten kom...

 

I år vet jeg ikke helt men kanskje:

 

Tacokrydder

sild

 

Oppskriftene fant jeg på nettet...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Ark Beyer i går og der var det masse tilbud, både på spill, leker og bøker (både til barn og voksne) Supre ting å gi og få:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...