Gå til innhold

Hvor ofte bade baby?


Gravid2014

Anbefalte innlegg

Hvor ofte bader dere babyen deres? På fødeavdelingen sa de 1 gang i uka og det har vi gjort fram til nå. Han er snart 2 måneder og liker det jo så godt! Så har lyst til å bade han oftere, men er redd for at det ikke er bra for huden😳 Så hva gjør dere?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bader hver andre eller hver tredje dag, alt ettersom hvordan det passer :-) jeg fikk beskjed på barsel at alt fra annenhver dag til en gang i uka var greit. Bare bad og kos dere. Men ikke ha såpe i vannet da, da kan de få tørr hud. Vesla her elsker både og bade og dusje :-)

 

Anonymous poster hash: 64075...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk anbefalt av hudlege og helst la det gå et par dager mellom hvert bad, på grunn av dette naturlige fett/talg laget(eller hva det var......) som er utenpå huden og holder den myk og bløt. For mye bading ødelegger dette og huden blir tørr. Bruk kun olje i badevannet :) vi bader hver 3dje dag, med mindre noe gjør at et bad må til oftere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 2 uker begynte vi med bading hver kveld som en del av kveldsrutinene for å markere overgang fra dag til kveld. Kun et kort bad med babyolje i. Går helt fint.

 

Anonymous poster hash: f744e...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynnelsen badet jeg snuppa 2-3 ganger i uka. Etterhvert ble det annahver dag, og da hun var nesten 4 mnd ble det hver dag. Følte det var på tide da :) noen dråper olje i vannet, og selvfølgelig babysåpe/sjampo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynnelsen badet jeg snuppa 2-3 ganger i uka. Etterhvert ble det annahver dag, og da hun var nesten 4 mnd ble det hver dag. Følte det var på tide da :) noen dråper olje i vannet, og selvfølgelig babysåpe/sjampo ;)

Hva mener du med "på tide"? Har baby på 6 mnd og han bades alt fra 1-5 ganger i uka alt etter hva som passer. De svetter jo ikke (utenom nå da det var over 30 gr), så er jo ikke det store behovet så lenge en tar en god vask med klut morgen og kveld. Som de andre skriver har ikke huden godt av bad hver dag.

 

Anonymous poster hash: 99b6c...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seks uker her. Bader 2-3 ganger i uka. En gang med babyolje, de andre gangene med kun vann. Litt oftere under den verste varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed om å bade to til tre ganger i uken siden det er så varmt ute nå og babyen blir fort klam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å ikke bade de små for ofte, de kan bli tørre i huden. Babyolje er smart  å ha i vannet :)

Selv bader vi nurket 1-2 ganger i uken.... :)

Endret av Josephina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har badet/dusjet mine i snitt en gang i uken fra de var nyfødt, nå er de 4,5 ÅR.... hender vi tar en kjapp dusj ekstra, men ellers er det søndag som er badedag i huset! Fin hud på begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller minste trenger kanskje ikke daglige bad nødvendigvis, men vi badet hver til annenhver dag med vår jente da hun var ganske liten. Brukte da bare vann eller babyolje. Da hun ble større og spiste egen mat/fast føde badet vi hver kveld. Det pga av mer lek ute, klining av mat i håret og i ansiktet ect. Et bad i uken er alt for lite for de fra 5-6 mnd og oppover mener nå jeg....😖

 

Anonymous poster hash: 6d723...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...