GÃ¥ til innhold

Statensinkrevingsentral tok skattepengene mine😔krise for min del,noen som har opplevd det? Hjelper det og klage? Hjelp noen!!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

 

 

Jeg har har masse ubetalt inkassogjeld men fikk likevel mine 17.000 kr den 5.juni :D

 

Anonymous poster hash: 34078...de1

Er det noe å være stolt av? Jeg hadde heller vært flau .

 

Anonymous poster hash: dfb9d...260

Har jeg sagt jeg er stolt? Nei!

Men er selvsagt glad for at jeg har fått pengene mine så kjapt!

Det er tross alt sommerferie nå!

 

Anonymous poster hash: 34078...de1

Det hjelper vel ikke om det er sommerferie. De pengene skal jo ikke du ha noen annen glede av enn å få mindre gjeld..?

Selvsagt må jeg på sommerferie med småen for pengene.

 

Anonymous poster hash: 34078...de1

Seriøst? Du skjønner ikke at du ødelegger for barnet ditt også med prioriteringene dine ? Stakkers barn sier jeg.

 

Anonymous poster hash: dfb9d...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å kommentere her, mest fordi jeg anser HI som umoden, kanskje så umoden at du ikke vil forstå HI. 

 

 

Men, da jeg var 17 år klarte jeg og opparbeide meg gjeld. Kjip gjeld. Omkring 100.000. Jeg husker hvordan jeg håpet at jeg skulle få igjen på skatten, eller klare å legge av litt ekstra for å betale. Fikk lånt i banken (tro det eller ei bare 17 år gammel, jobbet ved siden av studier)til og få nedbetalt noe, men langt fra alt. 
Som 17 åring, med store medisinske utforfringer,to jobber OG studier, satte ejg med ned og tok ringerunden til kreditorene. ORdnet nedbetalingsplan. 

17 Ã…R!

 

Jeg kan enda huske hvordan jeg slet om nettene fordi alt jeg tenkte var på den muligens ødelagte fremtiden min. Ville si opp jobbene mine for jeg følte jeg aldri kom ovenpå likevel. Ville kutte studiene for jeg følte jeg hadde ødelagt livet mitt. JEg skulle iallefall aldri få unger når jeg visste jeg var økonomisk rævpult!

 

Min mor lever ikke lengre, men hun gjorde det da. Jeg husker hvordan hun fortalte meg at jeg aldri, ALDRI skulle droppe avdragene mine, ikke en gang en mnd. Og om jeg noen gang så at jeg ikke kom til å klare det, så skulle jeg kontakte de det gjaldt og spørre om utsettelse. Jeg gjorde det aldri. 

 

Det tok relativt kort tid og jeg ble gjeldfri. Det innbar at jeg måtte avstå fra sydenturer med vennegjengen min. Jeg kunne ikke kjøpe alt jeg ville. Jeg kunne ikke dra til hemsedal og Haafjell på festeturer like ofte som de andre. Men når jeg hadde spart opp nok penger til en tur, var det helt sinnsykt og kjenne på den mestringsfølelsen jeg da fikk. 

 

Jeg var 17 år. Jeg visste at dersom jeg ikke tar grep er alt ødelagt for meg. Jeg vil være et offer for økonomisk selvutslettelse om jeg ikke tok grep da. 

 

Jeg har ingen betalingsanmerkninger eller annen vond gjeld hengende over meg. 
Det eneste vi har gjeld på er husene (vi har 2). Bilene og båten er gjeldfri, da jeg har totalt panikk for slikt...jeg lærte!

 

 

Nå visste du at du skulle "få" 24000 igjen på skatten. Du visste også at du skylder staten (!!!) penger. Du HAR barn og et ansvar du tydeligvis ikke skjønner noe av, og du tenkte allikevel aldri tanken på å betale inn de 24000 med en gang du så at det var "skatt tilgode" ? Jeg synes det er veldig spesielt. Og det er kjipt å være barn av gjeldsslaver., bare så du vet det. Og det må være enda værre med en mor som gir faen!

 

Ikke skjønte du hvorfor de har tatt pengene dine og aksepterte det. Det gjorde deg så forbanna at du laget et innlegg om det her inne, og det bare bekrefter det hele......

 

Du får ikke pengene dine tilbake.

 

Det er heller ikke statens eller noen andres skyld at barna dine nå ikke kan reise på ferie. Det er DIN skyld.

Og jeg vet jeg er streng nå, men det er det eneste som hjelper om noe i det heletatt kan det, for det virker som det er fjernt for deg at dette faktisk er konsekvenser av dårlige valg du har tatt.

 

Vær glad for at du har 24000 mindre i gjeld,

 

 

og du, det koster IKKE 24000 og gjeste dyreparken i 1 uke! -Hilsen ei som er oppvokst 3 minutt derfra.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Synes dere er litt frekke. Hun har tydeligvis ikke hatt mulighet til å betale pga. sykdom. Som noen nevner kan hun snakke med dem og kanskje få en betalingsutsettelse i en periode. Hun har kanskje ikke tenkt tanken at staten kan ta pengene og hadde lyst å reise på ferie med ungene. Hvor mange av dere her inne har reist/skal reise på ferie i sommeren?

 

Håper dere har det fint, mens denne familien ikke får dratt noen plass. Det er kanskje litt ekstra fint for dere hvis dere får lov å hakke litt på noen som ikke får dra på ferie først?

 

Anonymous poster hash: d7b50...b35

Jeg betaler gjelda mi og så reiser på ferie. I år blir det ingen ferie nettopp pga gjeld. Mine barn, jeg og mannen skal være hjemme. Synd på hos? Langt ifra. Er vår egen skyld og da tar vi ansvar.

 

Ubetalte regninger og gjeld først før morro! Det burde alle forstå!

 

Anonymous poster hash: 52532...72a

Hurra! Godt å lese at noen har skjønt det!

At det går an å være så økonomisk inkompetent som HI! Skjønner hvorfor det fins programmer som luksusfellen. Hjelpes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Synes dere er litt frekke. Hun har tydeligvis ikke hatt mulighet til å betale pga. sykdom. Som noen nevner kan hun snakke med dem og kanskje få en betalingsutsettelse i en periode. Hun har kanskje ikke tenkt tanken at staten kan ta pengene og hadde lyst å reise på ferie med ungene. Hvor mange av dere her inne har reist/skal reise på ferie i sommeren?

 

Håper dere har det fint, mens denne familien ikke får dratt noen plass. Det er kanskje litt ekstra fint for dere hvis dere får lov å hakke litt på noen som ikke får dra på ferie først?

 

Anonymous poster hash: d7b50...b35

Jeg betaler gjelda mi og så reiser på ferie. I år blir det ingen ferie nettopp pga gjeld. Mine barn, jeg og mannen skal være hjemme. Synd på hos? Langt ifra. Er vår egen skyld og da tar vi ansvar.

 

Ubetalte regninger og gjeld først før morro! Det burde alle forstå!

 

Anonymous poster hash: 52532...72a

Hurra! Godt å lese at noen har skjønt det!

At det går an å være så økonomisk inkompetent som HI! Skjønner hvorfor det fins programmer som luksusfellen. Hjelpes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Synes dere er litt frekke. Hun har tydeligvis ikke hatt mulighet til å betale pga. sykdom. Som noen nevner kan hun snakke med dem og kanskje få en betalingsutsettelse i en periode. Hun har kanskje ikke tenkt tanken at staten kan ta pengene og hadde lyst å reise på ferie med ungene. Hvor mange av dere her inne har reist/skal reise på ferie i sommeren?

 

Håper dere har det fint, mens denne familien ikke får dratt noen plass. Det er kanskje litt ekstra fint for dere hvis dere får lov å hakke litt på noen som ikke får dra på ferie først?

 

Anonymous poster hash: d7b50...b35

Jeg betaler gjelda mi og så reiser på ferie. I år blir det ingen ferie nettopp pga gjeld. Mine barn, jeg og mannen skal være hjemme. Synd på hos? Langt ifra. Er vår egen skyld og da tar vi ansvar.

 

Ubetalte regninger og gjeld først før morro! Det burde alle forstå!

 

Anonymous poster hash: 52532...72a

Hurra! Godt å lese at noen har skjønt det!

At det går an å være så økonomisk inkompetent som HI! Skjønner hvorfor det fins programmer som luksusfellen. Hjelpes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Synes dere er litt frekke. Hun har tydeligvis ikke hatt mulighet til å betale pga. sykdom. Som noen nevner kan hun snakke med dem og kanskje få en betalingsutsettelse i en periode. Hun har kanskje ikke tenkt tanken at staten kan ta pengene og hadde lyst å reise på ferie med ungene. Hvor mange av dere her inne har reist/skal reise på ferie i sommeren?

 

Håper dere har det fint, mens denne familien ikke får dratt noen plass. Det er kanskje litt ekstra fint for dere hvis dere får lov å hakke litt på noen som ikke får dra på ferie først?

 

Anonymous poster hash: d7b50...b35

Jeg betaler gjelda mi og så reiser på ferie. I år blir det ingen ferie nettopp pga gjeld. Mine barn, jeg og mannen skal være hjemme. Synd på hos? Langt ifra. Er vår egen skyld og da tar vi ansvar.

 

Ubetalte regninger og gjeld først før morro! Det burde alle forstå!

 

Anonymous poster hash: 52532...72a

Hurra! Godt å lese at noen har skjønt det!

At det går an å være så økonomisk inkompetent som HI! Skjønner hvorfor det fins programmer som luksusfellen. Hjelpes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Priceless.. tipper mange her inne reiser på ferie tross gjeld. Hva vet dere da? Kanskje har ikke barna vært på ferie på mange år.

Når ble det en menneskerett å dra på ferie?? Bortskjemte folk som ikke kan nyte sommerferien uten at de må reise noen plass.

 

Anonymous poster hash: e7e21...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig typisk folk som ikke har spesielt mye penger som tror at all gleden i en sommerferie er en sydentur osv. 
 

Vi har sikkert mer enn veldig mange, men har enda ikke planlagt tur. Vi ser det an. Er været godt og fint hjemme så koser vi oss i norge, og rundtom i båt og sammen som familie, med venner og øvrig familie. Får vi lyst tar vi en tur. 
For oss handler sommerferie og andre ferier om at vi som familie har fri sammen og dermed mer tid til hverandre. Det er deilig og har fri sammen og bare nyte akkurat det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har har masse ubetalt inkassogjeld men fikk likevel mine 17.000 kr den 5.juni :D

 

Anonymous poster hash: 34078...de1

 

De 17.000 kronene er iallefall ikke skattepenger. Når du skal lyve så bør du prøve å forholde deg til fakta, og fakta er at skatteoppgjøret ikke var ferdig 5.juni, samt at første utbetaling var 26.juni. Men med tanke på måten du prøver å fremstille deg selv på så er du nok ikke akkurat smart, så man vel ikke forvente at du skal klare å tenke over datoer og huske på å konstruere en holdbar løgn.

 

Anonymous poster hash: 95378...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg har har masse ubetalt inkassogjeld men fikk likevel mine 17.000 kr den 5.juni :D

 

Anonymous poster hash: 34078...de1

 

De 17.000 kronene er iallefall ikke skattepenger. Når du skal lyve så bør du prøve å forholde deg til fakta, og fakta er at skatteoppgjøret ikke var ferdig 5.juni, samt at første utbetaling var 26.juni. Men med tanke på måten du prøver å fremstille deg selv på så er du nok ikke akkurat smart, så man vel ikke forvente at du skal klare å tenke over datoer og huske på å konstruere en holdbar løgn.

 

Anonymous poster hash: 95378...461

Hehe. Godt poeng. Tenkte ikke over det en gang.

Men nå blir hun jo dobbelt nek. 🙊

 

Anonymous poster hash: af1e6...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Synes dere er litt frekke. Hun har tydeligvis ikke hatt mulighet til å betale pga. sykdom. Som noen nevner kan hun snakke med dem og kanskje få en betalingsutsettelse i en periode. Hun har kanskje ikke tenkt tanken at staten kan ta pengene og hadde lyst å reise på ferie med ungene. Hvor mange av dere her inne har reist/skal reise på ferie i sommeren?

 

Håper dere har det fint, mens denne familien ikke får dratt noen plass. Det er kanskje litt ekstra fint for dere hvis dere får lov å hakke litt på noen som ikke får dra på ferie først?

 

Anonymous poster hash: d7b50...b35

Jeg betaler gjelda mi og så reiser på ferie. I år blir det ingen ferie nettopp pga gjeld. Mine barn, jeg og mannen skal være hjemme. Synd på hos? Langt ifra. Er vår egen skyld og da tar vi ansvar.

 

Ubetalte regninger og gjeld først før morro! Det burde alle forstå!

 

Anonymous poster hash: 52532...72a

Hurra! Godt å lese at noen har skjønt det!

At det går an å være så økonomisk inkompetent som HI! Skjønner hvorfor det fins programmer som luksusfellen. Hjelpes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg har har masse ubetalt inkassogjeld men fikk likevel mine 17.000 kr den 5.juni :D

 

Anonymous poster hash: 34078...de1

Er det noe å være stolt av? Jeg hadde heller vært flau .

 

Anonymous poster hash: dfb9d...260

Har jeg sagt jeg er stolt? Nei!

Men er selvsagt glad for at jeg har fått pengene mine så kjapt!

Det er tross alt sommerferie nå!

 

Anonymous poster hash: 34078...de1

Det er ikke dine penger. De tilhører de du skylder penger. Snakk om å være uansvarlig.

 

Anonymous poster hash: 91430...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dem som sier at dersom du skal på ferie så må det være basert på et budsjett hvor du har betalt så mye gjeld som mulig, og så ser om du får noe ferie ut av det dere likevel måtte ha levd på hjemme.

Vi drar i år på ferie med et dagsbudsjett som tilsvarer det vi likevel hadde brukt hjemme, dvs. fornøyelsesparker utgår, og vi har veldig fine venner og familie som inviterer så den eneste egentlige utgiften er til billetter.



Anonymous poster hash: 2549f...4ff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal da heller ikke på ferie... Igjen... Mannen gikk for 2 år siden ned 2-300.000 i lønn etter at den daværende jobben hans ble avviklet, og jeg har gått over på AAP etter flere år hvor jeg har jobbet redusert i stedet for å sykmelde meg, og har under 10.000 utbetalt i mnd. Slik blir det ikke ferieturer av, men vi betaler regningene våre. Noe som selvfølgelig kommer i første rekke. Vi satser heller på finvær, turer i nærområdet og overnatting i hagen.

 

Anonymous poster hash: 2b398...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt! Dette må være fru Åsta som er på tur igjen!

 

Anonymous poster hash: 764b6...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med denne tråden siden alle svar kommer 2 - 3 ganger?



Anonymous poster hash: 5ec34...ac0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig typisk folk som ikke har spesielt mye penger som tror at all gleden i en sommerferie er en sydentur osv. 

 

Dette var en utrolig dømmende setning. Har du noen kan hatt dårlig råd? Og da snakker jeg ikke kun et halvt år, men over LENGRE tid, og kanskje aldri har muligheten til å få "normal" råd?

 

Når man har lite penger, og ikke råd til å la sine barn være med på idrett, kulturskole eller sende dem i bursdager eller på kino, så kan jeg godt forstå at det for mange kan være en glede å få muligheten til/drømme om en sydentur.

 

Når man har en hverdag som er en kamp fra ende til annen for å ha råd til å sette mat på bordet til ungene sine, så kan faktisk et lyspunkt være en sydenferie, hvor du kan se dine unger glade og lykkelige i fri lek ved strandkanten.

 

For mange av disse ungene er faktisk vant til  hele tiden å "feriere" i nærmiljøet sitt - ferier uten å bruke penger. Ligge i telt i hagen, gå turer i fjellet, sykle til badestranden og grille i fjæra. Og da kan drømmen for disses mor og far være muligheten å ta med sine barn på noe annet - noe som for veldig mange er noe helt "normalt".

 

For deg som det kanskje er helt vanlig for å dra til syden på ferie innimellom så kan dette være "latterlig", men la slike foreldre få ha denne drømmen uten at du skal sitte på din høye hest og se ned på dem.

 

Til HI vil jeg si at jeg forstår deg, men samtidig så visste du at du hadde gjeld, og Staten tar uansett inn det som er sitt, og du har hatt muligheten lenge for å prøve å få ordnet en løsning på dette. Så får du heller i år også ha ferie i nærmiljøet, og tenke framover (og sette av penger) til en litt bedre ferie neste år.

 

Anonymous poster hash: d25af...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange poster som kommer 2-3 ganger her.

Og jeg får ikke trykt "liker"..



Anonymous poster hash: 9fb27...883
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker, on 28 Jun 2014 - 11:07, said:

 

Øh, nei, du får dem ikke tilbake. Du høres ganske dum ut.

 

Anonymous poster hash: 1f3a9...4fa

 

HI trenger ikke å være dum, for det. Synes folk bør tenke litt over hvordan de skriver til andre mennesker. Og skjønner at HI synes at det er ganske frustrerende. Men når en skylder penger på den måten, så må en nesten regne med at de også må betales.

Neste gang bør Hi være føre var, og søke om utsettelse av nedbetaling av lån. Det er mulig at hun hadde rett på det, men da måtte hun ha søkt på forhånd.

 

Anonymous poster hash: a833f...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også studielån, og på grunn av sykdom og lite penger har jeg utsatt betalingene nå i et år. Går bare inn på min side og ber om betalingsutsettelse, og det har blitt innvilget hver gang. De har ikke tatt skattepengene mine!! Man kan jo aldri la regninger og lån forfalle uten å gjøre noe, da har de jo rett til å kreve inn pengene.

 

Anonymous poster hash: 4db63...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også studielån, og på grunn av sykdom og lite penger har jeg utsatt betalingene nå i et år. Går bare inn på min side og ber om betalingsutsettelse, og det har blitt innvilget hver gang. De har ikke tatt skattepengene mine!! Man kan jo aldri la regninger og lån forfalle uten å gjøre noe, da har de jo rett til å kreve inn pengene.

 

Anonymous poster hash: 4db63...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...