Gå til innhold

Andre som har gjort karrierebytte etter mammapermisjonen?


Ina.89

Anbefalte innlegg

Noen andre som føler på det at arbeidaplassen du hadde før du ble mor, ikke lenger er så spennende? At det ikke lenger er like interressant å jobbe med det du gjør nå?

Jeg vurderer et karrierebytte, men synes det er skummelt å begynne "på ny" igjen nå. Spesielt med et barn i hus. Og gjerne flere på vei om en stund. Noen som har gjort dette og har erfaringer med det, både positive og negative?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg var på jobbintervju 3 uker etter jeg var tilbake fra 11 mnd permisjon.... Kan ikke akkurat si at hodet var helt ut av ammetåken, men fikk jobben pga bekjentskaper og referanser, selv om intervjuet føltes rotete og jeg husket knapt hva jeg jobbet med før minstemann ble født ;-) Jeg hadde egentlig bestemt meg for å skifte jobb før jeg ble gravid, men orket ikke å styre med det under graviditeten og permisjon.

Det går helt fint å skifte jobb som småbarnsmor, folk er stort sett innforstått med syke barn etc. Men kan være greit å være tydelig på at det er behov for fleksibilitet og at man har lite kapasitet til overtid.

Vil anbefale å "få på plass hodet" før man hiver seg ut i søknadsprosessen og jobbintervjuer. En fordel å kunne selge seg selv samt huske hva du har av erfaring fra før du gikk ut i permisjon :-)

 

Lykke til!!

 

Anonymous poster hash: 5584e...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med nettverksmarkedsføring mens jeg har vært hjemme i mamma perm og det treger jeg ikke på. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ja, før barn var jeg produksjons supervisor og hadde en veldig utfordrende, aktiv, løpe, stresse, rekke tidsfrister delegere arbeid jobb med mye lange dager. Når jeg fikk barn endret alt seg og det var ikke lenger jobben som skulle ta all min energi og tid, datteren min ble selfølgelig viktigst og jeg måtte gjøre endringer i karriere. Heldigvis ville ikke jobben miste meg så jeg fikk ny jobb i administrasjonen, vinn vinn for alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort store endringer. Mens jeg har vært hjemme med minimann har jeg tatt vk 2 helseservicefag og vk 3 helsesekretær på 1/2 år hver, så nå søker jeg jobber som helsesekretær. Har ikke vært bare bare å skulle lese samtidig som jeg har en aktiv gutt, men med hjelp fra mannen og familie så har det løst seg. Veldig spennende å skulle begynne i ny jobb snart (håper jeg), men selvsagt også utfordrende å nå gå hjemme med utvidet permisjon. Helsen min tilsier at jeg ikke kan gå tilbake til tidligere yrke så derfor måtte jeg finne noe nytt, og da fant jeg ut at dette var en flott tid å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ferdigutdannet da vi fikk første, og etter permisjonen var det jobbleting. Jeg syns største utfordringen er å sette seg inn i en ny jobb, når man allerede er sliten etter livet som småbarnsmamma, men det går seg fort til. Helt enig med det å skaffe seg overskudd før søkingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg byttet jobb etter 1. permisjon - til en mer krevende jobb, men samtidig til et selskap som verdsetter balanse mellom jobb og fritid. Nå er jeg i permisjon igjen, og ble forfremmet til en lederrolle rett før jeg fant ut at jeg var gravid igjen. Så jeg går tilbake til lederrollen etter endt permisjon, helt uproblematisk og med god støtte fra arbeidsgiver :) Føler at jeg har utviklet meg i begge permisjonene, og det har vært deilig med endring.

 

Anonymous poster hash: bfa58...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei.

 

Jeg jobbet fullt helt til jeg fikk nr fire. Nå går jeg i mammapermisjon med henne og jobber som selger for me&i ved siden av. Jeg har tatt gradert permisjon for da kan jeg jobbe litt og permisjonen blir lenger. Siden jeg har fire små så har jeg bestemt meg for å fortsette med denne jobben når permisjonen er over og evt ha minstemann hjemme litt lenger. Det er helt supert å kunne kombinere mammarollen med litt jobb:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ble gravid med førstemann så jobbet jeg tredelt turnus med bakvaktssystem og uforutsigbar reising. Det gikk ikke an å kombinere jobben min med mannens, og jeg hadde heller ikke lyst til å jobbe så ukurante tider med småbarn i hus. Pluss at reiseveien ble for lang. Så da endte jeg opp med 80 % dagstilling i stedet på et dagsenter, samme type stilling og oppgaver men litt mindre stress og krav. Gikk jo veldig ned i lønn men vel verdt det for å slippe å jobbe netter, julaften/nyttårsaften og å kunne gi barna en mer forutsigbar hverdag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg jobbet fullt helt til jeg fikk nr fire. Nå går jeg i mammapermisjon med henne og jobber som selger for me&i ved siden av. Jeg har tatt gradert permisjon for da kan jeg jobbe litt og permisjonen blir lenger. Siden jeg har fire små så har jeg bestemt meg for å fortsette med denne jobben når permisjonen er over og evt ha minstemann hjemme litt lenger. Det er helt supert å kunne kombinere mammarollen med litt jobb:)

 

Grattis med nr 4 :D På tide å skifte nick da?! Hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk fra sykepleier til lektor.

Hev meg tilbake på skolebenken etter et halvt år på jobb som sykepleier etter permisjon



Anonymous poster hash: 609b5...9bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...