Gå til innhold

Pelsallergi


Gjest ibla

Anbefalte innlegg

Vi mistenker at minstebarnet er allergisk for pels. Hun har infeksjonsastma, og har vært en del tett utenom infeksjon i det siste. Lurer på om hun kan reagere på pels. Problemet er at vi har både hund og marsvin. Hunden er typisk "lavallergi"-pels, men jeg vet det ikke er noen garanti. Dersom hun reagerer på dyra er det jo VELDIG trist, og jeg tør ikke helt tenke på hvordan de to eldste vil reagere dersom vi må kvitte oss med dyra pga minstemann. Før vi tenker verste scenario: Noen som vet om hun er gammel nok til å testes for spesifikk allergi? Altså å teste opp mot hund og gnager / hvertfall pels generelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi mistenker at minstebarnet er allergisk for pels. Hun har infeksjonsastma, og har vært en del tett utenom infeksjon i det siste. Lurer på om hun kan reagere på pels. Problemet er at vi har både hund og marsvin. Hunden er typisk "lavallergi"-pels, men jeg vet det ikke er noen garanti. Dersom hun reagerer på dyra er det jo VELDIG trist, og jeg tør ikke helt tenke på hvordan de to eldste vil reagere dersom vi må kvitte oss med dyra pga minstemann. Før vi tenker verste scenario: Noen som vet om hun er gammel nok til å testes for spesifikk allergi? Altså å teste opp mot hund og gnager / hvertfall pels generelt?

PS Dere med allergiske barn som ikke tåler pels; hva er symptomene? Vi har ikke den klassiske kløen i øyne/nese, men astmasymptomer. Ikke hele tiden, men periodevis, og oftere i den siste. Barnet er 3,5 år gammelt.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke så mye om det, men vår sønn tok allergitester når han var ca 3 år. Han tok det i form av prikktest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Litt vanskelig å vite om hun er gammel nok når jeg ikke ser noen alder? 

 

Forøvrig er det svært sjelden man får pelsallergi. Når det gjelder dyreallergi går dette på midd, det er altså i huden på dyrene at allergenene sitter, ikke pelsen. Pelsen frakter de ut til omgivelsene, om man kan forklare det slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...