Gå til innhold

Vi vil gjerne vite hva dere synes om forumet!


Gjest Kira

Anbefalte innlegg

Alle som jobber med forumet ønsker å bidra til et forum som fungerer bra for brukerne.

Vi ønsker derfor deres synspunkter, og håper dere kan bruke noen minutter på å fortelle hva dere synes fungerer og ikke fungerer.

 

Noen eksempler kan være:

- Er det noe dere savner i reglene?

- Sletter vi for mye, for lite eller er dere fornøyd slik det er?

- Savner dere et forum eller er det for mange forskjellige underforum?

 

Vi setter stor pris på alle tilbakemeldinger :)

 

Kira

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det meste fungerer bra.

 

Savner et forum som heter spontanabort. Da jeg skjønte at jeg holdt på å miste, oppsøkte jeg forumet abort. Opplevde det vanskelig å da lese om de som diskuterte selvvalgt abort. Jeg tenkte heller ikke på å oppsøke «vi som har mistet» siden jeg ikke hadde mistet enda. Har sett flere som har «misforstått» dette etterpå også.

 

Anonymous poster hash: c2bff...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min opplevelse er at forumet er bra, men at modereringen er noe inkonsekvent. Å lange ut mot feks. uføre eller alenemødre er greit, men stakkars den som sier noe skjevt om innvandrere. Opplever også at enkelte tråder, som hun med babyen i badekaret, blir stående unødvendig lenge. Hun fikk sinnsykt mye hets. Likevel blir slike tråder stående lenge før den omsider ble låst. Den burde blitt slettet ganske så kjapt, er min mening.

Helgene er høytiden for hets og trolling. Moderator opplever jeg som svært fraværende i helgene. Savner også bedre tilbakemelding på Ris & Ros. At dere har lest tråden og har mye å gjøre holder ikke.

Bortsett fra Kira så synes jeg at moderator er svært lite synlige på forumet.

 

Likte godt at Susanne startet debatter. Det ønsker jeg mer av.

 

Personlig har jeg ikke behov for flere underforum, men jeg støtter forslaget om å omdøpe Din Baby til Ditt Barn. Mye bedre og mer treffende navn på forumet siden babytiden varer så kort, men barn har vi hele livet.

 

 

 

Anonymous poster hash: c8e7c...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for mange underforum. Det burde vært mulig å poste to steder på en gang, for eksempel både på annonym og på barneoppdragelse på en gang.

 

Liker ikke navnet. Det er såpass pinlig at jeg ikke vil fortelle noen at jeg bruker nettstedet.

 

Modereringen er helt grei for tiden, men jeg er desverre ikke trygg på at annonymiteten vår blir godt nok værnet om.



Anonymous poster hash: a3715...3ec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

brukte mye forumet før og hadde god utbytte av det. Skrev mye om skole og bhg. Sluttet da opplevde det som at uansett hva jeg skrev så kom noe av det jeg hadde skrevet før i retur. Ser dessverre at hakkingen pågår fremdeles, at det oppleves negativt for de som blir utsatt for hets. Tror at om man satte en stopp for slikt vil flere bruke nick, noe som gjør det mer oversiktlig hvem man diskuterer med. Men jeg er imponert over mangfoldet av brukere som er her nå, veldig bra!

 

 



Anonymous poster hash: 9830f...bea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes moderatorene er alt for lite synlige, den eneste som en ser noe særlig til er kira bjeffer. Etter det kom brukermoderatorer er b.l.a Elin helt fraværende.

I helgene er det stort sett fritt frem, virker ikke som det er moderatorer her i det hele tatt da.

 

Dere er pinlig dårlige til å svare på ris & ros. Når folk klager på at dere ikke svarer, så får en til svar at dere har mye og gjøre. Har dere ikke tid til å svare, så får dere heller ta vekk hele ris & ros forumet. Savner og tilbakemelding der når dere har fikset noe som en bruker opplever som et problem. Ikke godt for brukerene og vite at ting er fikset når dere ikke svarer.

 

Jeg synes forumet har tapt seg veldig i det siste. Før var jeg her inne hver dag, nå er det bare en sjelden gang.



Anonymous poster hash: 2ce39...66e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes folk lirer av seg for mye gørr og frekkhet.

 

Anonymous poster hash: f21a3...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke noe om at hele anonymforum ble oppfunnet, da tok hetsingen helt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at troverdigheten til siden blir ødelagt litt av anonymforum.. Det er mye hetsing og usakligheter som gjør at jeg har bestemt meg for å holde meg helt unna den siden fremover, da det bare gjør meg stresset og litt lei. Må tråle siden for å finne gullkornene. De andre sidene er mye bedre, får mye bra informasjon og opplever at det er mange gode mødre der ute også..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gangstersquad

Synes det er mye spydige, voksne mennesker her inne! Jeg mener at man kun har god nok grunn til å poste som anonym hvis man ikke vil "offentliggjøre" mtp. noen av opplysningene som kommer ut. Det at noen poster som anonym bare for å være frekk, spydig og direkte motbydelig synes jeg burde bli slått HARDT ned på! Mange tråder her inne er det frustrerte gravide som har starta og da er det siste man trenger å få slengt bare dritt. Takk for meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinlig navn og smokkebilde. Er direkte flaut når noen ser hva du er inne på og spør om jeg planlegger flere barn, 10år etter sistemann ble født.

 

Døp om forumet til ditt barn og fjern smokkebildet.



Anonymous poster hash: 22e52...3f8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det burde jobbes mer for å bli kvitt de trollene som kommer igjen og igjen... Og de som spammer ned forumet med tråder om enkelte folk.

 

Er forøvrig enig i at modereringen er inkonsekvent, og at enkelte grupper er "lovlig vilt", mens andre er totalfredet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Fint om en kunne få slette sine egne innlegg, flytte til andre forum samt redigere i overskriftene

* Modereringen kan gjerne være strengere, mange tråder får bli veldig lange og fulle av møkk. Ofte har HI skrevet et helt ok innlegg, men det er lov å ødelegge veldig og det bør være unødvendig.

* Det har vært eksemler på at identifiserbare personer har blitt diskutert åpent, uten at de er offentlige personer samt at temaet har vært svært private (eks. i barnevernstråder) - slike tråder bør slettes umiddelbart da det ikke hører noe sted hjemme, husk personvernet

* Diskusjon av personer som skriver blogger bør ogå følges nøye - at enkelte av disse selv ikke evner å beskytte seg selv betyr ikke at en kan tillate offentlig skittkasting med bloggingen som diskusjonsgrunnlag



Anonymous poster hash: ed705...a05
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • kunne redigere eller slette egne tråder / innlegg.
  • At dere er mere synlige, og at dere ser etter brukere som hele tiden bare lager "kvalme"
  • At dere bytter navn på siden, og bilde.

 

Anonymous poster hash: 38add...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

  • kunne redigere eller slette egne tråder / innlegg.
  • At dere er mere synlige, og at dere ser etter brukere som hele tiden bare lager "kvalme"
  • At dere bytter navn på siden, og bilde.

 

Anonymous poster hash: 38add...af3

 

Vel, definer "kvalme" på en måte som er allment akseptert og du får Nobelprisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kunne hake av anonymt på kranglesiden også?

Jeg savner å ha en ren anonymside der man kan skrive om hemoroider og andre private/flaue ting, og så kan provoserende/hormonelle innlegg skrives på kranglesiden. Nå har kranglesiden ingen som helst funksjon utover syklubb for et par brukere.

 

Anonymous poster hash: e8840...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min opplevelse er at forumet er bra, men at modereringen er noe inkonsekvent. Å lange ut mot feks. uføre eller alenemødre er greit, men stakkars den som sier noe skjevt om innvandrere. Opplever også at enkelte tråder, som hun med babyen i badekaret, blir stående unødvendig lenge. Hun fikk sinnsykt mye hets. Likevel blir slike tråder stående lenge før den omsider ble låst. Den burde blitt slettet ganske så kjapt, er min mening.

Helgene er høytiden for hets og trolling. Moderator opplever jeg som svært fraværende i helgene. Savner også bedre tilbakemelding på Ris & Ros. At dere har lest tråden og har mye å gjøre holder ikke.

Bortsett fra Kira så synes jeg at moderator er svært lite synlige på forumet.

 

 

Anonymous poster hash: c8e7c...43c

 

Enig i denne.

 

Anonymous poster hash: ffb63...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

  • kunne redigere eller slette egne tråder / innlegg.
  • At dere er mere synlige, og at dere ser etter brukere som hele tiden bare lager "kvalme"
  • At dere bytter navn på siden, og bilde.

 

Anonymous poster hash: 38add...af3

 

Vel, definer "kvalme" på en måte som er allment akseptert og du får Nobelprisen.

 

Sug Lut du kan ansett meg når du vil! Kjempe!

 

Anonymous poster hash: 9830f...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kunne hake av anonymt på kranglesiden også?

Jeg savner å ha en ren anonymside der man kan skrive om hemoroider og andre private/flaue ting, og så kan provoserende/hormonelle innlegg skrives på kranglesiden. Nå har kranglesiden ingen som helst funksjon utover syklubb for et par brukere.

 

Anonymous poster hash: e8840...0ef

 

Jeg er ikke mye på krangleforumet, men hvorfor endre et av de forumene som faktisk blir brukt, det er det jo ingen mening i. Om man har syklubb på småfolk 1-2 år eller på et forum som heter krangle, har vel ingenting å si. Det er jo ikke sånn at de ikke gidder å lese hva andre skriver der inne heller. Jeg syns jeg får fornuftige reaksjoner de få gangene jeg skriver noe der inne.

 

Og det er helt åpent å spørre om hva du vil på anonymforumet og det er vel også flere andre forum du kan spørre andre spørsmål på.

 

Anonymous poster hash: 2b8c1...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns anonymforumet er et veldig godt forum å ha! Dersom dere ikke liker at det blir diskusjoner ol der inne, så skroll forbi anonymforumet istede da. Jeg er veldig takknemmelig for at jeg kan poste ting anonymt.

 

Ellers er jeg fornøyd med det meste. Men skulle ønske det het noe annet enn "barnimagen". Flaut for meg som ikke engang er gravid enda (men ønsker)

 

Finn på et sprekere navn! :D 



Anonymous poster hash: 1c086...a02
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som gjentatte ganger hetser anonymt burde bli fratatt muligheten til å være anonym, eller bli utestengt.

 

 

Anonymous poster hash: 81fd9...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle tilbakemeldingene så langt :)

 

Jeg ser at flere av dere mener vi tillater for mye. Hvis vi skal gå etter reglene så står det at krenkende og injurierende utsagn ikke er tillatt. Her blir det naturligvis noen gråsoner, fordi folk har forskjellig oppfatning av hva som kan være et krenkende utsagn. Vi har også reglen om at avsporinger kan bli slettet.

Hvis vi skal gjøre noen forandringer når det kommer til modereringen, hva er da deres forslag til hvordan vi skal gjøre det?

Ønsker dere at vi sletter mer, låser tråder tidligere eller er mer synlig når det kommer til advarsler i trådene?

Eller burde det vært presisert bedre/mer i forumets regler hva som er tillatt eller ei?

 

Ang Ris & ros skal vi ta den kritikken til oss, og absolutt være mer aktive der. Lover :)

 

Kira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kira,

 

tror dere må begynne strengt, bli mildere og ta noen runder når det trengs. Men gi beskjed før vårrengjøringen begynner så man ikke søler kaffen på tastaturet :) Bra dere tar dette seriøst! 



Anonymous poster hash: 9830f...bea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stort sett bare på anonym. Liker når det skjer noe, temaer på kanten og når folk er småfrekke med hverandre. Er her for underholdningsverdien, alt annet er kjedelig. Selvfølgelig må det være regler for oppførsel, men voldsom moderering er bare slitsomt.

 

Anonymous poster hash: 84082...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...