Gå til innhold

Det blir bedre :)


Gjest Eilicic

Anbefalte innlegg

Gjest Cilla&Ian

Jeg har tidligere skrevet innlegg her ang min sønn og trassalder, og det var litt morsomt å se hva jeg faktisk har skrevet for lenge siden og hvordan gutten min og vår situasjon var da. Jeg ser jo at jeg var temmelig sliten, frustrert over situasjonen min da, økonomien var dårlig, jeg mistet stønad fra nav, jeg fikk ikke jobb og hadde barneværnet i ryggen og i tillegg var guttongen vanskelig å ha med å gjøre. Det er ikke alltid lett for en unge kvinne å skal klare ALT selv, det er vanskelig og man kommer opp i situasjoner man vanligvis ikke burde havne i i så ung alder, men slik blir det når man velger å bli foreldre så ung.

 

For 6 mnd siden var alt kaos og jeg kjente på meg selv at det begynte å bli nok, jeg følte ikke at jeg komt il å takle enda mere motgang alene. Jeg var 17 år da jeg ble mamma, og det var selvsagt denlykkeligste dagen i mitt liv, jeg kunne aldri ha vært foruten gutten min. men mye har skjedd på disse 4 årene og mye av det kunne jeg ha vært foruten. Bf overlot alt ansvar til meg, og når han var tilstede mishandlet han meg, jeg flyttet bort derfra og fikk meg kjæreste, vi flyttet sammen etterhvert men forholdet varte bare 1 år siden han mistet jobben, ble deprimert og la skylda over på meg. Rett etter det ble jeg meldt til barnevernet av ei dame som boddde i samme blokk som meg, og hun kom med alvorlige beskyldninger, og jeg husket at jeg ble så såret over å høre at noen kunne mene at jeg var voldelig, kjeftet og ga sønnen min sovepiller for å få han til å sove hele natten, for det første, så har jeg aldri kjeftet jeg har aldri slått barnet mitt og jeg har aldri fått resept på sovetabeletter i hele mitt liv. Det har vært en lang prosess innenfor barnevernet, med hjemmebeslk og samtaler, men jeg har vært ærlig hele veien og gitt dem alle opplysninger fra alt av det offentlige som det går ann å gi dem.

jeg har vært lenge uten jobb og det har teret på meg, jeg gikk en mnd uten penger siden stønaden jeg fikk fra nav opphørte i januar.

 

Men i dag kan jeg se tilbake på alt det negative å vite at dette var erfaringer, dette var noe jeg skulle igjennom og jeg klarte det. Barnevernet kom med den konklusjonen at jeg var en strålende mor som gjorde alt for sønnen min, de hadde ingenting å tilby meg heller siden jeg klarte meg så bra, så saken der ble henlagt, jeg sa til dem på det siste møtet mens jeg gråt gledestårer, " jeg gråt da dette startet, og jeg gråter nå når det slutter". jeg har fått meg fast jobb med meget bra lønn og stortrives, jeg er nå snart ferdig med lappen og det skal bli deilig, økonomien er under kontroll og det er hærligt, og sønnen min er rene og skjære gullongen nå og språket har kommet helt frem, vi har det så utrolig deilig akkurat nå!

 

Det jeg vil med dette innlegget er å dele mine opplevelser som har fått meg til å føle at jeg ikke er god nok, flink nok. Jeg er det! Og du er det! Alle kan være en god mor om du bare prøver hardt nok, det kommer til å bli tungt og du kommer til å oppleve ting som drar deg så langt ned at du bare har lyst til å dra dyna over hodet og bli der til alt er over!

 

Vi er mødre! Noen av oss er kanskje alenemødre, andre er lykkelig gifte mødre, ulykkelig gifte mødre, eller i samboerskap, uansett hva din livssituasjon er så skal du vite at du er bra nok og du er god nok, for det er ingen i hele verden som er akkurat som deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Så nydelig innlegg! Jeg ble helt rørt her jeg sitter.

 

Så flink du har vært!

 

Dette innlegget tror jeg kan hjelpe mange som sliter over kneika, takk for at du delte erfaringene og tankene dine med oss ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

Fikk bare lyst til å gi deg en klem jeg, og takke for et flott innlegg. Masse lykke til videre på ferden :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg&mini

For et fantastisk innlegg!

Godt å høre at det ordnet seg for dere, du er en kjempegod mamma:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantastisk! Tusen takk for et flott innlegg, du har helt rett!

Du har vært kjempeflink og har all grunn til å være stolt, og tusen takk for påminnelsen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...