Gå til innhold

Har du et veldig bilsykt barn?


KatrineA

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal skrive en artikkel for klikk.no om bilsyke barn, og i den forbindelse skulle jeg så gjerne ha kommet i kontakt med noen som har en skikkelig bilssyk sønn eller datter.

Kanskje er det et ork å dra i butikken fordi junior kaster opp på veien, eller lillemor blir kvalm bare dere kjører til barnehagen? Eller dere dropper hytteturen fordi det alltid ender med oppkast i baksetet...

 

Hadde vært flott om noen kunne dele sin historie med oss og kanskje komme med noen gode råd og vink til andre som sliter med det samme!

 

Noen som kunne tenke seg å bidra?

 

Hilsen

Katrine Andreassen

frilansjournalist for klikk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har slitt veldig med vår gutt på 3 år.

Det har vært spying på 15 min turer og spying selv om han har fått reisesyketablett.

Vi prøvde å unngå melkeprodukter før kjøring,

Prøvde uten mat og drikke i bilen.

Prøvde salt potetgull, ostepop å mye mere:)

Kan nå se ut som at det har bedra seg, bank i bordet :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min blir veeeldig kvalm..ikke spydd så ofte men nok..og på alt av båter, biler fly osv...ingen reisemåtevsom har fungert..men fik noen nye tabletter på resept, og det har funket knallbra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bilsyk datter på 5 1/2 år. Hun har blitt bilsyk og spydd innimellom fra hun var noen måneder gammel.... Storebror på 13 år har/har hatt det samme problemet.

Vi er avhengige av reisesyketabletter, men det er slettes ikke alltid det virker :( Vi har prøvd akupunturbånd, prøver å passe på¨så ikke barnet har hverken tom eller full mage. Viktig å sitte i midten og kunne se forover og få frisk luft fra åpent vindu.

Jeg sitter alltid i baksete med spypose... og dessverre, de har nok arvet dette av meg. Jeg var helt lik som barn, men "vokste" det av meg etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at jeg har fått noen som stiller, men hvis dere andre har gode råd som har fungert for dere vil jeg veldig gjerne ha det til å bruke i artikkelen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi snudde bilsetet! Det er vel som å banne i kjerka, men fra den dagen ble det slutt på hyling og spying i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snudde bilsetet! Det er vel som å banne i kjerka, men fra den dagen ble det slutt på hyling og spying i bilen.

Hehe godt å høre at vi ikke er alene om det... Hadde skikkelig dårlig samvittighet. Men det ble en bedring, og alle som har opplevd et veeldig bilsykt barn (som spyr ned hele bilen...) vet hvor forferdelig de har det :(

Hos oss ble det litt bedre, men det er nok kvalme evt. oppkast ca annenhver biltur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min blir veeeldig kvalm..ikke spydd så ofte men nok..og på alt av båter, biler fly osv...ingen reisemåtevsom har fungert..men fik noen nye tabletter på resept, og det har funket knallbra

Hva slags tabletter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min blir veeeldig kvalm..ikke spydd så ofte men nok..og på alt av båter, biler fly osv...ingen reisemåtevsom har fungert..men fik noen nye tabletter på resept, og det har funket knallbra

Hva slags tabletter?

 

Polaramin 2mg heter de..prøvde de selv i helgen båt i dårlig vær..heeeelt supert ;) de har rød varseltrekant..men ble ikke trøtt av de..det bøir ikke guttungen heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...