Gå til innhold

Alternativ til skrikekur?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en datter på 10 måneder som tuller mer og mer om natta. Våkner ofte og finner ikke roen selv, men må ammes i søvn.

Samme når hun skal legges for kvelden.

 

Det begynner å slite oss helt ut og noe må gjøres. Mannen mener vi skal kjøre en skrikekur, men jeg vil gjerne finne en annen løsning.

 

Er det noen som har noe tips å komme med?

 

Anonym poster: 5219872ea5020d7969e6f811c9c4756f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke brukt skrikekur i alle fall,men prøv og syng of stryk henne over pannen,vet mange barn roer seg av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å amme. Send mannen inn om natta, ev. lån henne bort ei natt eller to til en tålmodig tante eller noe, gi henne vann i stedet. Gi henne mme om kvelden, da sover hun tyngre. Om ikke noe av dette hjelper: Legg en madrass ved siden av senga hennes, og sov på rommet sammen med henne en periode, slik at hun vet at dere er der.

 

Anonym poster: f0b8a8eb28e490d0ce1b1b68521ace68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke brukt skrikekur i alle fall,men prøv og syng of stryk henne over pannen,vet mange barn roer seg av det :)

 

Nei for det har hun sikkert ikke forsøkt allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å amme. Send mannen inn om natta, ev. lån henne bort ei natt eller to til en tålmodig tante eller noe, gi henne vann i stedet. Gi henne mme om kvelden, da sover hun tyngre. Om ikke noe av dette hjelper: Legg en madrass ved siden av senga hennes, og sov på rommet sammen med henne en periode, slik at hun vet at dere er der.

 

Anonym poster: f0b8a8eb28e490d0ce1b1b68521ace68

 

Signerer denne. Vi gav flaske med vann om natten, og det var slutt på nattevåk etter to-tre dager....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Vi har prøvd å ligge ved siden av henne, kose, synge osv uten at dette hjelper. Hun blir bare illsint og hylskriker..

 

Anonym poster: 0d11ebc049ba60db95aef97da35abd82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La henne ligge å tulle mens du gjør andre ting på andre rom. La døra stå på gløtt. Hvis hun skriker så si stille at det er natt. Funka her ihvertfall. Lykke til! Det er utrolig frustrerende når de ikke vil sove...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsoving...

 

Anonym poster: b2d46033917946214fdde08c8618363f

 

Vi gjør det, problemet er at hun våkner veldig ofte og roer seg ikke uten pupp. Forsøkt å gi flaske med vann eller melk, men det vil hun ikke ha.

Spørs om vi må bare ta kampen the hard way, men syns det er veldig tøft å la henne gråte sånn, samtidig som vi må gjøre noe så nattesøvnen for alle blir bedre før vi blir helt utslitt.

 

Anonym poster: 0d11ebc049ba60db95aef97da35abd82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker hun smokk? Noe favorittkosedyr?

 

Hatt en runde med begge mine minste.

Var en veldig mild variant av skrikekur.

Kos i stua, smokk og kosedyr/klut i halsgropa og i seng.

 

Reiste seg selvsagt opp 100 ganger og gråt.

Sto bare utafor døra et øyeblikk og før gråtinga tok seg opp gikk jeg inn igjen, la han/hun ned og hvisket shhh, det er natt, god natt og gikk ut.

 

Måtte gjenta det utrolig mange ganger, men det funket etterhvert.

Må bare stålsetter seg for lite voksenliv noen dager:)

 

Lykke til!

 

Anonym poster: 4ceadc1042c79b351ddfdd99dba97843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fortsatt å amme henne i søvn. Sønnen min ble nattammet til han ble ett år. Da sluttet han av seg selv. Det andre barnet mitt sluttet jeg å amme i søvn om kvelden da hun var 15 mnd ved at mannen la henne. Gikk helt fint siden vi gjorde det når hun var klar.

 

Anonym poster: 56319ecc32ded04c8cfe0e639348b431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...