Gå til innhold

barnehage merking av klær


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er penn eller klistremerker best ? Hvor kan jeg kjøpe det billig

 

Anonym poster: 521490da6deae46b4682273abc0894bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tekstilpenn kjøper jeg på Notabene. Lapper på merkalt.no. Husker ikke prisene nå, men dyrt er det ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at strykelapper er best, for de sitter bom fast. Men tar litt tid å stryke på.

Hvis du har en barnehage der det stjæles dyre klær (vi har aldri opplevd det altså, men leser på forum at det skjer?!?), så tror jeg de lappene som kan klistres på lett kan pirkes av?

 

Tekstilpen er kjekt hvis det er et plagg (sko f.eks) en ikke kommer til for å stryke på. Men synes det er litt knotete å bruke på alt for det blør igjennom tekstil, og blir lett litt rotete/uleselig.

 

Har og stempel, men da ville jeg anbefale lite skrift/stor skrift. Blir raskt uleselig på mange plagg (fungerer bra på hvit dynetrekk f.eks i barnehagen, men ble usynelig etter en vask på sokkene som var farget uten vaskelapp)

 

Dette er mine erfaringer iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente selvsagt fargede sokker uten vaskelapp. Vaskelappen er der jeg bruker å stryke på merkelappene helst. For da kan en lett klippe de bort hvis en gir bort klærne etterpå til fretex f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man med dyne og dyne trekk ?

 

Anonym poster: 521490da6deae46b4682273abc0894bf

 

Kanskje til vogn el noe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har man med dyne og dyne trekk ?

 

Anonym poster: 521490da6deae46b4682273abc0894bf

 

Selvfølgelig har man det når barna sover i vogn i bhg.

 

Anonym poster: 167e4c6556453555ee3a522801259eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer helt sikkert hva man har i ulike barnehager? Så bare at mange i min barnehage hadde både vognpose + dyne liggende i sovehylla i høst. Så jeg tok med det samme.

 

De sover stort sett ute i vogna hvis det ikke er veldig kaldt hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det praktiske med klistermerker er at da kan man lett fjerne de om man ønsker å selge eller gi bort klærne ved senere anledning.

At noen stjeler klær har jeg aldri vært bort i, og jeg har jobbet 18 år i barnehage.

MEN klart er klærne umerket skjer det at det blir borte, derimot er de merket dukker de alltid opp igjen.

 

Og på vinteren er det vognposer som gjelder, og gjerne et ullpledd, dyne brukes på tidlig høst og på våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker både sprit tusj og strykefrie navnelapper ( som man kan bestille på www.navnelapper.no ) om hverandre. Sprit tusj på skift klærne, mens stryke frie merke på ull klær, uteklær, sko, strikket tøy ol.

 

I begynnelse bestilte jeg også de billige stryke merker, men fant ut at det var altfor tungvint måte å merke klærne på. Man måtte stryke i ett. Ungene vokser jo for hver dag som går, og klærne må skiftes ut jevnt og trutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker taggit fra sabo.no til å merke sokker, veldig enkelt og raskt. Ellers bruker jeg både merkepenn og strykepålapper på de andre klærne.

 

Anonym poster: 37ad8a1f33c8c163530c8494c1a4310d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøper klistrelapper på presis.no. Klistres på klærene uten stryking og sitter som bare det. Kan i tillegg klistres på alt annet. Matbokser, sko, leker osv.

Zupert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg kjøper klistrelapper herfra: http://www.ludostore.no/tt/?tt=10457_12_143648_&r=%2Fforsideprodukter%2Fnavnelapp-140-klistrelapper.html

 

Jeg gir alt tøy som er for lite videre til organisasjonen som feks hjelp oss å hjelpe, og synes klisterlappene har vært lettest å fjerne igjen. Jeg har ikke opplevd at de har falt av til nå.

Vi har ikke hatt noen tyverier i barnehagen, men det hender ofte at barnehageansatte legger ting på feil plass.

 

Vi har brukt pose, og ullteppe fra nøstebarn (jeg tror det var der det ble kjøpt, var en gave).

 

Anonym poster: 77bbbc8f29f852d48379447e17120cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både navnestempel og strykefrie navnelapper(geniale)

Bruker også sprittusj av og til.

Har vanlige strykelapper til feks sokker

Vi merker alt og har heller aldri mistet noe.

Vinterstid har gutten sovet i voksipose, dyne for høst og vår og teppe på sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...