Gå til innhold

sengevæter


skorpionfruen

Anbefalte innlegg

Noen her som har/ har hatt barn med denne "problematikken". Har et bonusbarn som tisser seg ut i søvne (hun er verdens herligste så ikke noe om det). Men når de har vært hos legen for å få hjelp, har de fått beskjed om å vente og la henne drikke mer fordi urinen er så konsentrert.

 

Spm mitt til dere som kjenner til problemet: gjør dere bare det beste dere kan med dogåing, eller har dere fått medisiner?

 

Jenta er 6 år, så alderen tilsier at hun burde greie å holde seg på natten. Vi har invistert i sånne tisselaken, så hun slipper bleie på natta for dette liker hun virkelig ikke. Lakene må jo selvsagt vaskes ofte.

 

Noen som har råd eller erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei

 

Jeg har samme problem og håper det gir seg snart. Kan ha tre ulykker på en natt og merker jeg sover lettere pga det, ligger i bakhodet.

Har også kjøpt heldekkende tisselaken. følger han(6år) på do flere ganger i løpet av natten. Blir sjelden sur pga det, kan glippe. Prøver å ikke ha noe fokus å det. vaske sengetøy og nattklær hverdag blir litt i overkant i lengden.

Sluttet med nattbleie når skolen startet selv om han ikke var tørr. Bleiene er også for små og etterlater merker.

håper det går seg til snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevøen min har alt av utstyr på blåresept og fikk smeltetablett av legen for å se om det funker. Så utrolig rart at ikke alle leger prøver å lette det for folk i stede for å bare si de vokser det av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren vår er 9 og har fortsatt problemer med dette.

Viste seg etter en samtale med lege at hun ikke enda produserer det hormonet som forteller kroppen at den skal slutte å produsere urin på natta.

Dette ordner seg av seg selv når hun vokser til, så til det skjer så får hun hormontabletter - og er tørr hver eneste natt hun tar den tabletten.

Fungerte veldig bra hos oss.

 

Farfaren hennes hadde samme problem og ble tørr da han var 11 - så vi må vel regne med å gi henne kveldstabletten en stund til.

 

Lillebroren på 3 er tørr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også nevne at om hun ikke får tabletten sin, så bærer vi henne på do ca en time etter hun har sovnet. Da pleier det å gå bra, sikkert fordi hun ikke drikker noe på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Er den hormontabletten Minidrin? Jenta vår på 7 har ikke hatt effekt av den (tatt 2 hver kveld), så jeg ble litt nysgjerrig på om det din niåring får, kanskje er noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min gutt tok jeg med til kiropraktor. Har vært våt hver eneste natt hele livet frem til da og natten etter vi hadde vært der var han tørr!! Han er fortsatt ikke tørr hver natt enda men vi går til behandling en gang i blant for å holde det mest mulig i sjakk.

 

Kiropraktoren kjente i ryggen på gutten min at han har spenninger i nervetrådene som gjør at signalene om at han må tisse ikke nådde hjernen.

 

Så jeg vil absolutt anbefale en tur til kiropraktor:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sønn som var sengevæter frem til 9-10 årsalder. En fortvilet situasjon som begrenset han i overnattinger hos kamerater bl.a. Vår redning ble kiropraktor. Var til 6 behandlinger. Allerede etter 3 behandlinger var han tørr natten igjennom. Undert hadde tilfeldigvis lest om nervebaner som kunne ligge i klem og forhindret signal fra urinblære til hjerne. Da min sønn var for tidlig født, fikk jeg en tanke om at kanskje noe fra fødselen ikke var helt utviklet. Fikk aldri svar på dette, men behandlingen hos kiropraktor hjalp i alle fall. Verdt et forsøk.

Endret av karlohol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...