Dere som er så gode på kakeoppskrifter :)
Opprettet av
mamma_til_2
, aug. 18 2012 13:00
3 svar til dette emnet
Skrevet 18 august 2012 - 13:00
- har dere en oppskrift på slik skuff-kake? lys kake med sukker og kanel kanskje nøtter oppå?
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
#2 Gjest_Mentha_*
Skrevet 18 august 2012 - 13:12
Har ikke laget det selv, men fant denne på detsoteliv.no (får ikke tli å linke til spesifikke oppskrifter der, så jeg limer den inn). Den så veldig god ut synes jeg 
Skuffekake med krydder
Dette er en nydelig, myk og saftig langpannekake, som ikke kan mislykkes! Kaken er rask å lage, enkel å lage og har kjempedeilig smak av krydder. Oppskriften passer til en stor langpanne.
Ingredienser:
150 g smør
5 dl sukker
8 dl kefir
3 ts natron
2 ts kanel
2 ts kardemomme
1 ts ingefær
0,5 ts muskat
10 dl hvetemel
Pynt:
4 ss mandelflarn eller hakkede nøtter
3 ss perlesukker
Fremgangsmåte:
Smelt og avkjøl smøret. Bland alle ingrediensene i en stor bakebolle. Bruk en stålvisp til å røre med, slik at alle melklumper fjernes.
Ha deigen i en stor, bakepapirkledd langpanne (ca 30x40 cm). Dryss over lettknuste mandelflarn eller hakkede nøtter, samt perlesukker.
Stek kaken nederst i ovnen ved 200°C i 30 min. Avkjøl kaken i formen. Del kaken opp i passe store firkanter og løft dem ut av formen ved hjelp av en stekespade.
Skuffekake med krydder
Dette er en nydelig, myk og saftig langpannekake, som ikke kan mislykkes! Kaken er rask å lage, enkel å lage og har kjempedeilig smak av krydder. Oppskriften passer til en stor langpanne.

Ingredienser:
150 g smør
5 dl sukker
8 dl kefir
3 ts natron
2 ts kanel
2 ts kardemomme
1 ts ingefær
0,5 ts muskat
10 dl hvetemel
Pynt:
4 ss mandelflarn eller hakkede nøtter
3 ss perlesukker
Fremgangsmåte:
Smelt og avkjøl smøret. Bland alle ingrediensene i en stor bakebolle. Bruk en stålvisp til å røre med, slik at alle melklumper fjernes.
Ha deigen i en stor, bakepapirkledd langpanne (ca 30x40 cm). Dryss over lettknuste mandelflarn eller hakkede nøtter, samt perlesukker.
Stek kaken nederst i ovnen ved 200°C i 30 min. Avkjøl kaken i formen. Del kaken opp i passe store firkanter og løft dem ut av formen ved hjelp av en stekespade.
#3 Gjest_Mentha_*
Skrevet 18 august 2012 - 13:13
...ellers er det bare å google skuffkake, så får du opp mange forslag