Gå til innhold

Vår sønn Romeo


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

En bekjent har kalt sin sønn Romeo, til stor hysteri blant besteforeldrene som blant annet tilbød 25.000 kroner til foreldrene for å ombestemme seg.

 

Dette er unge, ikke-utdannende mennesker som lever i sin egne lille amerikaniserte boks.

 

Prøvde å fortelle at Romeo gjerne kan bli belastende, men dette bare fnøs hun av.

 

Tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det blir spesielt belastende. Det er så mange forskjellige navn nå, mange innvandrere med navn vi ikke kjenner så godt, og mange nye norske navn også. Småbarn kjenner jo ikke Shakespeare vanligvis heller da, så problemet vil evt dukke opp i ungdomsskolealder..

 

Men, nei, jeg tenker ikke at det vil by på så mange problemer for poden. Romeo er ikke v'rre enn mye annet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Ler meg ihjel!

 

Glemmer ikke henne på forumet her som ville kalle ungen Cæsar Alexander Eros Vegas pluss etternavn. KAN egoet bli større, tro? Jo, hvis de kalte ham Cæsar Alexander Mahatma Jesus, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo så mange rare navn ute å går, som andre her sier. Så det trenger ikke nødvendigvis å bli belastende :)

 

Samtidig synes jeg jo det er et meget spesielt navnevalg, og absolutt et som jeg ville styrt unna selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romeo, sikkert ikke inspirert av skuespillet, men holder heller en knapp på the Beckhams..

 

Men hva hadde det med saken å gjøre at de er ikke-utdannende? Syns du liksom det høres så mye bedre ut med disse Oslosbestevestkant-navnene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ler meg ihjel!

 

Glemmer ikke henne på forumet her som ville kalle ungen Cæsar Alexander Eros Vegas pluss etternavn. KAN egoet bli større, tro? Jo, hvis de kalte ham Cæsar Alexander Mahatma Jesus, kanskje.

 

 

Haha!! Auda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som har døpt sønnen sin Romeo og både gutten og moren har det gått fint med :) jeg liker navnet kjempe godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud. Hvorfor skulle det være et problem at ungen heter Romep? Du hørtes ut som en utrolig festelig dame du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud. Hvorfor skulle det være et problem at ungen heter Romep? Du hørtes ut som en utrolig festelig dame du.

 

Hadde ungen het Romep sÅ hadde jeg nok reagert ja.. Men ikke Romeo... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Her er min sønn Romeo og min datter Lolita.

 

Jo, det er faktisk litt problematisk å bli kalt opp etter en litterær figur, når navnet til denne figuren er konstruert kun til denne, eller i alle fall er forbundet bare med denne.

 

Bjørnstjerne, Ophelia og Tintin høres ut som navn, men de er funnet på i ett konkret henseende. Stakkars Bjørnstjerne måtte jo gå rundt med navnet, men de to andre er fiktive personer, som Romeo. Og det beste er om det blir der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent har kalt sin sønn Romeo, til stor hysteri blant besteforeldrene som blant annet tilbød 25.000 kroner til foreldrene for å ombestemme seg.

 

Dette er unge, ikke-utdannende mennesker som lever i sin egne lille amerikaniserte boks.

 

Prøvde å fortelle at Romeo gjerne kan bli belastende, men dette bare fnøs hun av.

 

Tar jeg feil?

 

Det navnet er på nivå med Amadeus. Jeg vet bare om en som heter det: Amadeus de Lange, også kalt AMA (google ham hvis du ikke vet hvem han er). Og han er ikke engang født som det, han het opprinnelig Stig Ribsskog eller noe sånt.

 

Romeo vil helt klart bli et belastende navn. Det høres direkte useriøst ut som navn på en person i Norge. Litt som å hete Donald Duck.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns Romeo er fint, var faktisk innom det selv. Kult navn det ikke går så mange av på dusinet. Ville mye heller kalt sønnen min Romeo enn Mathias, Jakob eller Emil. Fine navn det også, men helt totalt uinteressante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke ha valgt Romeo, men det er jo ikke i nærheten av så kjipt som Carosander, Crissander, Liam og andre rariteter som mange tydeligvis syntes er helt greit å kalle barna sine.

Kjør på med Romeo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg leste overskriften var min reaksjon "å så søtt!"

 

Etter å ha lest alle innleggene her, er den fremdeles det.

 

Jeg ser ikke hvorfor man alltid må få halvt panikk når noen ikke benytter topplista, men gir et navn de virkelig liker til sin elskede baby. Jeg synes det er en herlig utvikling at flere ser ut til å tørre å være orignale nå enn før. Barn oppfatter alle navn som normale uansett, med mindre vi voksne sier noe annet.

 

Jeg er veldig sikker på at lille Romeo ikke får klassens rareste navn, selv om han sikkert er den eneste i klassen som heter akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får krysse fingrene for at han blir en kjekkas når han blir stor. Tenk om han blir en feit, stygg og kvisete ung mann, da kan det fort bli belastende å hete Romeo. Når jeg hører navnet Romeo så tenker jeg romantikk og på en pen, høy og mørk mann ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

De får krysse fingrene for at han blir en kjekkas når han blir stor. Tenk om han blir en feit, stygg og kvisete ung mann, da kan det fort bli belastende å hete Romeo. Når jeg hører navnet Romeo så tenker jeg romantikk og på en pen, høy og mørk mann ;-)

 

Jepp. Romeo er ikke et navn, det er på linje med et begrep. Som "han er litt av en casanova". Hvis en dame får blomster fra en beundrer, kan kollegene si "jøss, riktig en romeo du har funnet deg." Det ligger i kortene at en romeo er en romantisk helt. Har forresten sett Julies balkong i Verona, der Romeo angivelig klatra opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får krysse fingrene for at han blir en kjekkas når han blir stor. Tenk om han blir en feit, stygg og kvisete ung mann, da kan det fort bli belastende å hete Romeo. Når jeg hører navnet Romeo så tenker jeg romantikk og på en pen, høy og mørk mann ;-)

 

Jepp. Romeo er ikke et navn, det er på linje med et begrep. Som "han er litt av en casanova". Hvis en dame får blomster fra en beundrer, kan kollegene si "jøss, riktig en romeo du har funnet deg." Det ligger i kortene at en romeo er en romantisk helt. Har forresten sett Julies balkong i Verona, der Romeo angivelig klatra opp!

 

Haha Pashla.. Slik som "Jens" mener du?? Det må jo være like "belastende" i så fall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får krysse fingrene for at han blir en kjekkas når han blir stor. Tenk om han blir en feit, stygg og kvisete ung mann, da kan det fort bli belastende å hete Romeo. Når jeg hører navnet Romeo så tenker jeg romantikk og på en pen, høy og mørk mann ;-)

 

Jepp. Romeo er ikke et navn, det er på linje med et begrep. Som "han er litt av en casanova". Hvis en dame får blomster fra en beundrer, kan kollegene si "jøss, riktig en romeo du har funnet deg." Det ligger i kortene at en romeo er en romantisk helt. Har forresten sett Julies balkong i Verona, der Romeo angivelig klatra opp!

 

Haha Pashla.. Slik som "Jens" mener du?? Det må jo være like "belastende" i så fall:)

 

Shakespare sin Romeo, er nok vesentlig mer kjent enn "Pikenes Jens" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...