Gå til innhold

Når og hvordan får barna påskeegget i dag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 år, og fikk skattekart i ene bladet sitt i dag, som viste veien til skattekisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to gutter, 1,5 år og 4,5 år. Vi bor ved et skogholt og jeg går ut og gjemmer eggene i skogen. KJempe spennende, første gangen vi gjorde det i fjor. Han på 1,5 skjønner jo ikke stort, da. Men 4,5 åringen er helt med og synes dette er utrolig spennende og husker detaljer fra i fjor.

 

Da går vi ut etter en tidlig middag, og leter etter spor etter påskeharen....stor stas når eggene blir funnet ;o) Påskeharen har egg både til smågutta og mamma + pappa har jeg hørt.

 

Så går vi hjem og koser oss med påskeegget etter selvsagt litt prøvesmaking i skogen.

 

Vi gjør en tur ut av det.

 

Tenker når de bli eldre så lager vi en rebus ut av det, dvs. en type skattejakt.

Jeg syens dette er mye mer spennende enn å bare gi de eggene rett i hånda. Hvertfall så lenge de synes det er moro selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjemmer egget også i skogen. Så tar vi med tvillingene på 5 år på jakt etter påskeegg i skogen. Kjempe moro. Jentene har gledet seg lenge til dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten her er 14 mnd, jeg selv synes det er tidlig å gi godis i påskeegget, men min mor fikk trumfet gjennom med bestemor kortet. Han fikk et av de minste eggene med litt sjokolade og skumgumi i på torsdag, men han har ikke fått spise stort av det, han har fått en liten bit etter middagen, men det er det, i dag har han fått et sjokolade egg etter frokosten. Og det kommer nok til å bli noe mer i dag også, han skal ligge over hos min mor i natt, så det blir hun som styrer godis inntaket hans i dag og i morgen.

Hadde det vært opp til meg hadde det egget inneholdt småfolk kjeks og noe rosiner, også hadde jeg planer om å ha i oppdelt frukt og bær i det i dag. Men det får passere, han er så stolt over påskeegget med godis i. Heldigvis har vi selv kontroll på lørdager ellers, og da får han litt kjeks og ellers oppdelt frukt og bær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakten startet med en gang vi sto opp! Tok en ny vri i år enn hva jeg tidligere har gjort,før så bandt jeg en lang tråd til sengen hans, som han fulgte helt til påskeegget! Men i år så hang jeg opp gule lapper rundt om kring i huset, der det sto f.eks: "se inni den tingen mamma vasker klær i", "Hvor kan egget være tro, har du prøvd å se på do" eller "har du prøvd å lete i skoen din?" på hver plass fant han en ny lapp(til sammen 12 lapper) På den siste sto det "skru på mamma sin data, så ser du hvor egget er gjemt" Da hadde jeg tatt bilde av stedet egget var gjemt og lagt inn som bakgrunnsbilde på dataen :D Han syntes det var kjempe morro! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mentha & Junior

Junior på 15 mnd får egget sitt etter han har sovet. Ble litt spontant, men han får et egg med en smoothie-pose og en banan (hans favorittfrukt). Mest bare for at han skal få et egg og litt kos, vi er ikke så nøye på godis, og i alle fall ikke ti han enda. Det blir tidsnok snop, så nå nyter vi enn så lenge at han blir overlykkelig for smoothies og frukt :)

Har heller ikke laget noen rebus eller skattejakt til han, føler han er litt i minste laget enda. Men til neste påske blir et nok full rulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutten min på 7 har funnet opp sin egen måte, som vi har fulgt i flere år. Vi fester hyssing i en gulrot som vi henger på ytterdøra, for å lokke til oss påskeharen. Og vips, plutselig har haren vært der, spist opp gulrota og lagt igjen et egg på trappa!!! Like spennende hvert år... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt var gjemt i hagen i morges, litt ligger hos dyra som ungene er med og steller og litt får de på skattejakt i familieselskap i kveld.

 

De er 5 og 7. Det blir mer enn nok sjokolade og marsipan i dag, men det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...