Gå til innhold

NY TRÅD ca 6 MND (fra gamle 4 mnd februar)


Leelo

Anbefalte innlegg

Vi holder på med halvnattavenning. Dvs at vi har i en ukes tid nå gitt snuppa vann når hun våkner ca 2,5 time etter grøtmåltidet og frem mot klokken 00.00. Etter det når hun våkner får hun pupp igjen. I begynnelsen drakk hun masse vann når hun våknet. Nå holder det at vi gir smokken, så sovner hun igjen etter 5-15 min. Har heller ikke vært så mye grining. Så hun har nok heller våknet av vane, og trengt puppen for å sovne igjen. Så nå ser vi at hun pleier å våkne til mat i 02-03 tiden. (Da er puppen god og full, så hun blir nok kjempe mett). Også kan hun da sove videre til ca 07.00. Og videre til 8-9 :D Hun har nok ikke trengt de 1-2 måltidene på kvelden før jeg har lagt meg, så er ikke rart snuppa har blitt så god å rund ;) hihi

Så flink du er! Må si jeg blir veldig inspirert. Her er det pupp hele natta enda... men jeg vet jo at det er for det meste bare for kos. Etter påske da skal jeg prøve på det samme som deg. Må bare være 100 % klar for det.

Ja, fant ut at nok var nok. Nå er hun oppe i 2 porsjoner med mat på dagen og i tillegg så ammer jeg hun når hun vil på dagtid. Så nå ville jeg ha litt kveld igjen. Inatt var helt fantastisk, da la vi henne klokken syv, "våknet" til smokken 3 ganger ca. Men våknet ikke til mat før 03.30! :D Så da fikk jeg sjokk når jeg så på klokken, for det har ALDRI skjedd før :D Så nå begynner hun også å sove bedre endelig! Krysser fingrene for at det fortsetter slik!

Lykke til når dere også skal prøve :)

 

Ps: Merket at snuppa spiste mer på dagen når hun ikke fikk de 2 ammingene tidlig på kvelden etter hun var lagt ;)

Hvordan går det med dere nå?

Etter i natt er det nok for oss også. Jeg har nesten ikke sovet og hun har vært på puppen hele natta. Hun spiser 2 fulle grøtmåltider nå, pluss 3 isterninger med middag og frukt i tillegg til amming i løpet av dagen nå. Så hun kan jo umulig være så sulten på natta:)

 

Problemet er at hun ikke tar smokk, og har prøvd å gi henne vann i senga og da ble hun illsint. Men vi får bare stå i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff jeg tror prinsen har fått den 4. barnesykdommen.

Skikkelig ekkelt når babyen min er syk for første gang! Han som pleier å være så blid og smiler og ler hele tiden, smiler nesten ikke i det hele tatt.

har knapt hør han gråte siden han ble født og nå er det mye gråt hele dagen og natten.. stakker lille prinsen min! Håper det gir seg snart.

Har hatt høy feber i 2 dager nå, og det er ikke så lenge men det er lenge nok når babyen min har det vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeeesp...her er det den ene bleia etter den andre, og urolig nattesøvn. Eneste som slår meg er tenner... Er sååå trøtt for tiden, merker at det blir lite søvn...:(

Hun er forøvrig blid og fornøyd, åler og setter seg i krabbestilling, spiser litt middag og litt grøt, men langt fra full porsjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange som åler, eller står i krabbestilling nå? Jenta mi gjør ikke. Hun har aldri vært veldig glad i å ligge på magen. Men jeg ser hun begynner å bevege seg litt i sirkler nå. Hun drar seg imidlertid opp i sittende når hun sitter i vippestol! (holder seg fast i ei stang). Storesøster var veldig tidlig med åling og kryping. Og alt annet for den del. Misstenker at denne jenta kommer til å gjøre ting annerledes siden hun ikke liker å ligge på magen. Blir spennende å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da skulle vi prøve på det samme som Min Engel (halvnattavenning). Det ble jo helt ødelagt av tennene. Våknet hver halvtime av skikkelig skriking, så jeg kunne ikke gjøre noe annet enn ha henne i sengen hos meg... igjen. Hva gjør dere? Jeg smører på dentinox, men det varer ikke så lenge. Lurer litt på om jeg skal bare fortsette å ta henne inn til meg, før jeg har tenkt til å nattavvenne helt (om en måneds tid til), men jeg sover så fryktelig dårlig.

 

Skrev her om dagen at snuppa kommer opp i krabbestilling, og nå er hun virkelig overalt. Krabber ikke, men kommer seg opp på alle fire og sparker til alt hun kan med beina. Har blitt et par "faceplants" haha, men passer på at hun ligger på gymmatta til alle tider. Jenta vår har alltid likt å ligge på magen, helt fra hun var et par uker. Utvikling er veldig forskjellig, så jeg ville ikke bekymret meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg tror prinsen har fått den 4. barnesykdommen.

Skikkelig ekkelt når babyen min er syk for første gang! Han som pleier å være så blid og smiler og ler hele tiden, smiler nesten ikke i det hele tatt.

har knapt hør han gråte siden han ble født og nå er det mye gråt hele dagen og natten.. stakker lille prinsen min! Håper det gir seg snart.

Har hatt høy feber i 2 dager nå, og det er ikke så lenge men det er lenge nok når babyen min har det vondt!

 

Hvordan går det med han i dag? Høres ekkelt ut ja, kanskje en tur til legen er lurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liten oppdatering på nettene her. Skrev sistuke at vi tenkte på å prøve å kutte nattmåltidet. Vel, som sagt så gjort :)

 

Hele påsken nå har pappa gått inn å dyttet inn smokken når hun har våknet i 2-3 tiden som vanlig. Det har gått over all forventning! Sovner igjen med en gang. Neste gang hun våkner er ca 6, da henter jeg henne inn til frokost i sengen hos oss, hvorpå vi begge gjerne sovner igjen en halvtimes tid - koooos :)

 

Merker at hun spiser litt større posjoner fast føde på dagen de siste dagene - så det kompanserer vel for nattemåltidet.

 

Nå håper jeg bare dette varer - har ikke hatt en hel natts søvn siden før jeg ble gravid :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg tror prinsen har fått den 4. barnesykdommen.

Skikkelig ekkelt når babyen min er syk for første gang! Han som pleier å være så blid og smiler og ler hele tiden, smiler nesten ikke i det hele tatt.

har knapt hør han gråte siden han ble født og nå er det mye gråt hele dagen og natten.. stakker lille prinsen min! Håper det gir seg snart.

Har hatt høy feber i 2 dager nå, og det er ikke så lenge men det er lenge nok når babyen min har det vondt!

 

Hvordan går det med han i dag? Høres ekkelt ut ja, kanskje en tur til legen er lurt?

 

Ja vi hadde tenkt til å dra til legen i dag, men etter at han sov store deler av dagen i går, våknet han kl 20 i går kveld og var feberfri. Vi trodde feberen ville komme tilbake, men da vi tok tempen i morges var den på 36.9, og han er tilbake til seg selv og smiler og ler igjen! :-)

Han har heller ikke (ennå) fått noe utslett, så er mulig det ikke var den 4. barnesykdommen, og heller rett og slett bare ne liten virusinfeksjon.

 

Uansett så er han så og si tilbake til seg selv, bare litt sliten nå så det er veldig deilig!

Utrolig ekkelt når babyen blir syk for første gang!

Men da er det overstått... he he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at babyen er på bedringens vei, leoliten! Jeg gruer meg masse til første sykdommen.. Eneste som har vært her er en tett og snørrete unge (da var han to uker gammel, ikke veldig stas det heller) og feber etter vaksina sist. Skal til HS i morra, ny vaksine.. Men sjøl om han hadde feber var han blid og gla, så jeg håper på gjentakelse av det.

 

Guttungen sparker i fra når han ligger på magen i fanget mitt, men har ikke skjønt teknikken på gulvet ennå. Tror han er på glid da, gleder meg til å se framover!

 

Påska har vært på hytta, hvor han sover på eget rom.. noe som har inspirert oss til å få fingeren ut i forhold til hans eget rom her. Nå er det malt, jeg skal se på gardiner i morra.. kanskje blir det eget rom på han neste uke? Hva tenker dere om dette?

Han sover veldig mye bedre på eget rom, viser det seg :)

 

Null tenner. Masse biting. Mye sikkel. Haha.

 

Nye triks de siste dagene: Vinke til folk, og lage wa wa wa-lyd og å spille på slurva, på seg selv og på meg. Hihi.

 

(Har endelig laga ferdig dåpskortene forresten. Tok pene nye bilder på gulvet i påska. Ble kjempefine! Noen her som ville blitt sur hvis bildene på takkekortet er av en to måneder eldre unge, så lenge han har dåpskjolen på?? (A) Hihi.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har skrevet nå, men har fulgt med hele veien. Morsomt å lese om hvordan andre har det og se hvor mye som er likt hos oss alle!

 

Her har første tann kommet. Den kom med feber og snørring og ufattelig mange bæsjebleier. Hun er litt snørrete enda og i natt skfita jeg ikke mindre enn tre bæsjebleier... Gleder meg litt til det stabiliserer seg...

 

Pupper henne i søvn enda, og i kveld skal vi egentlig prøve å legge henne på eget rom (har stadig funnet unnskyldninger). Men tipper hun kommer til å havne i vår seng ved første mating etter vi har lagt oss. Hun får fremdeles mat nokså hyppig på natta.

 

Hun spiser nå to grøtmåltider og smaker på diverse annet. All mat går ned, selv om apetitten har vært litt dårlig nå siste uka. Kan vel ha noe med tennene å gjøre?

 

Ellers er det titting på vogner og bilsete nr 2 som gjelder om dagen. Har prøvd sportsdelen til emmaljungan noen ganger (når det var varmere), men den er tung! Vil derfor ha en lettere liggende i bilen og til turer. Er så utrolig mange valg, men tror jeg har landa på city mini gt - den har ikke kommet enda, men tror den virker bra.

 

Når det gjelder bilsete har jeg snust på cybex sirona, som heller ikke har kommet enda, men det ser utrolig kjekt ut!!! Det kan snus på basen og dermed brukes begge veier og det kan også snus mot deg når barnet tas ut og inn av bilen. Men er litt skeptisk siden det ennå ikke har kommet i forhold til resultater i kollisjonstester osv...

 

Dette blei laaaangt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha første natt vekke fra vesla til helgen. Skal en snartur til London, min mor skal være hos oss og passe henne.... Blir fra lørdag lunsjtider til søndag kveld. Merker jeg gruer meg :( Jeg savner henne jo når hun legger seg om kvelden - hvordan skal 24 timer gå?? Æææææ :(

 

Noen andre som har reist fra sine over natten ennå? Hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da her jeg begynt med grøt til minien. han blir 6mnd til lørdag. merket han var veldig nyskjærrig på mat. alt det jeg spiste, fulgte han nøye med på å sjesket skikkelig. så da var det å prøve grøt. å gud som han elsket det. da var det sprelling med armer og bein. måtte gi han en vanlig porsjon. han ville bare ha mer etter prøvesmakingen.

men ett spørsmål. jeg ammer, men har lest at det er mange som mister melken etter de har introdusert fast mat. mitt spørsmål da er. er det nan2 som skal brukes da?

 

ha en fin kveld videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da her jeg begynt med grøt til minien. han blir 6mnd til lørdag. merket han var veldig nyskjærrig på mat. alt det jeg spiste, fulgte han nøye med på å sjesket skikkelig. så da var det å prøve grøt. å gud som han elsket det. da var det sprelling med armer og bein. måtte gi han en vanlig porsjon. han ville bare ha mer etter prøvesmakingen.

men ett spørsmål. jeg ammer, men har lest at det er mange som mister melken etter de har introdusert fast mat. mitt spørsmål da er. er det nan2 som skal brukes da?

 

ha en fin kveld videre

 

Det skal vel gå fint å amme en god stund selv om man har begynt med fast føde? Melkemengden vil jo gå ned, men trenger ikke opphøre. Vet noen som bare ammer morgen og kveld (og har gjort det i månedsvis..), og melkemengden tilpasser seg. Men vet ikke hvilken erstatning du skal bruke om du mister melken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha første natt vekke fra vesla til helgen. Skal en snartur til London, min mor skal være hos oss og passe henne.... Blir fra lørdag lunsjtider til søndag kveld. Merker jeg gruer meg :( Jeg savner henne jo når hun legger seg om kvelden - hvordan skal 24 timer gå?? æææææ :(

 

Noen andre som har reist fra sine over natten ennå? Hvordan gikk det?

 

Småen min har vært på overnattingsbesøk hos onkelen sin (som aldri hadde byttet bleie før hehe) og det gikk helt fint! Er nok mye værre for mammaen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har skrevet nå, men har fulgt med hele veien. Morsomt å lese om hvordan andre har det og se hvor mye som er likt hos oss alle!

 

Her har første tann kommet. Den kom med feber og snørring og ufattelig mange bæsjebleier. Hun er litt snørrete enda og i natt skfita jeg ikke mindre enn tre bæsjebleier... Gleder meg litt til det stabiliserer seg...

 

Pupper henne i søvn enda, og i kveld skal vi egentlig prøve å legge henne på eget rom (har stadig funnet unnskyldninger). Men tipper hun kommer til å havne i vår seng ved første mating etter vi har lagt oss. Hun får fremdeles mat nokså hyppig på natta.

 

Hun spiser nå to grøtmåltider og smaker på diverse annet. All mat går ned, selv om apetitten har vært litt dårlig nå siste uka. Kan vel ha noe med tennene å gjøre?

 

Ellers er det titting på vogner og bilsete nr 2 som gjelder om dagen. Har prøvd sportsdelen til emmaljungan noen ganger (når det var varmere), men den er tung! Vil derfor ha en lettere liggende i bilen og til turer. Er så utrolig mange valg, men tror jeg har landa på city mini gt - den har ikke kommet enda, men tror den virker bra.

 

Når det gjelder bilsete har jeg snust på cybex sirona, som heller ikke har kommet enda, men det ser utrolig kjekt ut!!! Det kan snus på basen og dermed brukes begge veier og det kan også snus mot deg når barnet tas ut og inn av bilen. Men er litt skeptisk siden det ennå ikke har kommet i forhold til resultater i kollisjonstester osv...

 

Dette blei laaaangt ;)

 

Jeg ser også på bilseter, for 9-18 kg kom hts besafe izi bra ut på test av bakovervendte seter. Andre som har undersøkt bilseter/erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da her jeg begynt med grøt til minien. han blir 6mnd til lørdag. merket han var veldig nyskjærrig på mat. alt det jeg spiste, fulgte han nøye med på å sjesket skikkelig. så da var det å prøve grøt. å gud som han elsket det. da var det sprelling med armer og bein. måtte gi han en vanlig porsjon. han ville bare ha mer etter prøvesmakingen.

men ett spørsmål. jeg ammer, men har lest at det er mange som mister melken etter de har introdusert fast mat. mitt spørsmål da er. er det nan2 som skal brukes da?

 

ha en fin kveld videre

 

Ja, nan 2, står vel fra 4 mnd? Med førstemann gav jeg grøt fra 4 mnd, men ammet frem til 10 mnd. Produksjonen regulerte seg fint etter hvor ofte han spiste, så det var ikke noe problem å amme kun et par ganger i døgnet, helt på slutten var det bare om kvelden. Tenkte gjøre det samme denne gangen, men nå er ikke jenta mi superglad i fast føde enda...og drikker ikke av flaske:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har skrevet nå, men har fulgt med hele veien. Morsomt å lese om hvordan andre har det og se hvor mye som er likt hos oss alle!

 

Her har første tann kommet. Den kom med feber og snørring og ufattelig mange bæsjebleier. Hun er litt snørrete enda og i natt skfita jeg ikke mindre enn tre bæsjebleier... Gleder meg litt til det stabiliserer seg...

 

Pupper henne i søvn enda, og i kveld skal vi egentlig prøve å legge henne på eget rom (har stadig funnet unnskyldninger). Men tipper hun kommer til å havne i vår seng ved første mating etter vi har lagt oss. Hun får fremdeles mat nokså hyppig på natta.

 

Hun spiser nå to grøtmåltider og smaker på diverse annet. All mat går ned, selv om apetitten har vært litt dårlig nå siste uka. Kan vel ha noe med tennene å gjøre?

 

Ellers er det titting på vogner og bilsete nr 2 som gjelder om dagen. Har prøvd sportsdelen til emmaljungan noen ganger (når det var varmere), men den er tung! Vil derfor ha en lettere liggende i bilen og til turer. Er så utrolig mange valg, men tror jeg har landa på city mini gt - den har ikke kommet enda, men tror den virker bra.

 

Når det gjelder bilsete har jeg snust på cybex sirona, som heller ikke har kommet enda, men det ser utrolig kjekt ut!!! Det kan snus på basen og dermed brukes begge veier og det kan også snus mot deg når barnet tas ut og inn av bilen. Men er litt skeptisk siden det ennå ikke har kommet i forhold til resultater i kollisjonstester osv...

 

Dette blei laaaangt ;)

 

Jeg ser også på bilseter, for 9-18 kg kom hts besafe izi bra ut på test av bakovervendte seter. Andre som har undersøkt bilseter/erfaringer?

Vi hadde besafe til førstemann, litt usikker på om jeg skal velge et nytt nå, som går til 6 år, har kikket litt på britax maxway tror jeg det het.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger tips/hjelp til nettene:

 

Nettene har blitt helt umenneskelige... Hun legger seg kl 20 og våkner annenhver time hele natten. Roer seg kun ved puppen. Klokka 06 er hun lys våken og skal stå opp, ellers er det hyling og skriking. Slik har jeg hatt det i flere måneder og snart går jeg på veggen. Kunne jeg bare fått 4 timer sammenhengende søvn innmellom. Er jo ikke alltid jeg sovner med en gang etter amming heller og dermed bare 1 time til hun våkner igjen...

 

Er dette noe som stabiliserer seg snart ???

ps: Jeg ammer 2-3 hver time dagen lang + hun får 2 porsjoner grøt og fruktmos. Hun sover 1 time morgen og 1 time ettermiddag.

 

Noen som kjenner seg igjen, eller kan komme med noen gode tips ??? Trenger sårt litt søvn,....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger tips/hjelp til nettene:

 

Nettene har blitt helt umenneskelige... Hun legger seg kl 20 og våkner annenhver time hele natten. Roer seg kun ved puppen. Klokka 06 er hun lys våken og skal stå opp, ellers er det hyling og skriking. Slik har jeg hatt det i flere måneder og snart går jeg på veggen. Kunne jeg bare fått 4 timer sammenhengende søvn innmellom. Er jo ikke alltid jeg sovner med en gang etter amming heller og dermed bare 1 time til hun våkner igjen...

 

Er dette noe som stabiliserer seg snart ???

ps: Jeg ammer 2-3 hver time dagen lang + hun får 2 porsjoner grøt og fruktmos. Hun sover 1 time morgen og 1 time ettermiddag.

 

Noen som kjenner seg igjen, eller kan komme med noen gode tips ??? Trenger sårt litt søvn,....

uff. føler med deg...har desverre ingen råd. for vi har hatt det omtrent likt de siste 3 ukene....haer tenkt på tenner, utviklingssprang ol, men vet liksom ikke...;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maybeline: Jeg føler med deg! Vi har det AKKURAT på samme måte. Snuppa legger seg 7 i egen seng, trenger ikke puppen for å sovne. Men våkner hver time/halvtime etter dette. Det har resultert i at hun sover med meg hele natten med puppen i munnen. Det går jo ikke! Hun har også en tann, og den gnager seg inn i brystvorta mi. Jeg sover nesten ingenting. Hun blir så sinna om jeg ikke gir henne puppen. Her er det morgen mellom 05.30-06.30. Vi hadde forholdsvis gode netter for et par måneder siden, men nå er alt bare kaos.

 

Dagene våre er også ganske like:) I helga skal jeg tvinge pappan til å hjelpe meg med nattavvenning, for nå orker jeg snart ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger tips/hjelp til nettene:

 

Nettene har blitt helt umenneskelige... Hun legger seg kl 20 og våkner annenhver time hele natten. Roer seg kun ved puppen. Klokka 06 er hun lys våken og skal stå opp, ellers er det hyling og skriking. Slik har jeg hatt det i flere måneder og snart går jeg på veggen. Kunne jeg bare fått 4 timer sammenhengende søvn innmellom. Er jo ikke alltid jeg sovner med en gang etter amming heller og dermed bare 1 time til hun våkner igjen...

 

Er dette noe som stabiliserer seg snart ???

ps: Jeg ammer 2-3 hver time dagen lang + hun får 2 porsjoner grøt og fruktmos. Hun sover 1 time morgen og 1 time ettermiddag.

 

Noen som kjenner seg igjen, eller kan komme med noen gode tips ??? Trenger sårt litt søvn,....

 

Huff det hørtes slitsomt ut ja :(

 

Hvis hun både spiser 2xgrøt og fruktmos i tillegg til amming om natten kan jeg ikke skjønne at hun skal trenge pupp så hyppig om natten.

 

Nå er jeg på ingen måte ekspert, men høres kanskje ut som dere må bestemme dere for å avvenne henne med dette?

 

Feks bestem dere for at hun skal ammes 2 ganger ila natten, ca kl xx og ca kl xx. Når hun våkner utenom de bestemte tidene kan Pappan ha ansvar for å dytte inn smokken/bysse (du må nok hold deg unna). Blir sikkert slitsomt de første nettene, men dersom det funker blir det jo happy days senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da her jeg begynt med grøt til minien. han blir 6mnd til lørdag. merket han var veldig nyskjærrig på mat. alt det jeg spiste, fulgte han nøye med på å sjesket skikkelig. så da var det å prøve grøt. å gud som han elsket det. da var det sprelling med armer og bein. måtte gi han en vanlig porsjon. han ville bare ha mer etter prøvesmakingen.

men ett spørsmål. jeg ammer, men har lest at det er mange som mister melken etter de har introdusert fast mat. mitt spørsmål da er. er det nan2 som skal brukes da?

 

ha en fin kveld videre

 

Melkemengden din vil nok automatisk regulere seg etter babyen sitt behov. Det går fint å bare amme noen ganger om dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev for et par dager siden har prinsen vært syk. Etter dette har han våknet mye på natten. Vi gikk fra å sovne kl 19-20 og mat kl 03 og så kl 06-07. Til sovne 19-20 til mat kl 23 og 01 og 03 og 0630 og opp kl 0730..... Har bare vært sånn i 2 netter, så jeg håper det bare er at han skal ta igjen litt mat fra da han var syk og ikke hadde matlyst.... krysser fingrene for det, for mamma blir sliten av dette.....

 

Merker forøvrig at jeg har mye mindre melk nå etter at han har begynt med grøt og fruktmos. Har forsøkt noen middagsglass, men det har ikke gått helt hjem hos prinsen.

Når begynner de å få brød og den maten vi spiser uten at vi moser det.

 

Har også fått to små tenner nede og det kjenner jeg av og til kan man si... han biter og drar puppen utover.. og når jeg sier au, smiler han med puppen fastbitt i munnen sin.... he he....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder på med halvnattavenning. Dvs at vi har i en ukes tid nå gitt snuppa vann når hun våkner ca 2,5 time etter grøtmåltidet og frem mot klokken 00.00. Etter det når hun våkner får hun pupp igjen. I begynnelsen drakk hun masse vann når hun våknet. Nå holder det at vi gir smokken, så sovner hun igjen etter 5-15 min. Har heller ikke vært så mye grining. Så hun har nok heller våknet av vane, og trengt puppen for å sovne igjen. Så nå ser vi at hun pleier å våkne til mat i 02-03 tiden. (Da er puppen god og full, så hun blir nok kjempe mett). Også kan hun da sove videre til ca 07.00. Og videre til 8-9 :D Hun har nok ikke trengt de 1-2 måltidene på kvelden før jeg har lagt meg, så er ikke rart snuppa har blitt så god å rund ;) hihi

Så flink du er! Må si jeg blir veldig inspirert. Her er det pupp hele natta enda... men jeg vet jo at det er for det meste bare for kos. Etter påske da skal jeg prøve på det samme som deg. Må bare være 100 % klar for det.

Ja, fant ut at nok var nok. Nå er hun oppe i 2 porsjoner med mat på dagen og i tillegg så ammer jeg hun når hun vil på dagtid. Så nå ville jeg ha litt kveld igjen. Inatt var helt fantastisk, da la vi henne klokken syv, "våknet" til smokken 3 ganger ca. Men våknet ikke til mat før 03.30! :D Så da fikk jeg sjokk når jeg så på klokken, for det har ALDRI skjedd før :D Så nå begynner hun også å sove bedre endelig! Krysser fingrene for at det fortsetter slik!

Lykke til når dere også skal prøve :)

 

Ps: Merket at snuppa spiste mer på dagen når hun ikke fikk de 2 ammingene tidlig på kvelden etter hun var lagt ;)

Hvordan går det med dere nå?

Etter i natt er det nok for oss også. Jeg har nesten ikke sovet og hun har vært på puppen hele natta. Hun spiser 2 fulle grøtmåltider nå, pluss 3 isterninger med middag og frukt i tillegg til amming i løpet av dagen nå. Så hun kan jo umulig være så sulten på natta:)

 

Problemet er at hun ikke tar smokk, og har prøvd å gi henne vann i senga og da ble hun illsint. Men vi får bare stå i det.

Heisann:)

Kom hjem fra syden igår, så sorry sent svar. Denne uken i syden har leggetidene vært helt noe annet enn hjemme. Da vi gikk ut å spiste middag rundt den tiden snuppa pleier å legge seg. Så dermed gikk vi opp til 3 lurer og leggetid ca 21-22 og jeg har i tillegg ammet henne masse iløpet av natten, mistenker at væskeinntaket på dagtid ikke var tilstrekkelig, derfor hun tok det litt igjen på natten. Idag så har snuppa kun hatt en lur (våknet sent, lang reisetid igår) så dermed fikk jeg henne i seng til litt før 19.00. Sov 3 timer og våknet. Jeg gav henne vann og smokk men nektet å sovne videre. Så jeg tok henne opp og bysset på rommet. Ligger henne alltid ned igjen når hun har roet seg. Nå er klokken 23.10 og hun sovnet vel for vel 10 min siden. Tok henne sikkert opp av sengen 10 ganger tilsammen da jeg syns sutringen ble til gråt. Liker ikke at hun gråter, da tar jeg henne alltid opp. Så med litt tålmodighet håper jeg vi er tibake der vi var før vi dro. Da våknet hun som regel en gang om natten mellom 02-04. Noen ganger 2 ganger hvis hun våknet til mat klokken 02.00. Men bare det at jeg hadde kvelden igjen var veldig deilig, så dere må bare holde ut :) Blir nok litt grining og sutring, men når de spiser så mye mat på dagen trenger de ikke mat så tidlig på kvelden igjen, de våkner kun av vane (helsesøster som sa). Håper det går bra med halvnattavvenningen deres, hold meg oppdatert ;)

Blir ikke lenge til vi begynner med helnattavenning, må opp i hel porsjon middag først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg tror prinsen har fått den 4. barnesykdommen.

Skikkelig ekkelt når babyen min er syk for første gang! Han som pleier å være så blid og smiler og ler hele tiden, smiler nesten ikke i det hele tatt.

har knapt hør han gråte siden han ble født og nå er det mye gråt hele dagen og natten.. stakker lille prinsen min! Håper det gir seg snart.

Har hatt høy feber i 2 dager nå, og det er ikke så lenge men det er lenge nok når babyen min har det vondt!

Huffda :( Ikke noe kjekt når de små er syk :( Hvordan går det nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...