Gå til innhold

Noen som IKKE har livsforsikring og barneforsikring ?


AAnonym86

Anbefalte innlegg

Har dere tenkt på å forsikre de søte små ? Og hva med dere selv ? Er barna økonomisk sikret dersom noe skulle skje dem eller dere? En fæl tanke, men utrolig viktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Nei ikke forsikring på meg selv eller barna. Om det skjer noe med barnet er det gratis hjelp å få. Og hun dør trenger jeg ikke forsikring ser ikke poenget med å tjene penger på hennes død. Jeg har ikke livsforsikring, men

Min datter arver meg om jeg dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vi er forsikret på alle bauger og kanter. Vil ikke risikere at barna kun får uføretrygd resten av livet om de skulle bli skadet.

 

Det samme gjelder oss - at vi ikke f.eks. må selge huset om en av oss dør eller blir ufør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbroken

Vi har ikke forsikring på hverken oss selv eller barna. Vi har ganske mye penger "på bok" og vil klare oss både ved død og uføre. Det vil rett og slett være dårlig økonomi for oss å betale månedlige avdrag på en forsikring når man tenker på hvor liten sjansen (heldigvis) er for at vi får behov for den.

 

Eneste vi vurderer er "ung ufør" forsikring på barna, så om uhellet er ute slipper de å leve på minstepensjon resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Juliea og gullet.....oj, snakk om naivitet!!!

 

Hva med uførforsikring? Hva om barnet ditt blir funksjonshemmet og du trenger hjelp! Skal LOVE deg at det ikke er mye gratis å få....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skremmende mange som ikke har det. Heldigvis har alle mine venner nå forstått viktigheten av å ha forsikringene i orden. Vi har selvfølgelig forsikret oss og gutten vår så godt som det lar seg gjøre. Naivt å tro at man lever så fett på trygd, eller at man i det hele tatt får den trygda man har rett og krav på, uansett hvor ufør man er. Og om man skades som barn, er det ikke mye livskvalitet i å leve som minstepensjonist hele livet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barneforsikring er bare tull!

 

Her er vi forsikret igjennom jobben til mannen. Holder det.

Endret av Mamma`n til Will & Ailo <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er absolutt ikke mye gratis man får dersom uhellet er ute. Og hvis man ikke har tjent så så mye har man ikke krav på penger heller, og unge uføre har som regel tjent NULL. Grunnen til at jeg spørr er fordi jeg jober med dette og vet hvor viktig det er. Det er ikke vanskelig å sette seg inn i som en her frykter, man får rett og slett et tilbud på pris og en oversikt over hva som dekkes/hva man får, og kan takke ja eller nei til tilbudet. Det eneste paporarbeidet man må gjøre er å fylle ut litt info om barnet i en helse/egenerklæring.

 

Det er ingen tvil om at jeg kommer til å forsikre mine når den tid kommer :) og jeg og samboer er forsikret slik at jeg klarer å beholde huset hvis han dør, og vi har samme inntekt dersom vi blir uføre. Veldig betryggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er absolutt ikke mye gratis man får dersom uhellet er ute. Og hvis man ikke har tjent så så mye har man ikke krav på penger heller, og unge uføre har som regel tjent NULL. Grunnen til at jeg spørr er fordi jeg jober med dette og vet hvor viktig det er. Det er ikke vanskelig å sette seg inn i som en her frykter, man får rett og slett et tilbud på pris og en oversikt over hva som dekkes/hva man får, og kan takke ja eller nei til tilbudet. Det eneste paporarbeidet man må gjøre er å fylle ut litt info om barnet i en helse/egenerklæring.

 

Det er ingen tvil om at jeg kommer til å forsikre mine når den tid kommer :) og jeg og samboer er forsikret slik at jeg klarer å beholde huset hvis han dør, og vi har samme inntekt dersom vi blir uføre. Veldig betryggende.

 

Jeg skjønner at du må promotere ditt produkt, men selv du vet nok bedre når du skriver: "Og hvis man ikke har tjent så så mye har man ikke krav på penger heller, og unge uføre har som regel tjent NULL."

 

Aldri hørt om "ung ufør" du da? Litt kunnskapsløst av deg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barneforsikring er bare tull!

 

Her er vi forsikret igjennom jobben til mannen. Holder det.

Helt uenig. Vi har en gutt som fikk diagnose autisme. Når nav brukte votter og vintre på å ordne pc og annet, så fikk vi jammen meg dette gjennom forsikring.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde på meg selv, men har fått den utbetalt (uføreforsikring). Hvis alt skulle gå galt, kan jeg fremdeles sitte med huset (har leieinntekter og lite lån) og dessuten vet jeg nå at jeg har en grei pensjon å leve av.

Til barnet har vi en ulykkesforsikring. Vurderer å skaffe noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er absolutt ikke mye gratis man får dersom uhellet er ute. Og hvis man ikke har tjent så så mye har man ikke krav på penger heller, og unge uføre har som regel tjent NULL. Grunnen til at jeg spørr er fordi jeg jober med dette og vet hvor viktig det er. Det er ikke vanskelig å sette seg inn i som en her frykter, man får rett og slett et tilbud på pris og en oversikt over hva som dekkes/hva man får, og kan takke ja eller nei til tilbudet. Det eneste paporarbeidet man må gjøre er å fylle ut litt info om barnet i en helse/egenerklæring.

 

Det er ingen tvil om at jeg kommer til å forsikre mine når den tid kommer :) og jeg og samboer er forsikret slik at jeg klarer å beholde huset hvis han dør, og vi har samme inntekt dersom vi blir uføre. Veldig betryggende.

 

Jeg skjønner at du må promotere ditt produkt, men selv du vet nok bedre når du skriver: "Og hvis man ikke har tjent så så mye har man ikke krav på penger heller, og unge uføre har som regel tjent NULL."

 

Aldri hørt om "ung ufør" du da? Litt kunnskapsløst av deg.....

 

Selvfølgelig har jeg hørt om ung ufør, men uten FORSIKRINGEN ung ufør så lever man ikke akkurat fett hvis noe skulle skje. Er ikke snakk om å promotere mitt produkt, det var for å høre om folk forsikrer ungene/seg selv. Og man får både mer hjelp og mer penger fra forsikring enn nav, det er ingen tvil om og det vet nok du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er absolutt ikke mye gratis man får dersom uhellet er ute. Og hvis man ikke har tjent så så mye har man ikke krav på penger heller, og unge uføre har som regel tjent NULL. Grunnen til at jeg spørr er fordi jeg jober med dette og vet hvor viktig det er. Det er ikke vanskelig å sette seg inn i som en her frykter, man får rett og slett et tilbud på pris og en oversikt over hva som dekkes/hva man får, og kan takke ja eller nei til tilbudet. Det eneste paporarbeidet man må gjøre er å fylle ut litt info om barnet i en helse/egenerklæring.

 

Det er ingen tvil om at jeg kommer til å forsikre mine når den tid kommer :) og jeg og samboer er forsikret slik at jeg klarer å beholde huset hvis han dør, og vi har samme inntekt dersom vi blir uføre. Veldig betryggende.

 

Jeg skjønner at du må promotere ditt produkt, men selv du vet nok bedre når du skriver: "Og hvis man ikke har tjent så så mye har man ikke krav på penger heller, og unge uføre har som regel tjent NULL."

 

Aldri hørt om "ung ufør" du da? Litt kunnskapsløst av deg.....

 

Selvfølgelig har jeg hørt om ung ufør, men uten FORSIKRINGEN ung ufør så lever man ikke akkurat fett hvis noe skulle skje. Er ikke snakk om å promotere mitt produkt, det var for å høre om folk forsikrer ungene/seg selv. Og man får både mer hjelp og mer penger fra forsikring enn nav, det er ingen tvil om og det vet nok du også.

 

Men hvordan kan du da skrive "Og hvis man ikke har tjent så så mye har man ikke krav på penger heller, og unge uføre har som regel tjent NULL" når du selv vet at det ikke stemmer?

 

Om du virkelig selger forsikringer så bør du opptre langt mer ryddig og redelig, ikke fare med usannheter og ikke lure folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Det var min pappa (forsikringsadvokat i høyesteretten) som sa det ikke er nødvendig for oss. Blir jeg uføre åpnes automatisk en konto alle i familien min har for slike saker. Om jeg dør gjelder det samme for min datter hun vil også få alle mine aksjer, kontoer, fond og medlemskap.

Så naiv er jeg nok ikke, men livsforsikring eller uføre forsikring vil ikke lønne seg i vårt tilfelle. Andre type forsikringer ha jeg så klart innbo, reise, arbeids.. Men ikke Livs elle uføre.

 

Skriver fra mobilen så dette vil innlegget vil ende nederst, selvom det er til hun som mener jeg er naiv. For jeg har tenkt på alt nemlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er absolutt ikke mye gratis man får dersom uhellet er ute. Og hvis man ikke har tjent så så mye har man ikke krav på penger heller, og unge uføre har som regel tjent NULL. Grunnen til at jeg spørr er fordi jeg jober med dette og vet hvor viktig det er. Det er ikke vanskelig å sette seg inn i som en her frykter, man får rett og slett et tilbud på pris og en oversikt over hva som dekkes/hva man får, og kan takke ja eller nei til tilbudet. Det eneste paporarbeidet man må gjøre er å fylle ut litt info om barnet i en helse/egenerklæring.

 

Det er ingen tvil om at jeg kommer til å forsikre mine når den tid kommer :) og jeg og samboer er forsikret slik at jeg klarer å beholde huset hvis han dør, og vi har samme inntekt dersom vi blir uføre. Veldig betryggende.

 

Jeg skjønner at du må promotere ditt produkt, men selv du vet nok bedre når du skriver: "Og hvis man ikke har tjent så så mye har man ikke krav på penger heller, og unge uføre har som regel tjent NULL."

 

Aldri hørt om "ung ufør" du da? Litt kunnskapsløst av deg.....

 

Selvfølgelig har jeg hørt om ung ufør, men uten FORSIKRINGEN ung ufør så lever man ikke akkurat fett hvis noe skulle skje. Er ikke snakk om å promotere mitt produkt, det var for å høre om folk forsikrer ungene/seg selv. Og man får både mer hjelp og mer penger fra forsikring enn nav, det er ingen tvil om og det vet nok du også.

 

Men hvordan kan du da skrive "Og hvis man ikke har tjent så så mye har man ikke krav på penger heller, og unge uføre har som regel tjent NULL" når du selv vet at det ikke stemmer?

 

Om du virkelig selger forsikringer så bør du opptre langt mer ryddig og redelig, ikke fare med usannheter og ikke lure folk.

 

Du ver selv at man ikke blir tolket 100% riktig av alle her på forumet, pg at man ordlegger seg på en annen måte enn om man hadde hatt en vanlig samtale. Så beklager at jeg ikke skrev at dersom man blir ufør i ung alder har man ikke krav på MYE penger !! Herregud da, ta deg sammen, jeg selger ikke forsikriger til dere, jeg ville høre hva folk tenker.

 

Har ikke sagt noe usant, har bare formulert meg dårlig. Når man selger forsikringer skal alle fakta på bordet, når man skriver på et forum for nysgjerrighetens skyld så driter man i fakta, jeg driter i vilkår osv, jeg ville høre et enkelt ja/nei om folk tenker på dette eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god grunn til å ha forsikring på barna er om de skulle bli syke og trenge langvarig behandling på f.eks sykehus.

 

Selvfølgelig får en forelder pleiepenger og kan være på sykehuset sammen med barnet, men den andre forelderen får ingenting og må enten ta permisjon uten lønn eller gå på jobb som vanlig.

 

Da nevøen min ble alvorlig syk og lå på sykehus i 12-13 uker var søsteren min veldig glad for at de hadde en forsikring på han som gav en utbetaling som gjorde at begge foreldrene kunne være hos han da han var som sykest uten å omtrent måtte selge huset for å finansiere det.

 

En ting man må være oppmerksom på når man tegner forsikring er at en ulykkesforsikring ikke gir utbetaling ved sykdom. En ulykkesforsikring er ikke veldig viktig på barn, de får dekket behandling av alt fra tenner til brekte ben om de kommer i en ulykke. Men en forsikring som gir utbetaling ved sykdom vil være gull verdt om ungen din skulle f.eks få kreft og bare den ene forelderen får dekket reise, opphold og lønn mens ungen får behandling (det er bare om ungen ligger for døden at begge foreldrene kan få pleiepenger samtidig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forsikret oss selv, men ikke barna. Dersom en av oss blir syk/ufør eller dør, betyr det tapt arbeidsinntekt og dette vil gi store konsekvenser for hele familien. Vi har ikke råd til å ta den risikoen, og kjøper derfor forsikring for å unngå dette.

 

Dersom barnet blir sykt har vi nok sparepenger til at en av oss kan leve uten lønn i et par år. Dersom barnet blir arbeidsudyktig har vi 17 år på oss hvor vi kan spare penger slik at vi kan sikre barnet økonomisk for resten av livet. De fleste uførepensjonene til barneforsikringene er jo uansett latterlig lave - under 1G i utbetaling årlig. Engangserstatninger trenger vi ikke, for vi har nok sparepenger til å for eksempel bygge om huset/kjøpe bil eller lignende. til Dersom barnet dør trenger vi hvertfall ikke penger.

 

Vi har råd til å ta den økonomiske risikoen at barnet kan bli sykt, og betaler dermed ikke månedlig for å slippe denne risikoen.

 

Jeg er på ingen måte naiv - dette har jeg regnet på. Husk at forsikringsselskapene driver heller ikke med veledighet. Men dersom vi hadde hatt lav inntekt og få sparepenger - hadde jeg nok vurdert tingene svært annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dersom barnet blir arbeidsudyktig har vi 17 år på oss hvor vi kan spare penger slik at vi kan sikre barnet økonomisk for resten av livet."

 

Hva mener du med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dersom barnet blir arbeidsudyktig har vi 17 år på oss hvor vi kan spare penger slik at vi kan sikre barnet økonomisk for resten av livet."

 

Hva mener du med det?

 

Barnet er vel 1 år gammelt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får ikke forsikring på vår datter grunnet lav fødselsvekt!!!??Ingen plager..er nå 9,5 mnd,Hva kan vi gjøre for å forsikring?Ringte selskapet.Hadde ingen god forklaring.Kunne klage eller søke på nytt om 2 år???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dersom barnet blir arbeidsudyktig har vi 17 år på oss hvor vi kan spare penger slik at vi kan sikre barnet økonomisk for resten av livet."

 

Hva mener du med det?

 

Barnet vårt er 1 år gammelt. Uførepensjon fra barneforsikringer utbetales vanligvis ikke før barnet er over 18 år gammelt, da det er ved denne alderen man kan begynne å snakke om "tapt arbeidsinntekt". Det er den tapte arbeidsinntekten som er dyrt å erstatte. Hadde barnet vært friskt ville det for eksempel kunne ha tjent gjennomsnittlig 350 000 årlig. De fleste barneforsikringene dekker ikke uførepensjon, men gir bare engangsutbetalinger. De få som dekker uførepensjon dekker typisk 1G - altså 80 000 kr årlig. Resten er det vel ment at staten skal stille opp med.

 

Det jeg mente var at vi som foreldre må da ha råd til å spare nok penger til å kunne gi barnet minst 80 000 kr årlig - men vi har 17 år på å forberede oss på det. 17 år er god tid til å legge av betydelige pengebeløp dersom man har to inntekter på over 500 000 kr og lave månedelige kostnader.

 

Dersom min mann eller jeg ble ufør, ville inntekten bli lavere etter kort tid, og vi ville hatt en langt mer alvorlig økonomisk situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...