Gå til innhold

Husvask, hvor ofte?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og hvor grundig gjør du det?

Altså, tørker du støv/støvsuger/vasker gulv/bad/skifte på senger osv hver gang?

Har du en fast dag, eller tar du litt her og litt der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En dag i uka her, men med "innleid" hjelp:) hehe

 

Da er det støvtørking av alle flater, støvsuging, vasking av gulv, bad, osv... Sengeklærne blir også skiftet da.

 

Før vaskehjelp-tiden ble det samme utført en gang i uka:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor grundig gjør du det?

Altså, tørker du støv/støvsuger/vasker gulv/bad/skifte på senger osv hver gang?

Har du en fast dag, eller tar du litt her og litt der?

 

jeg er en rotekopp og ganske lat. før, når jeg var alenemor så vasket jeg gul, tørket støv osv vær 2-3 uke. mannen min forsto raskt at om han ikke gjorde 50 % av alt hjemme, så ble det ikke gjort spesielt mye. så da leide vi inn hjelp. men vi betaler hvit. så nå blir det vasket og ryddet 1 gang i uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miryks

Støvsuger 2-3 ganger i uka, vasker når det trengs. Badet vaskes en gang i uka.

Sengene byttes på 1-2 ganger i mnd.

Støvtørking når det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vaskehjelp (o lykke). Hun kommer hver 14. dag. Da støvsuger hun og vasker alle gulv, vasker badet ordentlig, tørker lett støv, vasker kjøkkenbenker, komfyr etc. Jeg tror hun varierer litt, for en herlig dag kom jeg hjem og hun hadde pusset alle vinduene!!! Jeg regner med at hun den dagen hadde tatt litt lettere på noe annet.

Utenom dette vasker jeg lett over badet 2 ganger i uka (når guttene er i badekaret), kjøkkenbenk etc tas selvsagt hver dag etter middag, og kjøkkengulvet blir tatt etter behov (kanskje 1-2 ganger i uken). Er det behov for noe mer innimellom, gjøres det selvsagt :)

Sengeskift gjør jeg utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vaskehjelp (o lykke). Hun kommer hver 14. dag. Da støvsuger hun og vasker alle gulv, vasker badet ordentlig, tørker lett støv, vasker kjøkkenbenker, komfyr etc. Jeg tror hun varierer litt, for en herlig dag kom jeg hjem og hun hadde pusset alle vinduene!!! Jeg regner med at hun den dagen hadde tatt litt lettere på noe annet.

Utenom dette vasker jeg lett over badet 2 ganger i uka (når guttene er i badekaret), kjøkkenbenk etc tas selvsagt hver dag etter middag, og kjøkkengulvet blir tatt etter behov (kanskje 1-2 ganger i uken). Er det behov for noe mer innimellom, gjøres det selvsagt smile.png

Sengeskift gjør jeg utenom.

 

Høres ut som du har alt på stell :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Filifjonka

Jeg har ikke vaskehjelp men ønsker meg. Vil ha!

 

Jeg har fri en dag i uka (jobber deltid), og da vasker jeg gulvene, vasker badet skikkelig og skifter på senger. Jeg tar ungenes senger annenhver uke og voksensenga annenhver uke, så slipper jeg med en vask av sengetøy i uka.

 

Lørdager eller søndager er det på'n igjen med gulvene og badet, men da hender det ofte at jeg bare støvsuger eller bruker en tørrmopp. Det er mest rusk, ikke så mye skitt. Og så vasker jeg badet selvsagt. Det kunne jeg visst gjort hver dag...

 

Støvtørking er en sjelden affære her i huset, men 12-åringen synes det er gøy å bruke Swiffer så det hender jeg lar ungene Swiffe seg rundt i stua.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å tørke støv, og vaske badet + støvsuge 1 gang om uka.

 

Gulvvask annenhver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen fast dag, vasker og rydder når det trengs. Men synes det er helt pyton å vaske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørker støv på torsdags kveld og skifter på sengene til ungene, så støvsuges og vaskes det på fredagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tørrmopper i 2. etasje 1 gang i uka, vasker etter behov (bare soverom og et lite bad).

Støvsuger nede 1-2 ganger i uka, vasker 1 gang i uka.

Vasker badene minus badekar og dusj 2 ganger i uka.

Badekar og dusj tas litt etter behov. Et par ganger i mnd kanskje.

Tørker støv 1-2 ganger i mnd.

Skifter på alle sengene annenhver helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ene uka vasker jeg på loftet (tørker støv, tar gulver samt rydder skikkelig og skifter på alle sengene) andre uka vasker jeg nede (tørker støv og vasker gulv), støvesuger gjør jeg sånn ca annenhver dag, swiffrer litt gjør jeg hver dag, tørker av border og benker hver dag, på badet skurer jeg do og vask minst annenhver dag, dusjen tar jeg skikkelig en gang i uka,,, hm, ja,,, det var vel det,,,

 

Vinduene tar jeg så sjeldent jeg kan -HATER å pusse vinduer! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innleid hjelp en dag i uka. Hun vasker gulv, tar fingermerkede vinduv, støv, støvsuger, vasker bad, tja gjør alt av renhold :) Jeg skifter på sengene ganske ofte, men har ikke system på hvilken dag.

 

Uten vaskehjelp så duger jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vaskehjelp hver torsdag. Hun tar alle gulv + støvtørking.

 

Hver søndag støvsuger jeg og vasker bad

 

Nedvasking av hus (tak, vegger, inni skap osv) tar vi hver vår

 

Senger skiftes hver 14 dag, om ingen har vært syke

 

Rydde gjøres hver dag

 

Vinduspuss tar vi ca 6 ganger i året. Har 21 vinduer i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doen vasker jeg ca hver dag nesten. Gulvene vasker jeg kanskje 1 gang i uken. støvsuge gjør jeg ca annenhver dag. rydder gjør jeg hele tiden.

 

vindus vask og støvtørking er jeg eeeelendig på...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rydder og støvsuger hver dag. (Har hunder).

Støvtørker litt hver dag.

Gulvene vasker jeg 1-2 ganger i uken.

Sengene skifter jeg på 1-2 ganger i uken.

Bad vasker jeg hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...