Gå til innhold

En liten morgenfugl....


Rosa J10

Anbefalte innlegg

Hvordan få barnet til å sove lenger enn til kl 6? Er det noen som har tips? Hvis hun hadde sovet til kl 7, hadde det vært helt greit!:)

 

Trøtt (men lykkelig) mamma..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha.... Nei det går nok ikke;)

Har prøvd i 7 år men han våkner fremdeles 5.30... Han kan ligge i sengen til 7-8 men han sovner aldri igjen når han først har våknet. Det positive er at om 4-5 år kan h*n stå opp alene;)

 

Vi har prøvd ALT! Legge seg senere, legge seg tidligere, må ligge i sengen til kl er minst 6.30,...osv. Ingenting funker. Han er og blir en morgenfugl:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 3 barn, 2 er morgenfugler, dvs fra kl 5. jeg står ikke opp før 5. har prøvd alt, og ikke noe har fungert.

jeg får mer søvn hvis jeg legger meg tidligere.. de våkner uansett.

eldste har alltid likt å sove, gjerne til 10 om hun får lov. vært slik siden hun var lita...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.... Nei det går nok ikke;)

Har prøvd i 7 år men han våkner fremdeles 5.30... Han kan ligge i sengen til 7-8 men han sovner aldri igjen når han først har våknet. Det positive er at om 4-5 år kan h*n stå opp alene;)

 

Vi har prøvd ALT! Legge seg senere, legge seg tidligere, må ligge i sengen til kl er minst 6.30,...osv. Ingenting funker. Han er og blir en morgenfugl:)

 

Mulig jeg misforsto noe her. Men kan ikke en 7 åring stå opp alene? Må man være 11-12 år før man kan stå opp alene? Har en morgenfugl på to år.. Hadde et håp om at det ikke var så mange år igjen før han kunne være oppe litt alene på morgenen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer an på hvor selvstendige de er. noen kan fra 4 års alder, andre fra 6 år. 4 åringen står ikke opp alene, og er for umulig til å la være alene m storesøster på 8. hun derimot foretrakk å være alene i 30-60 min da hun var 4-5 år. spurte pent om vi ikke kunne sove litt til... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en ide om at når han blir sånn tre-fire kan jeg fikse noen skiver, skru på barnetv og gå å legge meg igjen. Hm.. Har en drøm om det iallefall.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en ide om at når han blir sånn tre-fire kan jeg fikse noen skiver, skru på barnetv og gå å legge meg igjen. Hm.. Har en drøm om det iallefall.. ;)

 

Det gjorde vi med snuppa fra rundt tre år. Nå er hun seks år gammel og våkner fortsatt kl 6, uansett når hun legger seg. Det rare er at hun ikke må ta igjen søvnen hun mister når hun legger seg senere og står opp like tidlig. Hun er som regel blid som en sol da, det skal hun ha... Men grøss det er slitsomt når hun våkner så tidlig. Greit at hun sitter ved tv en stund, men så skal hun ha hjelp med noe, vil kose etc så jeg våkner jo stadig vekk likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten på 4 står opp selv, og har ikke noe i mot å sitte å kose seg en times tid på morgenen alene. Vi lager brødskiver og slå på tv eller film, så ligger jeg med døren opp til soverommet og halvsover....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#4 mente at om 3-4 år kan HI sitt barn stå opp alene. 7åringen min har stått opp alene siden han var 4 år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#4 mente at om 3-4 år kan HI sitt barn stå opp alene. 7åringen min har stått opp alene siden han var 4 år. :)

 

Tenkte at det måtte ha vært det du mente ja! Hehe.. skjønte ikke bæret. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...