Gå til innhold

Utenlendinger og kontakt støttet!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner hvorfor dem har barna hjemme og får kontakt støtte!

For hva er visten med å sende dem i bhg som dem må betale for når man kan ta dem med i åpen bhg og ikke gidde å passe på barnet/barna sine!

 

FAEN altså!!

Var i åpen bhg med vesla i dag og der var jeg en av to som var norske!

Det var 7 andre mødre med barn der 6 av dem var ikke noske... dem hadde med seg 3-4 barn hver og gadd ikke å passe på dem!

 

Ble skikkelig irritert når ei jente på ca 3-4 år sto å kløp lille jenta mi på under året i så hun ble skikkelig rød og hyl grein opptil flere ganger.... mødrene satt å snakket sammen på sitt eget språk og drakk kaffe/te.....

 

Var leder i bhg som måtte løpe rundt som en jojo å passer på alle de utenladske barna som rett å slett var slemme mot hverandre og babyene!

Herregud for en vodelig lek!

 

å jeg har også en sønn på over 5 år, men aldri opplevd sånn lek som dette!

rett å slett utrivelig for de med barn under 2 år som ikke er noe særlig til å forsvare seg selv.... merket at leder også ble irritert......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei barnet er som jeg skrev under 1 år og jeg er i permisjon.

Hva jeg gjorde i åpen bhg? Nei skal vi se.... jeg tok med datteren min til et sted jeg trodde hun kunne ble kjent med andre babyer/barn på en rolig ordentlig måte.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva tror du de andre gjorde der? Herregud! Snakk om å sutre for at barn leker. Om du og babyen din er så skjøre at dere verken tåler lek eller støy så får dere bli hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De skrivers ikke med stor D hvis det ikke er begynnelsen på en stentning........

 

Når det brukes formelt, som en formell versjon av du og ikke som "de" i flertall, så skrives det med stor D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbroken

De skrivers ikke med stor D hvis det ikke er begynnelsen på en stentning........

 

Det gjør nok det om man bruker formell tiltaleform :)

 

Skjønner De hva jeg mener?

Endret av Heartbroken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en jente på ca 4 år står å klyper en baby så hun hyler mens moren hennes ser at hun gjør det men bare snakker videre med venninner er det vel lov å reagere?

 

Eller når en gutt på ca 3 år løper og hopper over jenta mi som ligger på gulvet?

 

Om jeg ikke kan ha barnet mitt på gulvet så er det liten vits å dra dit.... trodde åpen bhg var for de litt mindre? ikke barn som forlengst burde begynt i bhg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når får du faen gi deg! jenta mi har fortsatt merke!

Er det greit at en 4åring klyper en baby så hun er rød i flere timer etterpå??

 

Da brude du virkelig tenkte igjenom oppdragelsen på barnet/barna dine om du mener det er greit!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke at åpen bhg er for hvite barn!

Det jeg mener er at det må da gå ann å ta hensyn til andre barn?

At man ikke herjer rundt små babyer og hopper over dem og klyper dem?

 

eller kaste leker vegg imellom og sparke og sloss med andre barn?

 

Mulig det er jeg som er på jordet her, men jeg prøver å lære barna mine og være forsiktig rundt babyer og oppføre seg ordentlig. ikke kaste leker, klype, sparke osv.... gjør dem dette får dem tilsnakk og slutter med engang.....

 

men det er vel for mye for langt at dem snakker til barna sine....

i en åpen bhg er man selv ansvarlig for å passe sine egen barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du i hovedinnlegget ditt langer ut mot utlendinger som mottar kontantstøtte så tolker jeg det selvsagt dithen at du er imot utlendinger for om du ikke var det så ville du heller ikke følt behov for å nevne at de ikke var etnisk norske. Ville du?

Du virker ikke helt god du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte farmora til ongen min av kontantstøtten for at hu skulle passe guttongen mens jeg var på jobb...for da slapp jeg å ha han i bhg ifra 1år...han starta ikke før han var 3 1/2 år og har ikke angret en dag på det :) har heldigvis en veldig rolig og snill onge! har sett onger som startet tidlig i bhg som er veldig urolige og ville! men er ikke sikkert at det er for tidlig start i bhg som er årsaken da...

synes det er synd at det ikke er bedre ordninger slik at barnet kan slippe barnehage og mange mennesker å forholde seg til i en alder av 1 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettopp derfor nav skal fjerne kontant støtte for 2åringer!

Det er jo for at dem sitter hjemme med unga sine og suger penger så lenge dem kan!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget, HI, er ikke om det er ok at noen barn klyper andre (nei, det er ikke ok), men at du ser ut til å ha et stort problem med to ting:

 

-Utlendinger

-Ditt eget skriftspråk

 

Punkt nummer en kan du gjøre noe med ved å gå i deg selv.

Punkt nummer to kan du forbedre ved å lese mer og dømme mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg jeg HI. Kontantstøtte til utenlandske skulle egentlig bidra til integrering, men det har ført til det motsatte. Og JA, i åpen barnehage må man da passe på barna sine, uansett nasjonalitet selvfølgelig. Men jeg tror nok at en del mødre fra spesielt andre land har en større vane for at ungene seiler sin egen sjø og ordner opp. Dette medfører slike situasjoner som du beskriver, og det er hverken hyggelig eller bra for de ungene det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg jeg HI. Kontantstøtte til utenlandske skulle egentlig bidra til integrering, men (...)

 

Og hva skal kontantstøtte til norske mødre bidra til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig, her sitter det folk å fornæmer de som ikke kan stave riktig??

Det er jo ikke det som var poenget med denne tråden. Skjerp dere! Jiiiz...

 

MEN, jeg er enig med at selvfølgelig skal ikke foreldre ha kaffeslabberas mens ungene deres biter og slår andre, det er å gi barna dårlig oppdragelse og ikke lære dem omsorg for andre.

At det er utlendinger får være en annen sak, sikkert mange norske som også gjør det!

 

Vet ikke om det er noe du kan gjøre med denne saken, men kan du si ifra til lederen i bhg så hun/han kan gi beskjed til de de gjelder?

 

For min del hadde jeg gått bort å sagt hva jeg mente. Om det hadde vært på norsk eller engelsk.. de hadde nok forstått meg uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi har rett i det at norske barn i alder 3-4 år som regel er i bhg

men det er ikke vanlig i mange andre land å sende barn i bhg så tidlig som 1 år

nettop fordi de tror at de ikke det beste for stakkars lite barn å være med fremmede og bli ikke tatt så godt vare på i deres land

her er det bedre tilbod, mer voksne per barn, men likevel er de fremmede

jeg er heller ikke norsk opprinelig men det var en av årsaken at ville ha familie\gifte seg med en nordmann at det er mye støtte å hente til unge mødre her

barnet mitt var heime til det var 2 år og jeg fikk virkelig kose meg og oppleve utvuklingen, lærte henne å sitte på potta selv... osv

samtidig det er vanskelig å få jobb for ikke nordmenn for hva da skal man betale masse penger for bhg mens mor likevel går heime??

 

det er ikke så godt å forstå de som har en annen bakgrunn

selv etter 9 år her har jeg problemer med det, spesielt mat..

det som er selvfølge for norske er ikke normalt for utlandske

og omvendt.. til og med fy skamme seg...

 

du sier fy skamme seg, barnet ditt på 3 år ikkke er i bhg!

utlending sier fy skamme seg barnet ditt på 3 år er i bhg!

 

i åpen bhg JeEG passet godt på babyen min SELV

nettop fordi hun var så liten

 

du må huske at utlendingene kan og lese det du skriver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det samme som hi sier. Mange av de utenlandske barna mangler norsk folkeskikk, de diger ikke oppdragelse i våres norske øyner er foreldrene ikke til stede eller bryr seg ikke hva barna driver med. Dette er vel kulturene som ikke passer. Opplever også at manglende av de utenlandske barna har foreldre som ikke forstår konsekvensen av deres barns handlinger i fremtiden.

I mitt tilfelle var det en jente i som kom å satte tennene i min datter, moren satt i et andet rom og gadd ikke se etter barna sine. Vi andre kunne jo følge med meinte hun. Her ble det tatt opp og hs. Ble invitert for å holde foredrag om barneoppdragelse etter mange lignende situasjoner som min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...