Gå til innhold

5-6mnd :)


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

Her har natten vært grei, våknet kl 01 og 04 for mat, våknet igjen 05.45 og ville ikke sove mer, tok henne opp i sengen og hun sov heldigvis 1 time til :) Visste hun kom til å våkne tidlig i dag da det ble tidlig kvelden i går, så helt greit. Var på bytur i går, møtte en venninne og besøkte pappaen på jobben. Det gikk sååå fint, blid som en sol og veldig tålmodig når mamma gikk amok på barneavdelingen på Zara :) Utrolig mye fint der nå! Ser at jeg har en tendens til å kjøpe veldig mye klær til henne som jeg knapt får brukt - går jo mest i body og strømpebukse, så egentlig idiotisk. Men gøy :) I dag skal vi teste full porsjon med grøt til lunsj, har vel tatt 1 1/2 uke å komme dit. Etter hvert begynne med et måltid til, ala moste grønnsaker. Er så gøy å se hvordan hun reagerer på ny mat, det meste glir rett ned ja :) Ha en strålende dag damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

 

I dag har vi värt paa fysio igjen.

Leo er födt med Torticolis Congenita (rett og slett en muskelkontraksjon) i nakken, og har begynt aa ga til fysio paa sykehuset 2 ganger i uken.

Fysioterapeuten er superbra, og det er förste gang Leo har hatt antydning til litt graat i dag. De töyer og böyer og strekker nakken hans med litt massasje innimellom.

Jeg oppdaget det naar han var 2 uker gammel. Han hadde en kul paa störrelse med en oliven paa siden av nakken. Ikke saa lett aa oppdage med alle dobbelthakene han hadde :) Skulle nesten tro at de saa det etter födselen paa sykehuset, men...

Det tok lang tid för vi begynte med fysio paa sykehuset, men jeg tok han til en privat i November, og der lärte jeg hvordan jeg kunne hjelpe litt selv. Naa har han ingenting igjen av kulen (har sjekket med ultralyd), men han har fortsatt en favorittside og er litt flat i bakhodet paa den ene siden. Hvis det er noe paa den "stive siden" saa kaster han seg heller bakover enn aa vri hodet litt lenger for aa se hva det er. Det er vel egentlig det vi driver aa pröver aa fixe naa. Flatheten vil gaa seg til etterhvert som hodet vokser, saa lenge vi passer paa at han helst ligger paa den andre siden og sitter mye oppreist + ligger paa magen naar han leker.

 

De mener han fikk det fordi han festet seg relativt tidlig med hodet ned i magen, og saa var han saa stor at det ble litt trangt for han. I tillegg ble han tatt med vakum -*gröss*-, og det kan ogsaa ha gjort det värre. Men, men.. Det er ikke all verden. Det er mange som har det värre.

 

Har forresten begynt med gröt til frokost ogsaa. Skal se om det hjelper paa antall oppvaakninger om natten. I dag har jo dagen blitt litt annerledes, men i morgen kan jeg skrive ned "En typisk dag" for Leo :)

 

Ha en god kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅh so trøtt eg er! Kjenner at Å stÅ opp kl fem KVAR morgon tek pÅ! La meg halv ti i gÅr kveld, men er liiike trøtt no pÅ ettermiddagen. Eg greier ikkje Å snu rytma til bebisen.... I dag prøvde eg Å drøye det sÅ lenge som mogleg. Ho slokna ti over fem... SNÅÅÅRK :P Men men, no bakar eg sjokoladehorn til "storejentene" pÅ 2 og 3. Kvaltitetstid med dei er ikkje Å forakte det heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en tung natt i går. De la seg som sagt tidlig, kl. 18.00, og sov da urolig gjennom hele natten og våknet ofte og måtte roes. De fikk mat to ganger hver. Måtte til slutt ta ene jenta opp i sengen med meg, og da ble det litt bedre. De sto opp kl. 0500 akkurat. Det var veldig tidlig for meg merker jeg. Hehe. Har kun hatt to dupper i dag. Første på 1 time fra 10-11, andre på 2 timer fra 13-15. Tok kvelden kl. 18.30. Håper denne natten blir bedre. Ellers har humøret deres hvert mye bedre i dag enn det har vært de siste dagene. Har gitt dem litt dentinox for kløen i munnen pga tenner og det hjalp virkelig!!! Anbefales! Har bare gitt to ganger i løpet av dagen, men det gjor susen! Nå husker jeg ikke hvem av dere som skrev at du skulle begynne med grøt til frokost også. Men det tenker jeg å gjøre også. Hvor gammel er din? Må man trappe det opp langsomt også? Jentene elsker grøt så tror ikke de ville akseptert å få bare litt. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har dagen vert fin :) Vert ute på trilletur :) Humøret til prinsen har vert greit... Litt sutrete innimellom, men det er ikke noe problem :) Tok kveld 1945 ikveld.. Håper på en fin fin natt til oss alle :)

 

Du trenger ikke å trappe opp langsomt så lenge de får grøt x1 fra før :)

 

Håper dere har hatt en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en tung natt i går. De la seg som sagt tidlig, kl. 18.00, og sov da urolig gjennom hele natten og våknet ofte og måtte roes. De fikk mat to ganger hver. Måtte til slutt ta ene jenta opp i sengen med meg, og da ble det litt bedre. De sto opp kl. 0500 akkurat. Det var veldig tidlig for meg merker jeg. Hehe. Har kun hatt to dupper i dag. Første på 1 time fra 10-11, andre på 2 timer fra 13-15. Tok kvelden kl. 18.30. Håper denne natten blir bedre. Ellers har humøret deres hvert mye bedre i dag enn det har vært de siste dagene. Har gitt dem litt dentinox for kløen i munnen pga tenner og det hjalp virkelig!!! Anbefales! Har bare gitt to ganger i løpet av dagen, men det gjor susen! Nå husker jeg ikke hvem av dere som skrev at du skulle begynne med grøt til frokost også. Men det tenker jeg å gjøre også. Hvor gammel er din? Må man trappe det opp langsomt også? Jentene elsker grøt så tror ikke de ville akseptert å få bare litt. Hehe.

 

Hei!

Jeg har begynt med gröt til frokost. 1. dagen i dag, saa jeg er spent paa om det funker. Jeg har ikke trappet den opp. Jeg laget riktignok litt mindre enn middagsporsjonen men jeg ammer etterpaa.

Jeg kjörer litt mitt eget löt naar det gjelder denne matgreiene. Det er stor forskjell paa hvordan man gjör ting her i Spania og hjemme i Norge. Jeg tar litt fra begge deler :)

Saa lenge gutten er fornöyd og vokser som han skal tror jeg ikke det er noe fare.

Han har f.eks ikke faatt smake bröd ennaa. Ei venninne sa at DET maatte han jo faa. Men saa tenker jeg; Maa han virkelig det? Kan han ikke vente med det litt? Det er vel viktigere med frukt og grönnsaker? Og saa sies det vel at babyene ikke skal ha gluten för de er 8mnd, saa da maa jeg vel kjöpe glutenfritt bröd? Eller? Hva gjör du/dere?

Leo er 6,5mnd gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi ny tråd! Greide ikke holde meg unna, så utrolig mange som er aktive også, kjempegøy! Liker å lese om hvordan andre gjør ting.her er lillemor snart 7 mnd og en meget aktiv og skravlete ung dame :) ligger nesten aldri på rygg lengre før hun hiver seg rundt (bleieskift har blitt utfordrende) og på mårningen ligger hun å hyler, altså prater så det jommer i ørene mine :D Dagduppene har blitt mye bedre i det siste etter jeg begynte å legge henne ut i vogn, anbefales ;) mat tar vi veldig gradvis, hun er kjempeglad i grøt. legger seg 19 og står opp 8, våkner for tiden en gang for mat mellom dette.hun koser og «susser» mye på meg også, ei skikkelig kosejente, og mammadalt men samtidig veldig sosial og liker å være ute av huset, kjeder seg fort når det blir innedager.det var litt om oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gluten skal di vel helst introduseres for mens man ammer etter hva jeg har forstått? Jeg gir iallefall grøt med gluten.har ikke startet med brød her heller, er mest redd hun skal sette det i halsen jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi ny tråd! Greide ikke holde meg unna, så utrolig mange som er aktive også, kjempegøy! Liker å lese om hvordan andre gjør ting.her er lillemor snart 7 mnd og en meget aktiv og skravlete ung dame :) ligger nesten aldri på rygg lengre før hun hiver seg rundt (bleieskift har blitt utfordrende) og på mårningen ligger hun å hyler, altså prater så det jommer i ørene mine :D Dagduppene har blitt mye bedre i det siste etter jeg begynte å legge henne ut i vogn, anbefales ;) mat tar vi veldig gradvis, hun er kjempeglad i grøt. legger seg 19 og står opp 8, våkner for tiden en gang for mat mellom dette.hun koser og «susser» mye på meg også, ei skikkelig kosejente, og mammadalt men samtidig veldig sosial og liker å være ute av huset, kjeder seg fort når det blir innedager.det var litt om oss :)

 

He he høres litt ut som min jente dette zassy :) Min sover alle 3 duppene ute i vogn - har gitt opp å få henne til å sove i senga på dagtid, orker ikke ta kampen lengre. Men må du rugge din i søvn eller kan du bare legge henne i vogna og så sovner hun selv? Her er det rugging 3 ganger om dagen, kjenner jeg begynner å bli LEI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo så mye enklere å få henne til å sove i vogn, men må jo kle på osv, men det er verdt det.har ikke gjort det så lenge enda, men hun har sovnet etter maks 5 min, ofte raskere og da har jeg bare kjørt vogna opp og ned i innkjørselen en gang, men har tenkt på å prøve å ikke rugge, kanskje i morgen.men uansett såååå mye bedre enn innendørs legging, går jo så raskt pluss at hun sover lengre, fra 1-2 timer, og dette er en 30 minutters baby, hehe.men jeg holder ikke pusten for at det varer, kanskje har hun bare en god periode :P .blir to til tre dupper her også.tenker det er greit å bli vant til å ligge i vogn til bhagen starter.tror du det kan være den friske lufta som gjør at di sover bedre?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja zazzy :) det er mange som har kommet til og det er fantastisk:)

 

Her har natten vert slik, sov til kl 0230, mat og lå våken i en og en halv time :/ sov så frem til 07, da var det morgen.. Idag skal vi på babytreff :D gleder oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, d var lenge våkentid... her har vi hatt vår første natt uten mat.. sovnet halv 8, vær våken 3 ganger frem til 22.30.. de gangene han var våken, var det ramaskrik uten like.. sovnet da godt og sov til 02.30, da lå han våken en time, men det vær nesten ingen skriking, bare lå i senga si å koste seg.. sovnet igjen og sov til 7:)

 

Ha en fin dag på barseltreff, vi skal ut å trille, da det endelig er fint vær:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Rotet meg innom Mtv (som forresten burde bytte navn da det bare er realityserier og ikke noe musikk....), og der sender de "Teen Mom". Hun ene skulle adoptere bort babyen sin, og her sitter jeg aa storgriner! Godt jeg ikke har hatt tid til aa sminke meg ennaa :)

 

Anyway, her er vaar gjennomsnittsdag:

 

Ca 07.00-08.00 Leo vaakner og ligger aa surrer i sengen mens jeg pröver aa vaakne. Faar litt pupp.

Ca 08.00-09.00 Morgenstell, Leo "ser" tegnefilm og leker mens jeg er paa badet og spiser frokost.

Ca 09.00 - Leo spiser frokost + litt pupp

Ca 09.30 -10.00 Leo sover

Ca 10.00-12.00 Leking og "trening" av nakke

Ca 12.00 Leo faar frukt og pupp

Ca 12.30 Stort sett gaar vi ut en tur enten med vognen eller med bilen. Han sover stort sett en halvtimes tid igjen. Enten i bil eller vogna.

Ca 15.00 Tid for grönnsaksblanding +pupp

Etter maten leker vi enten sammen, eller han alene paa teppet sitt.

Noen ganger sover han litt rundt kl16.00 men oftest ikke. Saa da pappa'n har lekt litt med han naar han kommer fra jobb rundt kl 17.00, er han helt utslitt :)

Kl 18.00 er det gröt, og et sted mellom 18.30-19.00 sover han.

 

Og slik gaar no dagan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstod jeg det rett at han ikke sover mer etter ca kl 13 før det er kveld? Hørtes ut som utrolig lang våkentid. Dagen din er veldig lik min på rytme men her er det aller best hvis hun våknet fra siste dupp kl 16, legger seg da 19, men idag våknet hun 14.30 og ville ikke sove mer, kjempetrøtt nå og la seg halv sju.vanskelig å få til duppene så det ikke ødelegger for kveldslegging synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi hatt en kjempe dag :) Vårstemning osgå :) Gutten har sovet bra og vert i gody humør :) Kost oss på babytreff :)

Nå har han sovnet :) Og jeg håper natten blir god :)

 

Hvordan har dagen vert damer??

 

ønsker dere en fin kveld og en goood natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også hatt en fin dag. Kost oss i fineværet:). Dagen startet kl 0700 etter en litt trøblete natt. Fikk MME og deretter morgenstell. Lekte litt før første dupp kl 9-10. Deretter MME igjen, og kos og lek. Hadde tenkt å gå ut på tur til snert duppen. La jentene i lekegrinden mens jeg skulle gjøre klart. Da jeg kom tilbake var de sovnet! Så da utsatte vi turen til tredje dupp kl 14, da gikk vi tur i 2 timer, og de sov helt til 16.30. La seg for kvelden kl. 19.30. Håper natten blir god for oss og for dere:) i morgen prøver jeg med grøt på morgenen. Gir dere det som første måltid, eller mm eller MME først? Tenker de sikkert er tørst etter natten, og de er ikke så ivrig etter vann ennå:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstod jeg det rett at han ikke sover mer etter ca kl 13 før det er kveld? Hørtes ut som utrolig lang våkentid. Dagen din er veldig lik min på rytme men her er det aller best hvis hun våknet fra siste dupp kl 16, legger seg da 19, men idag våknet hun 14.30 og ville ikke sove mer, kjempetrøtt nå og la seg halv sju.vanskelig å få til duppene så det ikke ødelegger for kveldslegging synes jeg.

 

Ja, det har värt trenden helt til i dag faktisk :)

Han sov en liten lur i tre-tida i dag, men det er ikke ofte at han gjör det. I tillegg saa sovnet han 18.15.

Det er nok noe i det at "sövn avler sövn". Jeg haaper at det er noe han fortsetter med. Jeg har värt litt bekymret for at han sover saa lite paa dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok ja min erfaring har også vært at søvn avler søvn, men i det siste har hun endelig begynt å sove mer på dagtid og nå våkner hun mer på natta enn før, slitsomt, men har tenkt tanken at hun kanskje trenger mer mat på dagen muligens.blir så glad de dagene vi treffer at hun avslutter duppen i firetiden for da går både legging og natta bra, men det et liksom så sjelden, hehe.vet ikke hvordan jeg skal angripe det, nå sover hun stort sett fra 10-11 og 13.30-14.30 og da rekker jeg ikke få inn mer, men tydelig at hun trenger mer dagsøvn for hun blir trøtt og sutrete utover kvelden, hm..kanskje det går seg til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag startet vi dagen kl 6, og ikke med den vanlige pludringen i 40 min. Utålmodig snuppe som skulle ha pupp før mamma fikk kaffen sin :) Tok seg en liten dupp rundt kl 9, og kl 10 dro jeg til legen med de to andre, så mormor var barnevakt. Hun var eksemplarisk, og sov myyye lengre enn hun bruker.

 

Jeg var kjempetrøtt, og gleda meg til jenta mi på 16 skulle komme hjem fra skolen, for hun hadde lovet meg trilletur ;) Det hadde hun selvsagt glemt, og planlagt fjelltur med venninner. Så da var det bare for trøtte mammaen å kle på seg, og komme seg ut i fineværet. Angrer ikke på det. Vi trillet fra 14-18, med middagspause og bleieskift hos mormor. Innom SFO og hente bror, tur innom frisøren og har nå den kuleste 6-åringen i gata ;) Blei lite søvn på ettermiddagen, men spiste grøten sin og sovnet 19.30. Da var pizzaen kommet i ovnen, så nå har resten av gjengen kost seg med the voice. En perfekt fredag vil jeg si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheni hørtes ut som en fiin dag ja, og innholdsrik:) i morgen har det meldt strålende vær her så satser på lang trilletur, blir godt.nå skal jeg finne senga, vært noen urolige netter så best å sove mens man kan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også hatt en fin dag. Kost oss i fineværet:). Dagen startet kl 0700 etter en litt trøblete natt. Fikk MME og deretter morgenstell. Lekte litt før første dupp kl 9-10. Deretter MME igjen, og kos og lek. Hadde tenkt å gå ut på tur til snert duppen. La jentene i lekegrinden mens jeg skulle gjøre klart. Da jeg kom tilbake var de sovnet! Så da utsatte vi turen til tredje dupp kl 14, da gikk vi tur i 2 timer, og de sov helt til 16.30. La seg for kvelden kl. 19.30. Håper natten blir god for oss og for dere:) i morgen prøver jeg med grøt på morgenen. Gir dere det som første måltid, eller mm eller MME først? Tenker de sikkert er tørst etter natten, og de er ikke så ivrig etter vann ennå :P

 

Jeg gir MME først når vi står opp og før han tar duppen sin får han grøt :) Hørtes ut som en fin fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag startet vi dagen kl 6, og ikke med den vanlige pludringen i 40 min. Utålmodig snuppe som skulle ha pupp før mamma fikk kaffen sin :) Tok seg en liten dupp rundt kl 9, og kl 10 dro jeg til legen med de to andre, så mormor var barnevakt. Hun var eksemplarisk, og sov myyye lengre enn hun bruker.

 

Jeg var kjempetrøtt, og gleda meg til jenta mi på 16 skulle komme hjem fra skolen, for hun hadde lovet meg trilletur ;) Det hadde hun selvsagt glemt, og planlagt fjelltur med venninner. Så da var det bare for trøtte mammaen å kle på seg, og komme seg ut i fineværet. Angrer ikke på det. Vi trillet fra 14-18, med middagspause og bleieskift hos mormor. Innom SFO og hente bror, tur innom frisøren og har nå den kuleste 6-åringen i gata ;) Blei lite søvn på ettermiddagen, men spiste grøten sin og sovnet 19.30. Da var pizzaen kommet i ovnen, så nå har resten av gjengen kost seg med the voice. En perfekt fredag vil jeg si :)

 

Koslig dag da :) herlig og trille når det er vårstemmning synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen damer :)

"bank i borde maaange ganger"Nå skal dere høre, prinsen sov fra 1940-0645.... Hjelp, første gang på snart 6mnd... :D men det er sikkert bare ett engangstilfelle.... Men godt med en hel nattssøvn:)

 

I dag skal vi på shopping :)

 

Hvordan har natten deres vert???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen damer :)

"bank i borde maaange ganger"Nå skal dere høre, prinsen sov fra 1940-0645.... Hjelp, første gang på snart 6mnd... :D men det er sikkert bare ett engangstilfelle.... Men godt med en hel nattssøvn:)

 

I dag skal vi på shopping :)

 

Hvordan har natten deres vert???

 

Oi så herlig da Harfåttprinsen :) Jeg må si jeg lengter etter den dagen :) Selv om det kanskje ikke gjentar seg i natt, så er det utrolig hva en hel natts søvn gir av overskudd (kan jeg tenke meg) :)

 

Natten her var grei, opp 2 og 4.30 for mat, MEN hun bestemte seg for at det var morgen 05.45, så er TRøTT! Hun har første duppen nå allerede :) I dag skal vi på shopping, så barnebursdag så blir en travel dag. Men er strålende sol og har hestehov i hagen så det kan jo ikke bli stort bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en hel nattssøvn gjør underverker ;) Kan ikke forlange mer;)

Her har vi vert på shopping,besøkt bestemor,og kost oss på trilletur :) Nå sover han søtt og vi skal kose oss med pizza :)

 

Håper dere har hatt en fin dag alle sammen :)

 

Håper natten blir good ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...