Gå til innhold

vaskepulver! barn med atopisk eksem...


Saftsuse 84

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere brukt neutral, men da klære ikke ble rene kjøpte jeg nå omo... Å hvilken forskjell! Rene klær som luktervasket... Men, så har minstemann atopisk eksem, og da bør vi vel egentlig ikke bruke omo.... D er kun på vinteren han har utbrudd, men alikevell.... Finnes d ikke noen vaskepulver som er gir rene klær og ikke skader huden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker bare Blenda sensitive. Har aldri vært ute for at klærne ikke blir rene. Har de mye flekker bruker jeg en skje vanish og da forsvinner de aller fleste flekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker nøytral, det lukter litt "dødtvann" når vi har vasket i maskinen og de blir kjempestive når vi tørker dette. Vi skal ikke bruke tøymykner, selv nøytral sin.

Men slenger vi tøyet i tørketrommelen så forsvinner lukta og de blir myke og gode. Da forsvinner også nuppene på tøyet, dette regaerer jenta mi på. Tøy som har litt nupper på seg, er tøy hun nekter å gå i. Hun er litt større så hun er mer bevist på hva som gjør at hun klør.

 

Men jeg vasker vaskemaskinen innimellom med sitronsyre, for å få vekk såperester og fett men også for å få vekk lukta som det blir i vaskemaskinen når en ikke kan vaske med noe som lukter.

 

Hørte at en kan få noen kuler til å ha i tørketrommelen, nesten slike som en kan ha i støvsugeren. Mulig dette kunne være noe å prøve ut. De skal ikke avgi noe utover lukt som blir spredt.

 

Klærne våre lukter ingenting, fryktelig kjedelig men har en hatt dette lenge så merker en veldig stor forskjell når vi kommer til steder der det vaskes mer perfyme. Det er liksom noe feil når en legger seg i sengetøy som lukter såpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker bare neutral og har ingen problemer med at klærne ikke blir rene. Da burde du vurdere om du trenger ny vaskemaskin eller om du burde vaske på høyere temperaturer.

 

Det lukter ingenting av klær vasket med neutral, men det syns jeg bare er godt. Hater at alt må lukte så vanvittig parfyme. Vi bruker neutral sin tøymykner også og har ingen problemer med at klærne blir stive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neutral vasker da like reint om det ikke er parafyme i den! Det er da ikke parafymen som får tøyet rein (selv om den muligens kan kamuflere vond lukt av skittent tøy).

Tørk klærne ute. Frisk luft gir god lukt i klærne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omo color/hvitt må vel være den aller verste å bruke for noen med allergi/eksem.

 

Jeg bruker de magnetene som man kan få kjøpt som er til bruk uten vaskemiddel. Jeg må innrømme at de er ikke fullgode, jeg bruker noen ganger litt vaskepulver i, om jeg føler det lukter litt som en annen forklarer som dødtvann(?). Men bruker uten tvil mye mindre vaskepulver nå enn før. Jeg vasker også mitt sengtøy med tøymykner og passer på å vaske maskiner med 95 grader i, det skal hjelpe mot denne tomme lukta, det gjør også milo.

 

Jeg bruker blenda sensitive i tillegg til magnetene og synes det lukter godt av klærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker et vaskemiddel fra usa som heter SA8. Uten parfyme og en ubetydelig del fyllstoffer (fyllstoffene setter seg i tøyet å gir kløe). Mini (og sambo) klør med en gang jeg prøver noe annet. Litt styr å bestille over nett, men er virkelig verdt det for oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...