Gå til innhold

Gravid med spiral?


Lillegull2011

Anbefalte innlegg

Vet at sjansen er liten. Men har de siste dagene vært veldig kvalm (pleier ikke å være det til vanlig, men var kvalm i forige svangerskap, ble da ofte kvalm når jeg spiste, akkurat som nå!), hatt mye smerter i korsryggen og nederst i magen. Har heller ikke hatt mensen den siste mnd. Hatt spiralen i 2 mnd. "Svimler" når jeg reiser meg fort opp. Har ikke hatt samme problemet før.

 

Noen som vet om jeg kan være gravid? Eller er det "bare" bivirkninger av spiralen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken spiral har du? Uansett type er det usannsynlig at den skulle gi de bivirkningene. Spiral er meget trygt prevensjonsmiddel. Men det er en mulighet at du allerede var gravid da du satt den inn, bare så tidlig at du ikke visste om det, og så tidlig at legen ikke kunne se det m ultralyd hvis det ble tatt. Ta en test du så slipper du lure.

 

Jeg ble forresten selv gravid med spiral, eller vi hadde ubeskyttet sex få dager før spiralen ble tatt ut og når den ble tatt ut ble egget sluppet og sædcellene lå klare og ventet. Så slik fikk vi lillesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hormonspiral!

Var hos gynekolog som så etter om den satt riktig med UL. Hun så ikke noe "liv" den gang.

Vet at vi hadde ubeskyttet sex 2 uker før spiralen ble satt inn (i min mest"fruktbare periode". Vi brukte kondom, men den falt av uten at vi la merke til det.)

Men de kan vel ikke leve så lenge?Kunne jeg ha vært gravid allerede før den ble satt inn da?

Jeg blødde også mye rett etter den ble satt inn. Nå blør jeg ingenting. Har plagene som nevnt ovenfor, i tillegg til at jeg kjenner "bobler" i magen.. Tror jeg kjøper en test i morgen gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan du jo ha blitt. Ser ingen tegn til graviditet på ultralyd 2 uker etter befruktning, altså det som heter 4 uker gravid. Så ja du kan ha vært gravid allerede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg skal få prøvd og tatt en test i morgen og skrive inn svaret her :)

Hvis den er negativ, tror jeg at jeg tar kontakt med lege for å høre hva som feiler meg egentlig. Er ikke noe trivelig å ha d slik som jeg har d...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At du ikke har mens er vanlig med hormonspiral. Men den inneholder såpass lite hormoner at det er få som får bivirkninger som kvalme og svimmelhet. Nå er jeg spent på dine vegne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på Yasmin p-piller ifjor da. Hadde ingen plager av den..

Er selv veldig spent! Hadde ikke helt planlagt nr.2 så snart. =S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke har mens er vanlig med hormonspiral. Men den inneholder såpass lite hormoner at det er få som får bivirkninger som kvalme og svimmelhet. Nå er jeg spent på dine vegne

 

Har tatt en test, den var negativ! Er likevel ikke helt sikker på om det stemmer, når jeg ser at andre også har testet negativt men likevel vært gravide.

 

Ringer legen neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig med falske negative tester når man er for kort på vei. Men du skulle i såfall vært 3 mnd nå og da slår den ut. Men ta en tur til lege uansett siden du jo har plagsomme symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...